بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 10541
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:چهارشنبه 24 دی 93 7:29 ق.ظ

رئیس گمرک ولایت نیمروز:

افغانستان واردات سوخت از ایران را متوقف کرد

ثلاث- در همین حال؛ «عبدالقادر جیلانی» سخنگوی وزارت دارایی افغانستان گفت: استانداردهای جدید تنها مربوط به کالای صادراتی ایران نیست، بلکه همه کالاهای وارداتی از همه کشورها را در بر می‌گیرد.

ثلاث : مسئولان گمرگ ولایت «نیمروز» از توقف واردات فرآورده‌های نفتی از جمله گازوئیل و بنزین از ایران خبر دادند.

به گزارش فارس و به نقل از «جمهور» مسئولان گمرک ولایت «نیمروز» از توقف واردات فرآورده‌های نفتی از جمله گازوئیل و بنزین از ایران خبر دادند.

«ویس سلطانی» رئیس گمرک ولایت نیمروز در این زمینه گفت: ۲۰ روز قبل با پایان سال مالی، واردات فرآورده‌های نفتی صادراتی از ایران متوقف شده و افغانستان برای از سرگیری واردات مواد سوختی از ایران شرایط جدیدی گذاشته است.

سلطانی تصریح کرد: بر اساس تصمیم شورای وزیران، تا زمانی که ایران استانداردهای بنزین و گازوئیل صادراتی خود به افغانستان را افزایش ندهد افغانستان اجازه ورود این مواد را نمی‌دهد.
وی افزود: هم اکنون واردات بنزین و گازوئیل از ایران در «هرات» و «فراه» متوقف شده و گمرکات این کشور اجازه ندارند به کامیون‌ها و نفتکش‌های حاوی سوخت اجازه ورود دهند.

در همین حال؛ «عبدالقادر جیلانی» سخنگوی وزارت دارایی افغانستان گفت: استانداردهای جدید تنها مربوط به کالای صادراتی ایران نیست، بلکه همه کالاهای وارداتی از همه کشورها را در بر می‌گیرد.

جیلانی تأکید کرد: واردات مواد سوختی بی‌کیفیت در کنار سایر مشکلات منتج به آلودگی هوا و محیط زیست شده و جان افغان‌ها را به خطر انداخته است.

روز گذشته اداره ملی حفاظت از محیط زیست افغانستان نیز به شدت از افزایش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ کشور ابراز نگرانی کرده و آن را یک تهدید جدی برای شهروندان کشور خواند.

نظرات

  1. شکر says:

    با سلام . عجب … اینا همونایی هستن که … تقصیر خودمونه که به اینا رو دادیم. وگرنه الان اینجوری رفتار نمیکردن

  2. بینام says:

    ایخدا کارمون به جایی رسیده که افعانی هم رو سرمون ناز میکنه.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن