بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 13130
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 12 اسفند 93 12:18 ب.ظ

مهندس یوسفی خبر داد:

سند جامع پیشگیری از اعتیاد منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس رونمایی می شود

ثلاث- مهدی یوسفی رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر منطقه ویژه پارس خبر داد: سند جامع پیشگیری از اعتیاد منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با محوریت کارکنان،مدیران مراکز صنعتی و ساکنان بومی چهار شهرستان عسلویه،جم ،کنگان و دیر در آینده ای نزدیک رونمایی می شود.

به گزارش ثلاث و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس،دکتر پرویز افشار معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر در نشست هم اندیشی پیرامون پیشگیری از اعتیاد در منطقه صنعتی عسلویه پیشگیری از اعتیاد در این منطقه صنعتی را از مهمترین اهداف وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی نسبت به پاک سازی محیط های صنعتی برشمرد و گفت : برنامه جامعی که در این خصوص تدوین شده است چراغ راهی برای ادامه فعالیت های صنعتی خواهد بود .

دکترافشاراز تصویب وابلاغ سند درمان وحمایت های اجتماعی خبرداد و گفت : توجه به نهادهای مردم از برنامه های مهم این ستاد است که با همکاری وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی این امر مهم را نیزپیش می بریم .

مهندس مهدی یوسفی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس  نیز در این نشست با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در سال ۱۳۷۷ به منظور بهره برداری از منابع نفت و گاز حوزه پارس جنوبی و انجام فعالیت های اقتصادی در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی تاسیس شد گفت: تسریع در تامین گاز مورد نیاز کشور، صادرات گاز و میعانات گازی، تامین خوراک کلیه صنایع وابسته به نفت و گاز و پتروشیمی، تسهیل در اجرای پروژه های توسعه میدان گازی پارس جنوبی و… از عمده ترین اهداف مورد نظر در تاسیس این منطقه می باشد.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ادامه داد: حجم بالای نیروی کار  ،تراکم زیاد  تاسیسات پالایشگاهی و پتروشیمی و صنایع وابسته در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس این منطقه را به عنوان یک مرکز منحصر به فرد صنعتی در کشور معرفی کرده است  و امیدواریم با تصمیم گیری اصولی و منطقی ،برنامه ریزی  لازم برای صیانت از نیروی کار به منظور توسعه پایدار صورت پذیرد.

وی افزود: ۸ درصد از ذخایر شناخته شده گاز جهان در منطقه پارس جنوبی قرار دارد و به همین منظور در آغاز تاسیس منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ۲۹ فاز گازی و ۳۰ مجتمع پتروشیمی در این منطقه پیش بینی شده بود که خوشبختانه بسیاری از آنها هم اکنون به بهره برداری رسیده اند .

مهندس یوسفی تعداد متوسط نیروی کار در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس  متناسب با پیشرفت پروژه ها را بین ۶۰ تا ۱۰۵ هزار متغییر دانست و گفت: با بهره برداری از کلیه فاز های پارس جنوبی و با احتساب نفت بشکه ای ۵۰ دلار، ۱۱۰ میلیارد دلار درآمد نصیب کشور خواهد شد که این میزان درآمد برای اقتصاد ایران رقم قابل توجهی است.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به اینکه پارس جنوبی به عنوان پایتخت انرژی کشور در چشم انداز ۱۴۰۴ نیازمند نیروی انسانی سالم و مولد است گفت: بروز  ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی از پیامد های ناخواسته توسعه قلمداد می شود و اعتیاد نیز از مهمترین ناهنجاری هایی است که هم اکنون گریبانگیر  بسیاری از جوانان کشور شده است که می تواند تاثیرات مخربی در جامعه داشته باشد.

وی افزود:  با همکاری سایر  دستگاه های مسئول و بر اساس الگوی تدوین اسناد سیاست ، سندی جامع برای مقابله با شیوع اعتیاد  بر اساس “شناخت”، “جهت گیری ” و “استقرار” تنظیم و تدوین شده است و انشاالله در  در آینده ای نزدیک از این سند رونمایی خواهد شد.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ادامه داد: درجمع آوری داده های این سند بر اساس مرور اسناد بالادستی ، تجربیات سایر کشور ها، تجربیات داخلی از جمله مرور مداخلات گذشته و نظرات ذینفعان منطقه مورد استفاده قرار گرفته است.

مهندس یوسفی تاکید کرد: سند جامع شامل کارکنان ،مدیران مناطق صنعتی و ساکنان بومی چهار شهرستان عسلویه،کنگان،جم و  دیر و در دوره زمانی و اهداف اعلام شده در چشم انداز ۱۴۰۴ خواهد بود.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس همچنین با  بیان اینکه خود اظهاری معیار مناسبی برای میزان شیوع اعتیاد نیست افزود: تنها راهکار مهار اعتیاد در جامعه پیشگیری است و برنامه های پیشگری نیز باید مبتنی بر تغییر روش ها و بر اساس یک رشته اقدامات معین انجام شود تا بتوان از نتایج این اقدامات به اهداف مورد نظر برسیم.

غلامرضا بستان منش مدیرکل اموراجتماعی وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی نیز دراین نشست برهم افزایی دستگاه های مختلف برای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد .

وی افزود : هماهنگی هایی که با ستاد مبارزه با مواد مخدرداشتیم نشان داد برای پیشگیری از این آسیب اجتماعی باید سندی جامع تدوین شود وابلاغ این حکم برای آقای یوسفی مسئولیت سنگینی است چرا که باید باپنج دستگاه تخصصی دراین حوزه هماهنگ عمل کنند .

نظرات

  1. ناشناس says:

    عجب اظهارنظرهایی نفت وگاز واعتیاد شوخی می کنید یاجدی است بدا به حالتان

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن