بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 10463
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:دوشنبه 22 دی 93 6:16 ب.ظ

گزارش خبری ثلاث

تامین آب ۷ هزار دانشجوی کنگانی با تانکر و آب چاه/دانشگاه‌های کنگان آب ندارند

اختصاصی ثلاث- شهرستان کنگان در استان بوشهر هم اکنون دارای سه دانشگاه پیام نور، آزاد و علمی کاربردی با حدود هفت هزار دانشجو است که این دانشگاه‌ها از نعمت آب لوله کشی شهری محروم هستند.

 

IMG-20150112-WA0002 [640x480]

 

شهرستان کنگان با وجود اینکه دارای ظرفیت های بزرگ گاز و صنایع پتروشیمی و غیره است ولی هنوز مشکلاتی در این منطقه وجود دارد که شاید در سطح استان و حتی کشور کم نظیر و گاها جالب نیز باشد.

شهرستان کنگان هم اکنون دارای سه دانشگاه پیام نور، آزاد و علمی کاربردی با حدود هفت هزار دانشجو است. این سه دانشگاه به همراه هنرستان طالقانی در یک محدوده و نزدیک به هم قرار دارند.

متاسفانه این سه دانشگاه به همراه هنرستان از نعمت آب لوله کشی شهری محروم هستند.

هم اکنون دانشگاه پیام نور، آزاد و هنرستان طالقانی کنگان آب مورد نیاز خود را به طور روزانه از طریق خرید آب از تانکرهای آب تامین می کنند و در اختیار دانشجویان خود می گذارند.

IMG-20150110-WA0026 [640x480]

تامین آب هفت هزار دانشجو به وسیله تانکر آب و حفر چاه

دانشگاه علمی کاربردی کنگان نیز به ناچار با حفر یک حلقه چاه در داخل دانشگاه، آب مورد نیاز خود را فعلا از این طریق تامین می کند.

تامین آب حدود هفت هزار دانشجو و تعدادی دانش آموز به وسیله تانکر آب و حفر چاه به هیچ وجه زیبنده شهرستانی که حداقل به لحاظ آمار دل خوش کننده تولید گاز و … درصدی از اقتصاد کشور را پشتیبانی می کند، نیست.

تجمیع سه دانشگاه در یک مکان به نوعی یک شهرک آموزشی را به وجود آورده است و نبود آب شهری به عنوان امکان اولیه هر خانه و نهاد و دانشگاهی در این مراکز واقعا در شان شهرستان و مردم و دانشجویانی که از جای جای استان و کشور در آن تحصیل می کنند نیست؛ لذا مسئولین باید تدبیری کنند و این موضوع را در اولویت های کاری خود قرار دهند.

چندین سال پیگیر آبرسانی بوده‌ایم

رئیس دانشگاه پیام نور کنگان در این خصوص به مهر گفت: متاسفانه این دانشگاه با مشکل عدم لوله کشی آب شهری مواجه است.

علی عابدی افزود: چندین سال است که ما پیگیر این موضوع از اداره آب هستیم ولی متاسفانه پاسخ منفی است و این اداره عنوان می کند که تا زمانی که مخزن ۲ آب کنگان راه نیفتد، این موضوع حل نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع باعث بروز مشکلات عدیده ای برای ما شده است.

IMG-20150110-WA0020 [640x480]

نبود خط آبرسانی دانشگاه وجهه زیبایی برای کنگان ندارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندر کنگان نیز در این خصوص به خبرنگار ثلاث گفت: ما نیز از این وضع ناراضی هستیم و معتقدیم نبود لوله کشی آب شهری برای دانشگاه وجهه زیبایی برای شهر و شهرستان کنگان ندارد.

احسان پاکدامن افزود: ما نیز آب را به صورت تانکر خریداری می کنیم. از آنجایی که اداره آب پول آب خود را به صورت روزانه از ما می خواست و ما قادر به پرداخت روزانه نبودیم، به ناچار برای تامین آب خود با جایی دیگر قرار داد بستیم.

 حفر چاه در دانشگاه به منظور تامین آب برای دانشجویان

متاسفانه دانشگاه علمی کاربردی کنگان نیز از نعمت آب لوله کشی شده شهری محروم است و این دانشگاه با چند صد دانشجو با مشکلات عدیده ای مواجه است.

مسئولین این دانشگاه به ناچار برای رفع این مشکل اقدام به حفر یک حلقه چاه در داخل دانشگاه کرده اند و آب مورد نیاز خود را از این طریق تامین می کنند.

IMG-20150111-WA0016 [640x480]

آبرسانی به دانشگاه‌ها نیازمند ساخت مخزن شماره ۲ کنگان است

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان کنگان در این خصوص به خبرنگار ثلاث گفت: اماکنی مانند دانشگاه های پیام نور، آزاد و علمی کاربردی کنگان، هنرستان طالقانی و دیگر نقاط آن منطقه زیر پوشش مخزن شماره ۲ هستند، بدین معنی که مخزن شماره ۲ آب کنگان باید به بهره برداری برسد و سپس وارد مدار شود تا بتوانیم به دانشگاه ها آب رسانی کنیم و مشکل برطرف شود.

بابک عمویی اضافه کرد: هم اکنون مخزن در دست ساخت است و سال آینده به بهره برداری می رسد. خط انتقال نیز در حال ورود به مناقصه است و انشاءالله با بهره برداری از آن مشکل حل خواهد شد.

گزارش: مصطفی صفایی

 

 

 

 

 

 

 

نظرات

  1. . says:

    ghahi adam to hekmate bazi kara mimone.hichi naghim behtare. vallaaa

  2. پارک لاله says:

    پایتخت اقتصاد ایران دانشگاهش بی ابه .

    بجای نفرین به تاریکی شمعی روشن کنیم./

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن