بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 10798
تعداد نظرات:۵ دیدگاه
تاریخ انتشار:پنجشنبه 25 دی 93 2:00 ق.ظ

در شورای اداری شهرستان با حضور معاون رئیس جمهور مطرح شد:

جایگزینی ۲درصد نفت در بودجه سنواتی شهرستان/ تیم‌های ورزشی کنگان از منافع پارس جنوبی محرومند

اختصاصی ثلاث – امام جمعه کنگان گفت: محدوده سازمان منطقه ویژه نیازمند اصلاح و بازنگری است.

به گزارش ثلاث ؛ حجت الاسلام والمسلمین محمود محمودی در جلسه شورای اداری که با حضور معاون رییس جمهور برگزار شد گفت: کنگان تنها شهری است که متاسفانه محدوده و حریم آن تقریبا منطبق باهم است و این مسئله بدلیل توسعه بیش از حد حوزه صنعت است.

وی گفت: با توجه به محدود شدن حریم کنگان ، محدوده سازمان منطقه ویژه نیازمند اصلاح و بازنگری جدی است.

امام جمعه کنگان در بخش دیگر با اشاره به حجم بالای بیمه شدگان تامین اجتماعی گفت: انتظار می رود طی تفاهمنامه ای بین وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی ، بیمه شدگان این سازمان با مراجعه به بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان از مزایای درمان در بیمارستان های تامین اجتماعی برخوردار شوند.

امام جمعه در بخش دیگر با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان کنگان میزبان عظیم ترین صنایع نفت و گاز کشور است ، با ابراز ناخرسندی از مشکلات عدیده این شهرستان خواستار توجه جدی دولت بویژه وزارت نفت به حل مشکل عمران و توسعه شهرهای کنگان – بنک – سیراف و روستاهای شهرستان ، حل مشکل آلایندگی و پرداخت حق عوارض به شهرداری های سه گانه شد و اظهار داشت: مردم از مشکلات عدیده ای رنج می برند و انتظار دارند که در این خصوص تدبیر ویژه ای اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه طبق بررسی های انجام شده ۲۷ مشکل در شهرستان احصا شده است، افزود: یکی از مهمترین مشکلات موجود توقف کامل پروژه اسکله تجاری کنگان است که علیرغم دوبار کلنگ زنی همچنان بلاتکلیف در هاله ای از ابهام به سر می برد.

وی افزود: اجرایی نشدن مصوبه ۱۰۶ میلیاردی دولت دهم بعنوان تعهد نظام از مطالبات مردم و مسئولین است که چندین بار نیز توسط  تریبون و رسانه ها اطلاع رسانی شده است.

محمودی گفت: مشکل اشتغال از موارد و معضلات جدی جوانان و نیروی کار در شهرستان است و دولت می تواند با ایجاد دانشکده های نفت، گاز، پتروشیمی، فنی و مهندسی به تربیت نیروی بومی پرداخته تا مردم این خطه نیز بیش از پیش در پروژه های ملی نقش آفرین باشند.

وی افزود: مدت هاست که بیمارستان کنگان به عنوان بیمارستان معین نفت نام‌گذاری شده است ولی تا کنون اقدام موثری در این راستا انجام نشده است و انتظار می رود با توسعه و افزایش تعداد نیروهای انسانی و نیز تزریق پزشکان کارکشته و متخصص با عمل به تفاهم نامه بین وزارت نفت و وزارت بهداشت این مشکل حل شود.

وی سازمان تامین اجتماعی را نیز مکلف به ارائه خدمات به قشر عظیم بیمه شدگان خود در شهرستان کنگان دانست و اظهار داشت: انتظار می رود طی تفاهم نامه ای بین وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان این سازمان نیز ارائه خدمات صورت گیرد؛ چون در حال حاضر به دلیل نبود بیمارستان تامین اجتماعی در شهرستان کنگان این قشر عظیم، ناچار هستند برای دریافت خدمات هزینه پرداخت کنند.

وی گفت: مردم از آلودگی ها به شدت رنج می برند و نیاز است دولت به این حوزه نیز اهتمام و توجه ویژه ای داشته باشد.

امام جمعه کنگان گفت: تفکیک اعتبارات ۲ درصد نفت از بودجه سنواتی از مطالبات بحق مردم است و در این خصوص نیاز است دولت تجدید نظر داشته باشد.

وی اختصاص اعتبار ۲درصد از درآمدهای نفتی را خدمتی به مناطق محروم و متاثر از فعالیت های صنعت در آن مناطق دانست و اظهار داشت: متاسفانه در اعتبارات استانی اختصاص یافته به شهرستان کنگان مبلغی کسر و از محل اعتبارات ۲درصد نفت جایگزین بودجه سنواتی می شود.

وی همچنین ایجاد زیرساخت های مناسب برای توسعه ورزش های ساحلی و توجه به تیم های ورزشی شهرستان را از مطالبات قشر جوان و ورزشکار دانست و اذعان داشت:  برخی تیم ها و دسته جات ورزشی بیرون از این خطه از خدمات و منافع پارس جنوبی برخوردارند، اما تیم های ورزشی شهرستان از این امکانات محروم هستند.

***

فرماندار کنگان نیز گفت: به رغم اینکه بیش از ۶۰ درصد صنایع نفت و گاز در این شهرستان وجود دارد و کنگان به رغم جدایی عسلویه و قبل از آن جم از موقعیت مهمی در استان برخوردار است اما از خدمات کمتر بهره مند بوده و انتظار جدی مردم بویژه از وزارت نفت اهتمام به توسعه این شهرستان است.

عباس جمشیدی در بخش دیگر با اشاره به استقبال مردم از ریاست محترم جمهور گفت: استقبال مردم از ریاست جمهوری اسلامی ایران در ۲۳ دی ماه تداعی کننده حماسه بزرگ مردم در ۲۴ خرداد ۹۲ بود.

 

نظرات

  1. دانشجو says:

    با تشکر فراوان از دادخواهی به حق امام جمعه محترم کنگان؛ به امید روزهای بهتر برای منطقه

  2. بومی says:

    خدا خیرت بده
    محمودی محمودی تشکر تشکر

  3. مهندس says:

    بسیار متین و عالی نیازها و خواسته های شهرستان را مطرح کردند قابل ستایش و تحسین هست.

  4. ناشناس says:

    آقاى محمودى ، فقط ورزش نیست که باید بهش اهمیت بدید هنر هم داره ریشه اش در کنگان کور میشه آیا شما از مشکلات ما بازیگران تأتر کنگان اطلاعى دارید خواهشاً یک نشت با بازیگران کنگانى. برگزار کنید تا با مشکلاتشون اشنا بشید

  5. جوانمردان says:

    ضمن سپاس از دفاع ارزشمند امام جمعه محترم و طرح مشکلات منطقه
    دوستان بی شک اگر فضای شهرستان فضای همدلی و حمایت از یکدیگر و متحد شدن باشد می شود حداقل به بخشی از مطالبات به حق مان جامه عمل بپوشیم
    با اجازه شاعر
    دست در دست هم نهیم به مهر
    کنگان خویش را کنیم آباد

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن