بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 11431
تعداد نظرات:۱۱ دیدگاه
تاریخ انتشار:سه شنبه 7 بهمن 93 10:56 ق.ظ

پاریابی در گفتگو با ثلاث عنوان کرد:

استاندار، قول پیگیری و احیا مصوبه ۱۰۲ میلیاردی و اسکله تجاری کنگان را داده است

اکبر پاریابی رئیس شورای اسلامی شهر کنگان در خصوص جمع بندی خود از نشست اخیر با استاندار به خبرنگار ثلاث گفت: با توجه به اینکه اسمی از شهرستان کنگان در مصوبات سفر دولت به استان بوشهر نبود، این موضوع گلایه مندی شدید مردم و مسئولین شهرستان را به همراه داشت.

اکبر پاریابی رئیس شورای اسلامی شهر کنگان در خصوص جمع بندی خود از نشست اخیر با استاندار به خبرنگار ثلاث گفت: با توجه به اینکه اسمی از شهرستان کنگان در مصوبات سفر دولت به استان بوشهر نبود، این موضوع گلایه مندی شدید مردم و مسئولین شهرستان را به همراه داشت. ما نیز به عنوان نمایندگان مردم به همراه امام جمعه محترم کنگان، فرماندار شهرستان، نماینده مردم جنوب استان مطالبات و گلایه مندی های بحق مردم را به استحضار استاندار محترم بوشهر رساندیم.

وی افزود: استاندار بوشهر پس از شنیدن مطالبات مسئولین شهرستان و نماینده مردم جنوب استان ضمن بیان این مطلب که منافع مصوبات سفر دولت برای کل استان است، برای مطالبات ریز و خاص شهرستان کنگان نیز در این نشست قول های خوبی داد.

اسکله تجاری کنگان

رئیس شورای اسلامی شهر کنگان خاطرنشان کرد: یکی از موارد مهم مطرح شده، موضوع اسکله تجاری شهرستان کنگان بود که حداقل در سه دولت توسط استانداران وقت قول ساخت آن داده شد ولی هرگز به سرانجام نرسید.

پاریابی اظهار امیدواری کرد: قولی که دکتر سالاری استاندار کنونی در مورد اسکله شهرستان کنگان دادند جای امیدواری زیادی دارد، مشروط بر اینکه ما مسئولین محلی به طور مستمر پیگیر آن باشیم.

وی بیان داشت: اسکله مذکور جز تعهدات نفت است. به دنبال جابجایی روستاهایی مانند اختر، تنبک و…که در محدوده پارس ۲ کنگان بود، نفتی ها قول احداث اسکله در شهرستان را داده اند.

رئیس شورای اسلامی شهر کنگان ادامه داد: استارت احداث این اسکله قبل از سال ۸۶ ( در زمان مدیریت دکتر رضوی) زده شد. از همان زمان شورای اسلامی کنگان این داستان را دنبال کرد که حتی این موضوع چندین بار نیز در هیئت مدیره نفت رفته است.

پاریابی اظهار داشت: در آن زمان تفاهمنامه ای نیز میان سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس( به نیابت از نفت)، استاندار و قرارگاه خاتم الانبیاء برای احداث اسکله تجاری شهرستان کنگان منعقد شد که اسناد آن موجود است.

وی بیان داشت: آغاز عملیات اجرایی این اسکله در سال ۹۱-۹۰ انجام شد. این پروژه حتی تا طول ۸۰ الی ۱۰۰ متر به سمت دریا نیز پیشرفت فیزیکی داشت که به علت عدم تحقق اعتبار لازم جهت ادامه کار باعث توقف کار در همان مرحله شد.

رئیس شورای اسلامی شهر کنگان در ادامه گفت: موضوع مهم دیگر که از جانب مسئولین شهرستان کنگان مطرح شد، بحث مصوبه ۱۰۲ میلیاردی نفت برای ایجاد توسعه و ارتقاء سطح خدمات شهرستان کنگان بود که در سفر سوم دولت دهم مصوب شد.

پاریابی اذعان داشت: متاسفانه این مصوبه در آن زمان دستخوش یک سری مسائل سیاسی شد و علاوه بر آن مجلس و نفت نیز برای تحقق آن موانعی را ایجاد کرد. از همان زمان به کمک دکتر جلالیان نماینده وقت و پس از آن دکتر موسی احمدی، موضوع را به صورت جدی دنبال کرده ایم تا گره اداری موجود در این مصوبه را بتوانیم حل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در نشست اخیر با جناب استاندار، ایشان قول جدی برای پیگیری موضوع اسکله و مصوبه ۱۰۲ میلیاردی به مسئولین شهرستان کنگان و نماینده مردم دادند که انشاءالله با همت وزیر محترم نفت به سرانجام برسد. محقق شدن مصوبه ۱۰۲ میلیارد تومانی می تواند باعث توسعه شهرستان در بخش های مختلف بشود.

رئیس شورای اسلامی شهر کنگان گفت: با توجه به اینکه خود جناب دکتر سالاری نیز سابقه فعالیت در پارس جنوبی دارد و همچنین شناختی که از منطقه و مردم شهرستان کنگان دارد، می توان برای احیای دو مصوبه اسکله و ۱۰۲ میلیارد بابت پیگیری تا حصول نتیجه از جانب ایشان بسیار امیدوار بود که جا دارد از این بابت نیز از وی قدردانی نمود.

اخبار مرتبط

نظرات

  1. همشهری says:

    سلام .خدا قوت به همه شما.خواهشی از شما مسوولین محترم ثلاث داشتم.از شما میخواهم موقع پخش خبر از جانب دیگران ،خواهشمندم از لفظ آقا برای آقایان وخانم برای خانمها استفاده کنید.درست نیست مینویسیدمثلا جمشیدی گفت.خاکنژاد گفت یا پاریابی گفت.امیدوارم ناراحت نشده باشید.

    • ثلاث says:

      کاربر گرامی همشهری!
      ممنون از انتقاد و پیشنهاد شما دوست ارجمند.
      سبک خبرنگاری متفاوت از سبک نوشتن خبر در قالب روابط عمومی است.
      این یک ساختار محسوب می شود و شما در هیچ خبرگزاری، سایت خبری و حتی جراید و رسانه های مکتوب نمی بینید که به شکل مورد نظر شما اقدام به خبرنویسی نمایند.
      سپاسگذار

  2. طالب عاشوری says:

    انا لله و انا الیه راجعون
    جناب آقای حسین عزمی ریاست محترم دادگستری شهرستان کنگان
    درگذشت ناگهانی ابوی گرامیتان که روح پاکش از عالم خاک به عالم افلاک لا یتناهی پرواز نمود و شروع سیر سفر به عالم عقبی آغاز نمود و خیلی شتابان به دیدار دادار شتافت به حضرتعالی و خانواده داغدارش عرض تسلیت دارم برای آن سفر کرده غفران و آمرزش و برای بازماندگان صبری جمیل و اجری جزیل خواهانم ما را با غم خود شریک بدانید طالب عاشوری نائب رئیس شورای اسلامی شهر دیر ۷ / ۱۱ / ۹۳

  3. طالب عاشوری says:

    سلام استدعا دارو در سر تیتر خبرهایتان درج فرمایید از خبر هشدار حقیر به فرماندار خورموج تشکر دارم

  4. پژواک says:

    دوستان گرامی ت ااونجایی که من اطلاع دارم اون مصوبه ای که آقیان مد نظرشونه ۱۰۶ میلیارده نه ۱۰۲ میلیارد

  5. همشهری says:

    سلام.بسیار ممنونم در خبرهای مکتوب بعضی رسانه ها دیده بودم.اما حال که شما چنین میفرمایید.نظر شما محترم است واز ابراز لطف شما متشکرم.سپاسگزار

  6. کنگانی says:

    دوهزار بدید آش به همین خیال باشید . فقط ی جای خوب برای نگهداری پول ها پیدا کنید .
    شانس ما کنگونی های بی زبون مصوبه شهرستانی نبوده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  7. ع--ف says:

    باسلام
    ضمن سپاس از کنگان نیوز ، به برادر محترم آقای پاریابی رییس شورای شهر کنگان در رابطه با پی گیری اسکله تجاری کنگان خداقوت عرض نموده . امیداست در اجراوتکمیل این اسکله حیانی سرعت عمل انجام گیرد . بطوریکه برای کشتی های تجاری امکان بارگیری وتخلیه به نحو احسن انجام گیرد و تجار براحتی یتوانند با کشورهای آن سوی خلیج فارس به داد وستد بپردازند اسکله تجاری کنگان می تواند شریان اقتصاد خوب وبسیار مناسبی برای منطقه واستان باشد .

  8. امید says:

    عرض ادب خدمت شیخ طالب عزیز سلام گرم جوانان کنگان را از بنده پذیرا باشید.

  9. اسماعیل says:

    سلام خدمت شما دوستان عزیز سایت ثلاث، و تشکر از بابت زحماتی که جهت رفاه حال مردم می کشید.خواهش میکنم اگر امکان داره در مورد نصب پلاک پستی منازل کنگان پیگیری بفرمایید چون مثل اینکه قرار بوده کل کنگان پلاک پستی درب منازل نصب بشه اما در شهرک هایی مثل ایثار ۲ و۳،فرهنگیان و…نصب شد اما طبق معمول به شهرک پریشانی هیچی نرسید.
    تشکر

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن