بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 11334
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:دوشنبه 6 بهمن 93 5:33 ب.ظ

گزارش مفصل از شورای اداری کنگان

تجارت شهرستان کنگان تاریخی به قدمت خلیج فارس دارد /مبلمان شهری کنگان نیازمند بهبود / این دیار دو فرزند برومند دارد / بهبود وضعیت بیمارستان طی چندماه آینده

اختصاصی ثلاث – شورای اداری شهرستان کنگان با حضور دکتر فتح الله حقیقی معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر برگزار شد که مشروح گفته های سخنرانان این نشست را در ادامه می خوانید.

شورای اداری شهرستان کنگان روز گذشته با دستور کار دهه فجر و با حضور دکتر فتح الله حقیقی معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر برگزار شد که مشروح گفته های سخنرانان این نشست را در زیر می خوانید.

حجت الاسلام محمود محمودی ؛ امام جمعه بندر کنگان :

– مراقب باشیم، وعده هایی که می دهیم و سخنانی که میزنیم باید راستگو باشیم و وعده های قابل اجرا را ندهیم.میز و پست ما امانتی است که ، خدا، نظام دینی و شهدا به دست ما داده اند و اگر خیانت کنیم ادای امانت نکرده ایم.

– بعضاً بجای اینکه به خدمات به مردم بپردازیم و بتوانیم منشاء اثر باشیم درگیر بگو،مگوهای سیاسی بی ارزش میشویم. با این روال فقط وقت به راحتی می گذرد و نمی توانیم آن گونه که لازم است به خدمت به مردم بپردازیم.

– ممکن است این سوال در ذهن برخی بوجود آید که “چرا در بحث اهانت به رسول اکرم اینقدر حساسیت وجود دارد ؟” ؛ این امر به عنوان یک ضرورت در دین ما مطرح است .ایجاد حساسیت در اهانت به ساحت پیامبر اسلام لازم و واجب است. اگر کسی به رسول خدا توهین کند واجب القتل می شود و به عبارتی این کار بدتر از لشکر کشی فرانسه علیه مسلمین بود.

– خواسته به حق مردم شهرستان این است که مسئولین امر مطالبات مردم شهرستان کنگان را به عنوان متمم سفر به مصوبات اضافه کنند و از همین تریبون اعلام می کنم، از افرادی که به دنبال مطالبات خود به روش غیرمنطقی هستند، هیچ حمایتی نمی کنیم. اعتقاد ما این است که پاسخی غیر از عمل به مطالبات مردم شهرستان کنگان قانع کننده نیست.

– جشن ها و مجالس دهه فجر باید با سبک مردم و با مشارکت جدی آنها باشد .به بهانه دهه فجر کار مردم تعطیل نشو چون نتیجه عکس خواهد داشت. در ارائه عملکردهای ادارات در دهه فجر آمار و ارقام و گزارشات صادقانه، واقع گرایانه و معقول و منطقی باشد و به کلنگ زنی هایی که قابل تخصیص اعتبار نیست مبادرت نورزید. انتظار می رود که به بهانه جشن های اسلامی دهه فجر این آئین ها با رقص، پایکوبی، ساز و نقاره و نی انبان؛ رنگ و بوی خلاف شرع به خود نگیرد و وارد لهو و لعب نشویم و اجتناب کنیم. ما پیروزی انقلابی را جشن می گیریم که حاکم شد تا دین و ارزش های دینی را حاکم کند.

– خدمات نظام در همه ادوار انقلاب را باید با دوران طاغوت مقایسه کنیم و نه سیاسی کاری کنیم.

شیخ محمد جمالی ؛ امام جمعه اهل سنت:

– دهه فجر، دهه ای به یاد ماندنی است و برای ما اسلام به ارمغان آورد. اگر مردم در صحنه نمی آمدند و به ندای رهبر خود لبیک نمی گفتند چنین انقلاب شکوهمندی بوجود نمی آمد.این انقلاب با هدف عدالت اجتماعی، رفع ظلم و ستم از قشر مستضعف و محروم بوجود آمد و باید این دهه را با آئین های اسلامی در شان این انقلاب جشن بگیریم.

حسن مختارزاده ؛ دبیر ستاد دهه فجر و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد:

– برنامه های مختلفی در حوزه های مختلف در دستور کار قرار گرفته است. در حوزه فرهنگی هنری؛ نمایشگاه های مختلف در مدارس و پایگاه ها برگزار می شود. نشست و همایش های مختلف مذهبی در مدارس و مساجد با عناوین مختلف انجام می شود. اجرای برنامه های متنوع ورزشی برای طراوت بخشی، نشاط و سلامتی به فضای ایام دهه فجر در دستور کار قرار گرفته است.امسال با حمایت دستگاه های فرهنگی، طرح ادبی پیامبر نجابت که مجموعه ای از شعر، داستان و مقاله در خصوص بزرگداشت پیامبر مهربانی هاست طراحی شده است. به صدا درآوردن زنگ انقلاب و برافراشته کردن پرچم امام حسین جزو برنامه های آغازین این دهه است و برنامه های ویژه ای نیز در روز راهپیمایی در نظر گرفته شده است.

– دیدار چهره به چهره مردم شهر و روستاهای شهرستان کنگان با مسئولین به عنوان برنامه ویژه دهه فجر در نظر گرفته شده که با همکاری شورا و شهرداری های سه گانه انجام خواهد گرفت و افتتاح پروژه ها با حضور مردم و معتمدین نیز از دیگر برنامه ها است.

اکبرپاریابی؛ رئیس شورای اسلامی شهر کنگان :

– مردم شهرستان کنگان از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر گله مندند که توفیقی برای ما نداشت و انتظار می رود با همت همه مسئولین حقوق از دست رفته مردم شهرستان تحقق یابد.

– تفاهم نامه ای بین منطقه ویژه و استان با عنوان قرارداد حفاظتی – امنیتی انجام شده است اما سهم شهرستان کنگان با وجود ۶۰ درصد تاسیسات منطقه پارس از این تفاهم نامه بسیار ناچیز است.

– ساختار اداری شهرستان کنگان به دهه ۷۰ بر می‌گردد و نیاز است که سطح اداری شهرستان ارتقاء یابد.

عباس جمشیدی؛ فرماندار شهرستان کنگان :

– کنگان یکی از پرجمعیت ترین شهرستان های استان به شمار می رود و تا کنون دو فرزند برومند(شهرستان های جم و عسلویه) را در قلب خود جای داده است که امروز هر کدام از آنها مستقل عمل می کنند و این برای ما باعث افتخار و نشان دهنده ارائه خدمات متوازن نظام دینی است.

– کنگان ظرفیت های مناسبی را در حوزه های مختلف داراست و جایگاه استراتژیک شهرستان به عنوان مسیر ترانزیتی استان به هرمزگان از اهمیت بالایی برخوردار است. وجود دو شهرک صنعتی در کنگان و بنک قابلیت بسیار مناسبی برای حضور صنایع پایین دستی منشعب از صنایع عظیم نفت و گاز است و باید در این حوزه سرمایه گذاران داخلی حضور پیدا کرده و ما نیز از انها حمایت جدی انجام می دهیم.

– اسکله چند منظوره کنگان از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و به دنبال ساماندهی مشکلات آن در بازه زمانی کوتاه مدت بوده و به عنوان یک برنامه بلند مدت، برای ایجاد اسکله جدید تلاش می کنیم.

– وجود ۱۰ تشکل ثبت شده مردم نهاد در کنگان از قابلیت و پتانسیل های مردمی این شهرستان است که باید تقویت شده و تعداد آنها افزایش یابد.

– در حوزه سلامت، بهداشت و درمان به سمت توسعه و پیشرفت بیمارستان امام خمینی کنگان گام برداشته ایم و تا ۳ ماه آینده شاهد وضعیت بهتری از ارائه خدمات بهداشت و درمان خواهیم بود.

دکتر فتح الله حقیقی؛ معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر:

– سفر و استقبال از رئیس جمهور به قدری باشکوه برگزار شد که در سطح کشور و بین استان های دیگر زبانزد و شکوه و استقبال در این سفر کم نظیر بود. اما به دلیل ازدحام جمعیت قادر به جادادن تمام جمعیت در ورزشگاه نبودیم که از این بابت شرمساریم.خوشبختانه این حضور گسترده مردمی و شکوه و عظمت در آرامش و امنیت کامل برگزار شد. از جای جای شهرستان کنگان نیز جمعیت قابل توجی حضور داشت و بنده از طرف رئیس جمهور ماموریت دارم که از مردم نجیب این شهرستان تقدیر و تشکر کنم.

– ستاد دهه فجر با ۱۹ کمیته در استان بوشهر تشکیل شده است و طبیعتا در شهرستان کنگان نیز ستاد و کمیته های مربوطه فعالند و از فرماندار شهرستان نیز خواستاریم تمام تلاش خود را برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم در تراز و شان این مردم سرافراز بکار گیرند.

– یکی از شاخص های تاثیر هر شهرستان در حوزه فرامنطقه ای بحث ایثار است که خوشبختانه شهرستان کنگان برای دفاع از انقلاب اسلامی خود هیچگاه پا پس نکشیده اند و در همین راستا شهرستان افتخار دارد که با تقدیم ۷۵ شهید، ۲۳۴ جانباز و ۳۲ آزاده از کیان انقلاب دفاع کند.

– شهرستان کنگان تاریخی به قدمت خلیج فارس در امر تجارت و بازرگانی دارد و مهمترین سند آن بندر سیراف است. کنگان محور و ستون پایتخت انرژی ایران است و علت آن نیز وجود ۸ فاز بزرگ گازی و تاثیر مهم آن بر موارد مدنظر دولت است.

– سرجمع اعتبارات این شهرستان نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد افزایش یافته است و انتظار داریم این رقم در سال آینده رشد لازم را داشته باشد و البته مصوبه مجلس در ارتباط با عوارض آلایندگی می تواند سهم قابل توجهی را به شهرستان کنگان اختصاص داده و گشایش خوبی صورت پذیرد.

– در بحث مصوبات سفر رئیس جمهور دو نگاه اساسی با عنوان مصوباتی با اثرگذاری کوتاه مدت و مصوباتی با اثر زیرساختی و بلند مدت وجود داشت. ویژگی عمده ای که کشورهای صاحب سبک و پیشرفته دارند در تاریخ و تمدن آنها خلاصه نمی شود.قدمت مصر به بیش از سه هزار سال می رسد ولی جایگاه آن با کشوری مانند کانادا که با داشتن ۱۵۰ سال قدمت به عنوان قدرت چهارم اقتصاد جهان به شمار می رود قابل قیاس نیست. فکر اساسی اینگونه کشورها استراتژیک و بلند مدت است و البته چرخه تولید کشور آنها طولانی و کامل است اما برای مثال در استان ما خرما را روی درخت گوجه را روی بوته و میگو را در دریا بفروش می رسانیم و چرخه تولید را کامل نکرده محصولات خود را به فروش می رسانیم و نتوانسته ایم محصولاتی را که به دست نیروهای توانمند این استان تولید می شود را به فراورده های کامل مبدل کنیم. این امر تا جایی پیش می رود که محصولات ما در استان ها و حتی در کشورهای دیگر تبدیل شده و دهها برابر قیمت به خود ما فروخته می شود.

– عدم اختصاص مصوبات سفر به شهرستان کنگان باید درجای خود بررسی شود ولی اهتمام به مشکلات زیرساختی استانی و تعریف پروژه های توسعه محور که منفعت کلی تر را در برمیگیرد بر حل مشکلات شهرستانی اولویت دارد.بحث آبرسانی سیراف به جم و اتمام کمربندی شهرستان کنگان از پروژه های مدنظر دولت است و انجام خواهد شد.

– بحث اشتغال نیروی انسانی و بیکاری شهرستان کنگان از دیگر مقوله های مد نظر ما است و در این خصوص تمهیداتی اندیشیده شده که بحث اشتغال و بومی سازی اشتغال با توان و ظرفیت های موجود شهرستان و استان رفع و حل شود.  وقتی نیروهای توانمند بومی از ظرفیت بالای در مدیریت و اشتغال در حوزه های مختلف خصوصاً صنعت دارند، استفاده از نیروهای غیربومی در چارت های مختلف نهادها و شرکت ها بی معنی است و باید بحث اشتغال با بومیان ساماندهی شود.

– ساماندهی و توسعه اسکله و بندر در شهرستان کنگان می تواند توسعه های مدنظر در حوزه تجارت را در برداشته باشد تا مبادلات مرزی مردم با تسهیلات ویژه ای انجام شود.چون منبع و ممر درآمدی قشر زیادی از مردم این خطه از این راه صورت می گیرد.

– حیف است که مبلمان شهری این دیار با امکانات ویژه ای که دارد به این صورت باقی بماند و باید با توجه ویژه و بررسی های لازم نسبت به این موضوع مهم، فضای مناسب و محیطی درخور شان مردم ایجاد شود.نیاز است که مشکلات عمران شهری احصاء شده و طی نشستی با حضور شهردار و فرماندار با معاون عمرانی استانداری در همین خصوص موارد مورد بررسی قرار گیرد. 

– مطمئن باشید که در این دولت هیچ کلنگی بدون اصول، حساب و کتاب نه به هوا خواهد رفت و نه به زمین خواهد خورد.و هر کلنگی زده می شود برای ما یک تعهد است و یقیناً پروژه ها بر اساس حکمت، اصول و منابع تامین شده در دستور کار قرار خواهند گرفت.

 

گفتنی است در پایان این نشست طی حرکتی درخور تحسین و در راستای حمایت از هنرمندان شهرستان کنگان کتاب از مروارید تا نفت اثر رضا طاهری شاعر، نویسنده و پژوهشگر کنگانی به مهمانان جلسه اهدا شد.

معاون سیاسی فرماندار کنگان در این خصوص به ثلاث گفت: این برنامه در راستای حمایت از هنرمندان انجام شد و در آینده نیز این حمایت ها به طرق مختلف انجام خواهد شد.

احمد خاکنژاد افزود: رضا طاهری یکی از نویسندگان برجسته شهرستانی است که آثار مختلفی اعم از کتاب، مقاله و … را به چاپ رسانده و منتشر کرده است.

 

 

نظرات

  1. max says:

    احسنت آقای محمودی عزیز

  2. اکبر says:

    ای عامو.دیر وقتی است تا سر و کله مسئولین استانی پس از مدت ها داخل کنگون پیدا میشه تا می گی سیشون سیچه پرس کنگون نمیکنین دو تا هندونه مینن زیر بغلمون که شما دو تا فرزند برومند تربیت کردین وبفیه ماجرا ….. تا مسئول بعدی میاد و همین داستان تکراری و کنگون می مونه و همون مشکلات همیشگی و عدم توسعه یافتگی و مدیران غیربومیش و ضعف مدیرای مدعیش

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن