بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 11187
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:شنبه 4 بهمن 93 11:49 ب.ظ

شنیده های هفتگی خبرنگاران ثلاث :

نشست مسئولان کنگان با استاندار | حواشی برگزاری یک جشنواره در گنبد نمکی جاشک | چهارشنبه سوری زودهنگام در کنگان با ترقه های رایگان | ابراز گلایه یک مدیر از تخریب نیروهای بومی و …

نشست مسئولان کنگان با استاندار/ حواشی برگزاری یک جشنواره در گنبد نمکی جاشک / چهارشنبه سوری زودهنگام در کنگان با ترقه های رایگان/ ابراز گلایه یک مدیر از تخریب نیروهای بومی و …

خبرنگاران ثلاث در طول یک یا چند هفته اخبار و اطلاعاتی در قالب شنیده هایی خواندنی، ثبت و ضبط می کنند که مرور آنها خالی از لطف نیست. شما را به خواندن این خبرها دعوت می کنیم.

 

* شنیده شده که مجدداً ۴۰۲ هزار عدد انواع ترقه شامل شکلاتی، توپی و … از یک فروند لنج باری توسط اطلاعات دریابانی استان و شهرستان کنگان با همکاری پاسگاه مرزی عسلویه کشف و ضبط شده است که پس از طی مراحل مورد نیاز برای از بین بردن آنها اقدامات لازم به عمل خواهد آمد.

 

* خبر می رسد برخی از پیمانکاران فازهای پارس کنگان از عدم پرداخت تعهدات مربوط به پروژه ها ابراز گلایه کرده اند و نیز در این خصوص پیگیری هایی برای رسیدن به مطالبات خود داشته اند . شنیده ها حاکی از این است که برخی از پیمانکاران فازهای ۱۳ ، ۱۴، ۲۲ و ۲۴ به دلیل عدم توانایی در پرداخت حقوق معوقه کارگران خود ابراز نگرانی کرده اند. این در حالی است که بعضی از کارگران آنها از مرداد ماه امسال حقوق دریافت نکرده اند.

 

* پنجشنبه هفته ای که گذشت مسئولان شهرستان کنگان اعم از امام جمعه، نماینده مجلس شوراهای شهرهای سه گانه و فرماندار در نشستی با استاندار بوشهر مطالبات نادیده گرفته شده مردم را مجدداً مطرح کردند. در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر مصوبات مختلفی برای استان رقم خورد ولی شهرستان کنگان سهمی از این مصوبات نداشت و این امر باعث گله مندی مردم شده است. حتی برخی نیز پیگیر تجمع و اعتراض های دسته جمعی در این خصوص بوده اند که فعلا در انتظار پاسخگویی مسئولان ارشد استانی اقدامی انجام نداده اند. گفتنی است این نخستین نشست استاندار با شوراهای شهرهاس سه گانه به شمار می رود و به نحوی استاندار با برگزاری این نشست با یک تیر دو نشان را زده است.

 

*

پس از امحاء ۶۵ هزار عدد ترقه از طریق آتش و پس آن آب، قسمتی از آن سالم مانده که همین امر موجب هجوم جوانان کنگانی برای جمع آوری ترقه ها شد. این موضوع فرصتی را برای این جوانان جهت انفجار ترقه های بی شمار و ایجاد سر و صدای کلافه کننده در سطح شهر شده است.

روز بعد از این ماجرا نسبت به دپوی ترقه های سالم بجا مانده از امحا اقدام شد.

هرچند امحا ترقه ها در روز ۲ بهمن انجام شده ولی هنوز صدای ترقه هایی که در سطح شهر توسط جوانان منفجر می شود به گوش می رسد و آزار دهنده است.

 

 

* دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از تهیه لایحه ایجاد منطقه آزاد بوشهر خبر داده و گفته است که بوشهر پیش از مناطق آزاد قشم و چابهار برای تاسیس منطقه آزاد مطرح بوده ، اما عقب افتاده است.اکبر ترکان عنوان کرده است که لایحه تاسیس منطقه آزاد بوشهر در دست تهیه است و امیدواریم تا پایان سال تقدیم مجلس شورای اسلامی شود.

 

* تعلل در بهره برداری از یکی از قطعات بزرگراه برازجان- گناوه به طور ۲٫۵ کیلومتر، طی هفته های گذشته منجر به چند حادثه رانندگی شده است. قطعه دو و نیم کیلومتری مورد بحث، بخشی از بزرگراه برازجان – گناوه است که در نزدیکی روستای بویری شبانکاره واقع شده است.این قطعه با تلاش پیمانکار مربوطه تکمیل و در اواخر شهریورماه امسال تحویل اداره راه و شهرسازی شد.اما اداره راه با تاخیری تقریبا یکماهه، اقدام به نصب علائم راهنمایی و رانندگی و خط کشی آن نمود. اما از مهرماه امسال تاکنون این قطعه همچنان مسدود بوده و در تمام این مدت رانندگان با کمترین علائم متوجه مسدود بودن راه و تغییر مسیر جاده می شدند.دست آخر اینکه باید دید آیا منتظر شنیدن خبر حادثه و اتفاقی دیگر در این نقطه باشیم یا بعد از این اتفاقات، اداره راه و شهرسازی دشتستان تلاش خود را به منظور باز نمودن این مسیر در کمترین زمان ممکن بکار می گیرد؟

 

*دوشنبه هفته گذشته به علت نامعلومی یک شناور صیادی خصوصی از نوع سیراف در حوضچه شرکت عظیم گسترش هرمز آتش گرفت و سه نفر از کارکنان شرکت کشته شدند. یکی از مسئولان این شرکت گفته بخشی از قسمت داخلی شناور آتش گرفت و علت حادثه در دست بررسی است. به نوشته خبر انلاین:حوضچه عظیم گسترش شرکت هرمز بزرگترین حوضچه تعمیرات کشتی کشور است.

 

*برگزاری جشنواره دریا تا گنبد مجدداً روابط بین دو شهرستان دشتی و دیر را بر سر مسئله گنبد نمکی جاشک تیره کرده است ؛ شیخ طالب عاشوری نائب رییس شورای اسلامی بندر دیر در اظهار نظری خطاب به استاندار عنوان کرده است که جناب آقای دکتر سالاری استاندار محترم و ولایی استان بوشهر مجدانه از شما میخواهم که از فرماندار و مسئولین فرهنگسرای شهید شهریاری بخواهید تا موجب تنش و دو دستگی و جنگ و دعوا فی ما بین دو شهرستان همجوار و دوست داشتنی نشوند و منطقه را دچار التهاب و مریضی ننمایند. آقای فرماندار دشتی، اگر از خودتان بپرسند روزی چند بار دریا میروید چه پاسخی دارید بدهید؟ حضرتعالی دریایت کجاست؟ که جشنواره از دریا تا گنبد بگیری؟ فکر می کنید مسئولین دعوتی در آن جشنواره تا این اندازه نسبت به این موضوع بی اطلاع اند که ندانند از دریا تا گنبد نه دریایش وجود دارد و نه گنبدش. و در ثانی این باعث افتخار مردمان شهرستان دیر خواهد بود که جشنواره ای به نام دریا تا گنبد نمکی جاشک ،برای اتحاد بین دو شهرستان برگزار شود و ما نیز با افتخار در آن جشنواره شرکت خواهیم کرد اما برای ما دیری ها چه سخت خواهد گذشت شنیدن نامی دیگر به جای گنبد نمکی جاشک.

 

* آورا؛ مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در حضور نماینده ولی فقیه در استان بوشهر نسبت به تخریب نیروهای بومی گلایه کرده و اظهار داشته است که متأسفانه تخریب نیروهای بومی در استان شایع شده و از حضرتعالی بعنوان پدر معنوی استان می خواهیم تا نسبت به تلطیف فضا و جلوگیری از خودزنی نیروهای توانمند بومی در استان اقدام شود.

 

نظرات

  1. ممد says:

    فقط بگم یاد تبرکی بخیر…

    • حقگو says:

      بله واقعا باید گفت : یادتبرکی بخیر؛ و به قول شاعر : خوشی های تقی با ملک جم رفت

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن