بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 10952
تعداد نظرات:۳ دیدگاه
تاریخ انتشار:یکشنبه 28 دی 93 10:51 ق.ظ

گزارش خبری

وضعیت نامناسب اینترنت در شهرستان جم/ ۱۰روستای بخش مرکزی تلفن ندارند

ثلاث – شهرستان جم در زمینه تلفن خانگی، زیر ساخت های مخابرات، دسترسی به اینترنت، آنتن دهی تلفن همراه در برخی روستاها و راه های مواصلاتی دچار مشکلات متعددی است.

کراپ‌شده - اینترنت

به گزارش ثلاث و به نقل از  مهر، تلفن و اینترنت از نیازهای اساسی زندگی مردم می باشد می توان گفت در حال حاضر بسیاری از خدمات اجتماعی، اقتصادی ، آموزشی و غیره از طریق شبکه مخابراتی و زیرساخت های مربوط به آن فراهم می شود.

قرن جدید قرن ارتباطات و تکنولوژی است و اینترنت نقش تاثیرگذاری در زندگی مردم ایفا می کند، گرایش مردم به استفاده از اینترنت و احساس نیاز به این فناوری رو به افزایش است.

در سال های اخیر تلاش های بسیاری در سطح کشور در زمینه توسعه شبکه‌های مخابراتی صورت گرفته است و چندین اپراتور بزرگ تلفن همراه نیز در کشور مشغول به فعالیت هستند که دامنه گسترش آنها از کلان‌شهرها تا روستاهای دورافتاده کشیده شده است.

رقابت اپراتورهای فعال در این زمینه باعث شده است تا شاهد ارائه امکاناتی بسیار خوبی و آنتن دهی مطلوب در اکثر نقاط کشور باشیم ولی هنوز هم نقاطی هستند که در این زمینه مشکلاتی دارند.

در قرن جدید که قرن تکنولوژی و ارتباطات است مشکل آنتن دهی موبایل و عدم دسترسی به اینترنت یک مشکل اساسی است.

در استان بوشهر نیز گام هایی در این زمینه صورت گرفته است متاسفانه در شهرستان جم هنوز هم مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

شهرستان جم در زمینه تلفن خانگی، زیر ساخت های مخابرات، دسترسی به اینترنت، عدم آنتن دهی تلفن همراه در برخی روستاها و راه های مواصلاتی و برخی مسائل دیگر در این زمینه دچار مشکلاتی است که نیازمند توجهات بیشتر مسئولان است.

زیرساخت‌های ارتباطی جم توسعه نیافته است

نائب رئیس شورای اسلامی شهرستان جم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دوره‌ای که در آن زندگی می‌کنیم به عصر ارتباطات و جهان امروزی به دهکده جهانی مشهور است.

حسین محدثی افزود: بی شک زندگی و ارتباط در چنین مکان و زمانی مستلزم داشتن امکانات و تکنولوژی ارتباطی مجهز و نوین اعم از سخت افزاری و نرم افزاری است.

محدثی تصریح کرد: یکی از معضلات شهرستان جم چه در بخش مرکزی و چه در بخش و شهر ریز که از مطالبات مردم و نمایندگان آنها در شوراهاست موضوع مخابرات شامل تلفن های ثابت و سیم کارتی خانگی، تلفن همراه، بحث اینترنت و فیبر نوری است.

وی با بیان اینکه در بحث مخابرات در این چند سال کمتر شاهد توسعه و تجهیز آن بودیم خاطرنشان کرد: اگر چه به لحاظ اینکه اکثر شهروندان دارای تلفن همراه می باشند استفاده مکالماتی تلفن های ثابت کمتر شده و چندان برای شرکت های مخابراتی مقرون به صرفه نیست ولی استفاده از آن جهت کارت خوان ها،  فروشگاه ها، اینترنت خانگی و اینترنت ادارات، نیازی ضروری و حیاتی است.

عضو شورای اسلامی بخش ریز ادامه داد: در برخی از روستاها که کابل های تلفن ثابت آنها مشکل پیدا کرده است باید مدت های طولانی فاقد آن باشند.

مشکلات دریافت اینترنت خانگی/ لزوم اتصال فیبر نوری

وی اضافه کرد: رفع مشکل قطع شدن یک تلفن خانگی در شهر ریز نیازمند هفته ها گذشت زمان و بارها رفت و آمد به مخابرات و مراجعه به شوراها و بخشداری است.

حسین محدثی اظهار داشت: در بارندگی حدود دو ماه گذشته شهر ریز، تعداد زیادی از تلفن های خانگی دچار اختلال و قطعی شد که هنوز به طور صد در صد رفع اشکال نشده است.

این عضو شورای اسلامی شهرستان جم تصریح کرد: عدم آنتن دهی تلفن همراه در برخی نقاط شهرستان از جمله روستای حرمیک و مسیر جاده های ارتباطی مشکلی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: اینترنت خانگی برای اشتراک آن باید مدت ها در نوبت بوده و آن هم اینترنتی که به نام پر سرعت و با هزینه بیشتری نسبت به سایر نقاط کشور فروخته می‌شود ولی سرعت آن اصلا قابل رضایت و قبول نیست.

حسین محدثی در پایان تاکید کرد: در مورد فیبر نوری نیز مرکز مخابرات شهر ریز مثل بقیه نقاط شهرستان هنوز متصل نشده است امیدواریم که با تسریع در این مهم شاهد رفع بسیاری از مشکلات شهروندان محترم در زمینه مخابرات و اینترنت باشیم.

آنتن‌دهی ضعیف موبایل در روستاهای جم/روستاها زیرساخت ارتباطی ندارند

عضو شورای اسلامی بخش مرکزی جم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در عصر ارتباطات هستیم ولی حدود ۱۰ روستای بخش مرکزی جم از نعمت تلفن خانگی و اینترنت محروم هستند.

مصطفی نصیری اضافه کرد: روستاهایی چون کوری حیاتی، آبگرمک، باریکان، چم دره، بندانو، چم چشمه، تاکپوک، حسین آباد،نیلاب و  دره چاه از هیچ گونه سیستم ارتباطی برخوردار نیستند به طوری که در روستایی چون آبگرمک علاوه بر نبود تلفن های خانگی، پوشش همراه اول و ایرانسل نیز ضعیف است.

نصیری تصریح کرد: شرکت مخابرات درخواست کرده مردم این روستاها، از سیستم های GSMمخابرات استفاده کنند ولی استقبال مردم از این سیستم مخابراتی بسیار اندک بوده است نکته جالب اینکه می توان با استفاده از حدود  پنج کیلومتر کابل این روستاها را به تلفن کابلی متصل کرد.

وی با ابراز گلایه از کم توجهی مخابرات به این روستاهای شهرستان جم، تاکید کرد: با وجود اتصال بسیاری از روستاهای شهرستان‌های هم جوار به خدمات ارتباطی به روز، این موارد خواسته حداقلی است باید اداره کل مخابرات استان نگاه ویژه به شهرستان جم داشته باشد.

این عضو شورای اسلامی بخش مرکزی جم در پایان گفت: مهمترین مشکلات شهرستان جم در این حوزه، عدم زیرساخت های مناسب مخابرات است و در برخی مسیر های مواصلاتی شهرستان و همچنین روستاها آنتن دهی موبایل ضعیف است.

وضعیت نامناسب اینترنت در شهرستان جم/ محرومیت روستاها از تلفن خانگی

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستان‌ جم با مشکلاتی در زمینه مخابرات و ارتباط تلفنی روبرو است که لازم است برای رفع این مشکلات تلاش شود.

علی پریشان به وضعیت نامطلوب مخابرات شهرستان جم در سال های قبل اشاره کرد و از پیگیری ها و جلسات برای حل مشکلات  مخابرات شهرستان گفت و ادامه داد: شوراها و مردم از وضعیت نامناسب مخابرات و اینترنت پرسرعت به خصوص در روستاها گلایه مند هستند بسیاری از روستاهای شهرستان جم به اینترنت دسترسی ندارند.

پریشان با بیان اینکه بیش از ۱۰روستای بخش مرکزی تلفن ندارند تصریح کرد: روستای بهارستان جم با بیش از ۱۲۰۰ مشترک تلفن، فقط صد مشترک امکان استفاده از اینترنت دارند و روستای چاهه نیز از نعمت اینترنت محروم است.

وی با بیان اینکه سرعت اینترنت در شهرستان جم از بسیاری نقاط کشور کمتر است تاکید کرد: متاسفانه وضعیت اینترنت مخابرات در شهر جم و چند روستای اطراف شهر جم که به آن دسترسی دارند جالب نیست و قطعی اینترنت نیز وجود دارد.

پریشان گفت: اجرا و احداث ساختمان اداره مخابرات جم، انجام شبکه فیبر نوری،کابل کشی به شهر جم و نصب تجهیزات دیتا و اینترنت این شهرستان از برنامه هایی بوده است که توسط مسئولان دنبال شده است و شهرستان جم در همه این موارد نیازمند توجه و توسعه است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم با بیان اینکه ساختمان اداره مخابرات جم هنوز تکمیل نشده است، ادامه داد: توسعه و تجهیز فیبر نوری در شهرستان جم در دستور کار است امیدواریم اداره کل مخابرات استان بوشهر به شهرستان جم بیشتر توجه کند.

…………………………………………………

گزارش: ابراهیم قیصری

نظرات

  1. حسین says:

    توی بنک هم زیرساخت مشکل داره لطفاپیگیری نمایید.

  2. امید says:

    باسلام.اینترنت خود کنگان هم داغونه.یه بسته اینترنت ده هزار تومن میگیریم توی یکماه با وضعیت اینترنت کنگان نصف بستمونم بتونیم استفاده کنیم هنر کردیم.مردیم از بس نالیدیم و خبری نشد.ثلاث جان شما باید پای مسوولین رو به این سایت باز کنید تا حرف ما رو بشنون.اینطوری که حرفهای ما بی فایده هست برادر

  3. ارینو says:

    اخه مگه تو شهرستان خودمون وضعیت خوبی داره
    سیراف که واویلاست سرعت گاهیچهار و پنجه من بدبخت که شارژ یکسال خریدم باید بسوزم و بسازم

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن