بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 10536
تعداد نظرات:۸ دیدگاه
تاریخ انتشار:سه شنبه 23 دی 93 11:12 ب.ظ

معصومه ابتکار:

وزارت نفت با ایده های جدید از آلودگی ها پیشگیری کند

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت : دولت در اجرای ضوابط محیط زیست بسیار سخت گیرانه عمل می کند.

معصومه-ابتکار

به گزارش ثلاث معصومه ابتکار سه شنبه شب درحاشیه دیدار با مسوولان شهرستان کنگان  افزود: اهتمام دولت به حفظ محیط زیست در راستای اهمیت دادن به سلامت مردم است.

وی گفت: وزارت نفت از وزارت خانه های پیشرو در حفظ محیط زیست است و انتظار می رود با ایده های جدید آلودگی های ناشی از صنعت را برطرف کند.

معاون رییس جمهوری گفت: اولویت ما رفع آلودگی ها و اجرای استانداردهای محیط زیست و سپس اصلاح قوانین برای حفظ سلامت مردم است.

ابتکار اضافه کرد: با اصلاح قوانین دنبال تعدیل موضوع عوارض و معافیت شرکت ها از پرداخت حق آلایندگی برای جلوگیری از آسیب رسیدن به مردم با اقدامات زیست محیطی هستیم.

همچنین امام جمعه کنگان نیز در دیدار با معاون رییس جمهوری با اشاره به آلایندگی های ناشی از صنعت در منطقه گفت:نشت گاز و بوی آن در منطقه و آلودگی ناشی از فازهای سایت کنگان بشدت مردم را نگران کرده است.

حجت الاسلام محمود محمودی افزود:انتظار می رود با تدبیر صحیح، اصولی و فوری سازمان حفاظت محیط زیست برای رفع این مشکل و کاهش نگرانی اقدام عاجل صورت دهد.

وی گفت: در صورت تحقق این مهم وجدان های بیدار بار دیگر از شما با لقب بانوی محیط زیست جهان و قهرمان زمین یاد خواهند کرد.

رییس شورای اسلامی کنگان نیز گفت: کاهش آلایندگی منطقه و حذف قانون معافیت شرکت ها از پرداخت حق عوارض آلایندگی دو خواسته مهم مردم از دولت تدبیر و امید در حوزه محیط زیست است.

اکبر پاریابی گفت: همانگونه که در یکی از مناطق همجوار بدلیل در معرض مخاطره قرار گرفتن حیات چند پرنده اجازه تاسیس صنعت داده نشد ، انتظار می رود به سلامت مردم این شهرستان نیز هم اهمیت داده شود.

معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در قالب کاروان تدبیر و امید وارد استان بوشهر شد.

برچسب ها: , ,

نظرات

  1. شکر says:

    با سلام. پرداخت حق آلایندگی ……… پناه بر خدا یعنی شرکت ها و این تاسیسات هر کاری میخان انجام بدن و مارو خفه کنند و بچاپ و بقاپ کنند و ماهم پول بگیریم و هیچی نگیم؟؟؟؟؟؟؟؟ التماس میکنم هر چه سریعتر این قانون رو حذف کنید. مگه مردم حق زندگی ندارن ؟ این پرداخت حق آلایندگی مزخرف ترین و مسخره ترین قانونی هست که تاحالا شنیدم . لعنت به آون مسئولی که فکر میکنه وقتی محیط زیست رو آلوده کرد ،با دادن حق آلایندگی به مردم میتونه آونا رو راضی نگه داره ؛ خواهش میکنم هر چه سریعتر این قوانین پوچ و بی معنی رو حذف کنین . روی سلامتی و نفس کشیدن سالم مردم که نمیشه قیمت گذاشت! به خدا ما کنگونیا خیلی تحمل کردیم ،ولی دیگه بسه . آگه ریش بنفش ها هم کاری برامون نکنن……..

  2. شکر says:

    با سلام . عجب دور و زمونه ای شده به خدا. توی یه منطقه به خاطر در معرض خطر قرار گرفتن چند تا پرنده ،اجازه تاسیس صنعت نمیدن و یه جایی مثل کنگان با وجود (آدم ) هم تاسیسات هست و هم آلودگی تاسیسات. یعنی ارزش ما کنگونیا از پرنده ی آون منطقه کمتره که اینجا هم تاسیسات و هم آلودگی تاسیسات و هم هزار تا بدبختی دیگه برامون بوجود اومده ولی پرنده های آون منطقه این همه ارزش دارن؟؟؟؟؟؟ آخه چرا کسی ما رو هیچی حساب نمیکنه؟ ارزش ما که از پلنگ مازندران کمتر نیست ؛به نظر من بازیکنای فوتبال در جام جهانی باید عکس کنگان و کنگانی هارو روی لباسشون میزدن ،چون ما خیلی خیلی خیلی وضعمون از پلنگ مازندران و پرنده های به اصطلاح خاص بدتره. آقاجون خدا خودش گفته همه چیز رو برای انسان بوجود آورده و انسان رو برای خودش ؛چرا زندگی و سلامتی ما ذره ای برای کسی ارزش نداره و مهم نیست؟؟؟؟ همین مهندسی غیر بومی پروازی که فقط با نصف ماه کار کردن توی این تاسیسات و حقوق هفت هشت میلیونی یا بیشتر زن و بچه ی خودشون رو حاضر نیستن بیارن اینجا زندگی کنن و نصف دیگه ی ماه رو میرن ولایت در جوار اهل و عیال به ریش ما میخندن. آخه چرا جوون کنگونی چه تحصیل کرده و چه تحصیل نکرده باید دود و آلودگی این تاسیسات رو تحمل کنه ولی یه غیر بومی که حتی حاضر نیست اینجا زندگی کنه باید توی این تاسیسات مشغول به کار باشه؟؟؟؟؟آخه چرا هیشکی کاری نمیکنه؟؟؟؟؟ما هم محیط زیست سالم میخایم و هم در اولویت قرار گرفتن کنگانی جماعت در دارا شدن شغل در این تاسیسات و صنعت……….

  3. شکر says:

    با سلامی دوباره . در ضمن ما گوشمون از وعده های الکی و قول های الکی پر شده ……….

  4. شکر says:

    با سلام. یه سوال برام پیش اومده این حق عوارضی که قبلا پرداخت میشده، توی جیب کی میرفته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  5. دینا says:

    تصمیمات مسؤلین محترم؛ ب نفع خودشونه؛ ن مردم‌‌‌‌‌…..ما کنگانی ها میخایم بدون سمی بودن هوا در شهرمون زندگی کنیم… حق آلایندگی یعنی حق و سکوت…..‌چندرغاز بدین تو جیبمون بذاریم و صدامون در نیاد….تا ریه مون داغون شه…..این قانون مضخرفو یه مهر ابطال بزنین روش. ظاهرا خانم ابتکار؛ سند نابودی مردم کنگان رو امضا زدن…………..متاسفم.

  6. فرهاد says:

    دولت وعده و وعید نه دولت تدبیر و امید

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن