بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 10016
تعداد نظرات:۲۸ دیدگاه
تاریخ انتشار:جمعه 12 دی 93 5:27 ب.ظ

واکنش تند امام جمعه سیراف به آلودگی های منطقه/

بی‌توجهی نفت به شهرستان کنگان/ حیات مردم را از آنها نگیرید

اختصاصی ثلاث – امام جمعه سیراف: اگر نگاهی به توسعه متوازن مناطق پیرامونی همگام با پیشرفت صنعت ندارید، حدقل حیات مردم را از آنها نگیرید

اختصاصی ثلاث – امام جمعه سیراف در آئین نماز جمعه این شهر در بین نمازگزاران اظهار داشت: سیراف بندری مثال زدنی در عرصه وحدت میان مسلمانان و مذاهب مختلف بوده و هست و امروز مردم این دیار تاریخی با مسالمتی که در شهرستان و استان ضرب المثل است زندگی می کنند.
حجت الاسلام صادق عاشوری گفت: مشکلی که امروزه دامن جهان اسلام را گرفته است همین عدم وحدت و نفوذ دشمن در لایه های مستحکم مسلمانان سراسر جهان است.
وی افزود: هر کس در هر مقام و لباسی خلاف وحدت مسلمانان پیش رفته و باعث اختلاف میان آنها شود مخالف سیره اهل بیت و ولایت فقیه عمل کرده است.
وی ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت خدیجه و نبی اکرم تصریح کرد: امروز جونان ما به دلیل عدم شناخت و پیروی از الگوهای اسلامی در انتخاب همسر و ملاک های ارزشی دچار مشکل می شوند و نمیتوانند از کانون گرم خانواده بهره مند شوند .
وی در فراز دیگری از سخنانش با اشاره به ترویج و گسترش بی حجابی در برخی از استان های کشور اظهار داشت: رضا خان در سال ۱۳۱۴ مسئله کشف حجاب را با زور و فشار به مردم تحمیل کرد و این امر از یک حکومت طاغوتی که داعیه غرب گرایی را داشت دور از انتظار نبود.
حجت الاسلام عاشوری با بیان اینکه در کشور ایران اسلامی امروز که مدعی حکومت امام زمان است نباید شاهد مسائلی باشیم که روز به روز در حال افزایش است، افزود: متاسفانه در برخی از استان های کشور مسئله حجاب کمرنگ شده است.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه امروز گفت: در آخرین سفر وزیر نفت به منطقه اقتصادی انرژی پارس که به گفته مدیر عامل این سازمان ۶۰ درصد تاسیسات گازی در شهرستان کنگان وجود دارد مصوباتی مطرح و عنوان شده که فاز ۱۲ پارس جنوبی هر چه سریعتر کامل می شود.
عاشوری گفت: با علم به اینکه فاز ۱۲ در محدوده شهرستان کنگان قرار دارد و متاسفانه عوارض و آلودگی های مختلف زیست محیطی و آسیب های اجتماعی آن دامن گیر حوزه پیرامونی و حتی کارگران و مهندسین این تاسیسات می شود، آیا راهکاری برای این مسئله اندیشیده اید و یا فقط توسعه و پیشرفت سریع این تاسیسات در برنامه شما گنجانده شده است؟.
وی افزود: افتخار ما و مردم ما میزبانی از تاسیسات و این صنعت ملی است و مردم این منطقه امنیت و فضای لازم برای توسعه و پیشرفت این تاسیسات را فراهم آورده اند و از این طرح ها حمایت کرده و می کنند.

اگر حمایت نمی کنید حیات مردم را از آنها نگیرید
وی با بیان اینکه صنعت نگاه مثبتی به این منطقه ندارد اظهار داشت: اگر نگاهی به توسعه متوازن مناطق پیرامونی همگام با پیشرفت صنعت ندارید، حدقل حیات مردم را از آنها نگیرید و بگذارید راحت تنفس کنند.
امام جمعه سیراف گفت: طبق آمارهای موجود آلودگی های منطقه و شهرستان های کنگان و عسلویه چندین برابر هوای تهران برآورد شده است.
وی افزود: در سفر مقام معظم رهبری به منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ایشان نگاه ویژه ای به سلامت و حیات مردم منطقه داشته و اظهار فرمودند که مسئله آلودگی و این فلرها را تدبیر کنید اما به این امر کمترین توجهی نمی شود.
وی گفت: از مردم و مسئولین خصوصاً فرماندار و استاندار محترم و نمایندگان مجلس انتظار داریم که این معضل امروز شهرستان های جنوبی استان بوشهر را با نگاهی ویژه تدبیر کرده و رفع و حل این مشکل با حساسیت بیشتری بپردازند.

اخبار مرتبط

نظرات

  1. شکر says:

    با سلام به قول معروف احسنت . واقعا چنین افرادی باید الگوی همه مسئولین قرار بگیرند و در دفاع از حق مردم به این صورت رفتار کنند . تبارک الله

  2. حقگو says:

    احسنت برحاج آقای عاشوری که مطالبه به حق مردم شهرستان را بیان کردند؛ البته این اقدام به نوبه خود قابل تحسین ونافی اقدامات سایر مسوولان نیست خوب است سایر مسئولان هم یک صدا این حقیقت را سردهند واز حق طبیعی و قانونی مردم دفاع کنند ، محیط زیست کجای قضیه قرار دارد مسوولان بهداشت و سلامت کجای ماجرا هستند مسوولین امنیتی چرا فکری به این سهل انگاری های شرکتها ومنطقه ویژه که جان مردم وسلامتی مردم را به بازی گرفته اند سکوت کرده اند، همه باید دست به دست هم داده تا مردم از حقوق شهروندی و قانونی خود بهره مند شوند سرمایه ملی مردم همیشه در صحنه ماهستند که درتند باد حوادث در کنار نظام ایستاده وگوش به فرامین مقام معظم رهبری هستند ودر صحنه دفاع مقدس خوش درخشیدند حق این مردم نیست که مورد بی توجهی و بی مهری قرار گیرند جا دارد بقیه مسوولین همانند امام جمعه محترم سیراف حرف دل مردم را بزنن ومصلحت اندیشی نکنند.

  3. ناشناس says:

    درود بر اقای عاشوری
    لذت بردم از بیاناتتون انشالله که مسولین کنگان هم جرات به خرج بدن و ۴ تا از این حرفا بزنن و نترسن از اینکه جایگاهشون رو از دست بدن به خدا هیچ میزو صندلی تا اخر عمر واسه کسی نمونده

    • همشهری says:

      نه، نباید کسی این مطلب را به خودش بخره ؛ اثبات کسی موجب نفی دیگری نیست حاج آقا محمودی هم نسبت به آلودگی صوتی و محیطی توسط شرکتها در خطبه ها قبلا صحبت کرده ، حرف حق هرکسی بزنه ما مردم کنگان ممنونشون هستیم

  4. ایرانی says:

    بازهم به مرام شما که خطبه های نماز جمعه گفتین کاش بعضی ها از شما یاد بگیرند…

    • کنگونی says:

      افرادی که با امام جمعه محترم کنگان با کنایه حرف میزنن کاش میدونستند که ایشان چه شخصیت والایی دارند و چقدر در ارتقای کنگان زحمت می کشند به خصوص در همین امر محیط زیست متاسفانه افراد معلوم الحالی با رهبری افراد خاص از یک محله خاص دنبال تخریب ایشان هستند ان شاالله مردم هوشیار و با بصیرت باشند.

  5. کنگان says:

    بازم گلی به جمال شما
    امام جمعه کنگان که ماشالله…
    هیچی نگیم بهتره

    میدونم تایید نمیکنی جناب صفایی
    از شما انتظاری ندارم

    • ناشناس says:

      آقای محترم چرا حرف بی خود میزنی همین حاج آقا محمودی چند بار اعتراض کرد نه فقط در حرف مثل خیلی ها بلکه در جلسات مهم مطرح کردند.

  6. صراحت says:

    باسلام واویلا عجب امام جمعه ای دارد این شهر سیراف از آنجا که مدت زیادی از خدمت ایشان نمی گذرد ولی کارهای شایسته ای انجام داده خداوند به ایشان وتمامی پشتیبان های ولایت فقیه جزای خیربدهد…امید است با حمایت ایشان ودیگر امام جمعه های منطقه ومسولین این معضل نیز از سر این مردم ولایی برداشته شود..

  7. دلواپس says:

    ضمن تشکر وقدردانی از امام جمعه محترم شهرسیراف واقعا به خود میبالم که هنوز کسانی هستند که از طریق تریبون مقدس نمازجمعه این دغدغه های مردم ولایی رابه گوش مسولین برسانند…اینجانب به نوبه خودم از این روحانی گرانقدر شهر سیراف که انصافا خود راوقف پیشرفت شهر کرده اند تشکر میکنم..البته بزرگ خاندان عاشوری نیاز به تعریف وتمجید ندارن و مبارزات آن بزرگان از زمان طاغوت در ذهن مردم این خاک هست ومی ماند.

  8. 123 says:

    سخنان ارزشمند امام جمعه محترم سیراف، بهانه خوبی شد تا مردمی که از وضعیت اسف بار آلاینده های زیست محیطی به تنگ آمده اند در تایید ایشان اظهار نظرنمایند که با مشهده کلیه نظرات هیچگونه تعریض وکنایه ای به کسی نشده وبه صراحت دربیشتر نظرات اسامی مسولین آورده شده اما انصاف این است که سابق براین امام جمعه محترم کنگان نیز در خصوص وضعیت آلودگی ایجاد شده توسط فلرهای فاز۱۲ وشرکت های موجود در منطقه تذکراتی داده بود خداوند به این دو امام جمعه عزیز تاثیرسخن وعزت دنیا وآخرت کرامت فرماید ائمه جمعه تذکر دادند اکنون نوبت مسولین امر هست که اقدام بایسته کنند.

  9. دانشجو says:

    مرحبا بر ندای حق امم جمعه؛ ان شاالله که با دست در دست هم دادن همه حقوق خود را به دست اوریم۰
    دوستان عزیز ما باید از مسولان بومی حمایت کنیم و اگه نقدی منصفانه هم داریم و هدفمون اصلاح اموره باید حضوری و دلسوزانه خدمتشون ارایه بدیم نه اینکه شروع به تخریب انها در فضای مجازی کنیم؛ چرا که وقتی ما پشت مسولان بومی خودمان نباشیم؛ تا ابد غیر بومی ها از این اختلافات بهترین استفاده را علیه خود ما خواهند برد۰
    به امید روزهای بهتر

  10. حسین آباد says:

    یا علی مرد بزرگ و با غیرت جناب عاشوری

    یا علی مردم کنگان و بنک و سیراف با وحدت خودت به جاهای خوبی می توانیم برسیم

  11. حمیدرضا says:

    عاشوری – عاشوری؛ خدا نگهدار تو

  12. شکر says:

    باسلام چرا تا یه مشکلی پیش میاد بومی غیر بومی راه میندازین. آخه این چه حرفیه که میگین غیر بومی ها از اختلافات شما علیه شما استفاده میکنن؟مگه غیر بومی ها آدم نیستن که شما ازشون یه هیولا ساختین و تا به مشکلی برخورد میکنین بحث رو به بومی و غیر بومی میکشونین. ما هممون ایرانی هستیم. اینو بدونید که پان چیز خوبی نیست واین درست نیست که آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی و غیره رو گردن (به قول بعضیا غیر بومی ها )بندازیم . توی کشور های پیشرفته صنعتی هم همچین مشکلاتی وجود داره ، بعید میدونم اونا مثل ما تا به این دست مشکلات برخورد میکنن ،بیان و بحث بومی و غیر بومی رو راه بندان. اصلا همچین بحثی چه ربطی به مسئله آلودگی هوا و غیره داره؟ به هر حال در جنوب و علی الخصوص عسلویه همچین تاسیساتی راه اندازی میشد و آلودگی ایجاد میکرد ؛ ما باید در همچین مواقعی به عملکرد مسئولین نگاه کنیم و ببینیم که آیا به طبیعت و پاکیزگی آون اهمیت میدن یا فقط استخراج و پالایش و خرید و فروش میکنن؟
    دانشجویی که همچین نظری میدی واقعا چه طرز فکری باعث میشه که همچین نظری داشته باشی؟؟؟
    همه جای ایران سرای من است . لطفا این جمله رو آویزه گوشتون کنین. در ضمن بنده خودم بومی هستم

  13. ‌دینا says:

    بعضی ازشماها؛ متن خبرو نمیخونن؛ فقط برای اینکه یه حرفی زده باشین و نظری داده باشین؛؛؛؛ دیگرانو با بیان نازیباتون زیر سؤال میبرین ‌…‌‌متاسفم براتون.

  14. درود بر ایشان که حرف دل همه مردم را بیان می کنند.

  15. دنیا says:

    این صنعت و گاز و نفت و چه و چه هیچی که واسه ما نداشته داره هوای پاکو هم ازمون میگره خدایی خیلی از جونای ما بی کار و علافن و کار ندارن … خوب از حق نگذریم خیلیاشونم کاردارند ( شغلی به نام کمپاس ) با حرف زدن نه جونای ما شغل دار میشن و نه هوای ما پاک

  16. شکر says:

    با سلام . باید در وهله ی اول برای استخدام افراد در این تاسیسات به گزینه های بومی توجه بشه . باید همونایی که این دود و آلودگی رو تحمل میکنن لااقل دارای شغل در این تاسیسات بشن.

  17. دانشجو says:

    دوست عزیز شکر… قسمت نظرات جای سوال و جواب من و شما نیست اما در همین حد میگم که هر عقل سلیمی میپذیره که یکی از عوامل تاثیر گذار در مشکلات منطقه ما بها ندادن و حمایت نکردن از نیروهای بومی خودمون در هر پست و مقامی بوده؛ این رو خود غیر بومی ها هم تایید میکنند اون وقت شما که به قول خودتون بومی این منطقه هستید تکذیب میکنید؟!!چرا خلط مبحث میکنید دوست من؟ معلومه که همه جای ایران سرای من است؛ اما این دو موضوع هیچ ربطی بهم ندارن دوست عزیز!
    در مورد اینکه دوست دیگمون گفتند حرف فایده نداره و باید عمل کرد بهترین زمان عمل کردن روزیه که رییس محترم قوه مجریه میخوان به بوشهر تشریف بیارن؛ مگه اجرای قانون ۵۰ درصد نیروی بومی و یا کنترل الودگی و … وظیفه قوه مجریه نیست؟ چرا با نشون دادن خودتون در محل سخنرانی رییس جمهور محترم خواسته بحق خودتون رو از ایشون نخواین؟

  18. سیراف says:

    طبق قانون، پروژه ای که به بهره برداری می رسد اگر آلوده کننده باشد بایستی حق آلایندگی به محیط پیرامونی آن اختصاص یابد.با توجه به افتتاح فاز ۱۲ در آینده ای نزدیک این حق به این شهرستان اختصاص خواهد یافت و علاوه بر آن عوارض مالیات بر ارزش افزوده نیز مبلغ قابل توجهی را نصیب آن منطقه خواهد نمود …

  19. شکر says:

    با سلام
    جناب دانشجو این بیت در وصف حال شماست با جون و دل بخونش، چون با این طرز بیانت نشون دادی که حرف زدن با جنابعالی آب در هاون کوبیدنه. و اما شعر
    گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ی من
    آنچه البته به جایی نرسد فریاد است

  20. دانشجو says:

    سلام علیکم جناب شکر؛ هم بنده و هم شما نظراتمونو گفتیم و نیازی به توهین نیست دوست من؛ بنده هم به نظر شما احترام میذارم ولی خود مردم میتونن قضاوت کنن؛ یا حق

  21. وبگرد says:

    سلام خدمت دوستان:
    در مورد واژه بومی خواستم عرض کنم اونایی به این مردم شریف و عزیز خیانت کردن که اجازه دادند کهگیلویه و بویر احمد،چهارمحال و بختیاری،خوزستان،فارس،هرمزگان و…..بومی استان بوشهر بحساب بیان.مسئولین شرکتها هم وقتی ازشون میپرسی چرا نیروی بومی استخدام نکردی میگه نه،من تمام نیروهام بومی هستن یعنی همون تعریفی از بومی که ذکر کردم،یعنی نیروهاشو از استان فارس و کرمانشاه و….استخدام کرده،این استانها هم که عرض کردم بومی استان بوشهر محسوب میشن.البته این استخدامها در تئوری باید پنجاه درصدی از استانهای دیگه و پنجاه درصد از استان بوشهر باشه اما دوستان عزیز و مسئول،مردم کنگان و جم و دیر و عسلویه هم بومی استان فارس و خوزستان هستن واسه استخدام؟؟؟بنظر من این تعریف بومی باید کاملا اصلاح بشه.
    در مورد آلایندگی فازهای منطقه هم امیدوارم تا زمانی که در سلامت نسبی به سر میبریم و از آلودگی این شرکتها به رحمت خدا نرفتیم شاهد اختصاص عوارض آلایندگی به مردم بومی منطقه باشیم که البته خیلی دور از ذهن بنظر میرسه.
    سپاس

  22. شکر says:

    با سلام من قبول دارم که برای استخدام در مشاغل مربوط به این تاسیسات باید به نیروهای بومی توجه داشته باشیم ولی بعضی از شماها غیر بومی هارو اصلا آدم حساب نمیکنین . شما به پان گرایش دارین فقط میگین پان کنگانیسم. من خودم وصیت کردم که آگه توی یه کشور دیگه به رحمت خدا رفتم ،منو بیارن کنگون دفن کنن؛ ولی شما ها دیگه اعصاب آدمو خرد میکنین همش میگین فلان استان رو کردن بومی استان بوشهر . آخه این بحثا به چه درد میخوره ،ما آگه دوس داریم که نیروهای همین دیار که آلودگی این تاسیسات رو تحمل میکنن بیان سر کار و واسه استخدام در اولویت قرار بگیرن این بحثا یی که فلان استان شد بومی ما و ما دوس نداریم اونا بومی ما باشن ؛ مارو به جایی نمیرسونه . باید سخت و محکم جلوی همه ی افرادی که حق مردم کنگون عزیز مارو ضایع میکنن بایستیم. این بحثایی که آخرش میخاد به این برسه که به قول بعضی حضرات غیر بومی ها کلا اضافی هستن خیلی زشت و شرم آوره.

  23. شکر says:

    باسلام .حساسیت نشان دادن به بومی و غیر بومی بر خلاف رهنمودهای امام راحل و رهبر انقلاب است. لطفا قدری مطالعه بفرمایییییییدددددددد

  24. دوست says:

    جناب ثلاث
    لطفا تمامی نظرات را منعکس کنید
    ضمن اینکه خبر خیلی قدیمی را چرا در صدر خبر ها آوردید

  25. دوست says:

    برادر عزیز امانت خبرنگاری را رعایت کن و تمامی نظرات را بزار دوست عزیز

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن