بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 1337
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 2 تیر 93 8:48 ق.ظ

دکتر طایی در گفتگو با ثلاث/

مصاحبه ام جعلی بود/ لزوم ایجاد کارگاه‌های کوچک در کنار صنایع بزرگ

به گزارش ثلاث – معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: ایجاد کارگاه‌های کوچک در کنار صنایع بزرگ تنها راه توسعه استان بوشهر است.

اختصاصی ثلاث – ثابت‌ماندن وضعیت کنونی باعث توسعه اقتصادی نمی‌شود/ لزوم ایجاد کارگاه‌های کوچک در کنار صنایع بزرگ
به گزارش ثلاث – معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: ایجاد کارگاه‌های کوچک در کنار صنایع بزرگ تنها راه توسعه استان بوشهر است.
 

به گزارش ثلاث، معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در سفر به شهرستان کنگان از پروژه های منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ۲ کنگان، کارخانه سیمان ساروج کنگان، مجتمع نان برکت کنگان و مرکز معلولین جسمی و ذهنی این شهرستان بازدید کرد و در حاشیه این سفر به سوالات خبرنگار مهر در خصوص اشتغال و مشکلات کارگری در حوزه پارس جنوبی پاسخ داد.

حسن طایی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که “سختی کار بر اساس چه معیارهایی مد نظر است که در منطقه صنعتی پارس جنوبی و کارخانه سیمان شهرستان کنگان با این همه آلودگی و خطرات این مسئله لحاظ نمی شود” گفت: بحث سختی کار در حوزه کشور و به طور سراسری طبق دستورالعمل های موجود بررسی می شود، چنانچه با استانداردهای کل کشور تطابق داشته باشد سختی کار در نظر گرفته می شود در غیر اینصورت این امکان وجود ندارد.

وی ادامه داد: در کل، ماده های مطرح شده در خصوص قانون کار برای حمایت از نیروی کار و به نوعی تلاش وزارتخانه برای حمایت بیشتر از نیروی کار است لذا بالابردن کیفیت کار مستلزم رعایت حمایت ها و گفتگوهای اجتماعی است که این مهم نیز در چارچوب مقتضیات و امکانات کشور امکان پذیر است.

دکتر طایی-کارخانه سیمان کنگان

دکتر طایی-کارخانه سیمان کنگان

 

مشکلات حوزه اشتغال در بخش کارگر و کارفرما و دولت حل می‌شود

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: مشکلات حوزه اشتغال در سه بعد کارگر، کارفرما و دولت مطرح، بررسی و حل می‌شود که همه این موارد مد نظر وزارتخانه و در راس آن آقای ربیعی است.

طایی تصریح کرد: به هیچ وجه در حوزه وزارتخانه اجازه تضعیع حقوق کارگر را نخواهیم داد و پرداخت تمام عیار و صیانت از نیروی کار در دستور کار ما است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در بازدید از پروژه های مختلف بزرگ صنعتی در حوزه حفاظت فنی نیز نکاتی را یاد آور شده ایم اظهار داشت: بحث حفاظت فیزیکی یکی از مهمترین مواردی است که به لحاظ فیزیکی و روانی برای بهبود شرایط باید به صورت جدی لحاظ شود.

وی در ادامه گفت: در شهرستان کنگان نیز طی بازدیدی که از کارخانه سیمان ساروج انجام دادیم، مواردی در خصوص حفاظت فنی مطرح و بر رفع مشکلات موجود تاکید شد.

سودهای کوتاه مدت نباید منافع بلند مدت را به خطر بیاندازد

وی افزود: گرد و خاک و مشکلات آلودگی حاصل از فعالیت‌های کارخانه سیمان به دلیل برخی مشکلات فنی نیز تا شهریور ماه امسال حل و رفع خواهد شد.

دکتر طایی با اشاره به اینکه توجه به سودهای کوتاه مدت نباید منافع بلند مدت را به خطر بیاندازد گفت: در صورتی که نیروی کار بالاترین سرمایه برای ما به شمار می رود باید در بالاترین سطح حمایت شوند و البته بخش اعظم آن به فرهنگ جامعه برمی شود که تا چه اندازه برای این سرمایه های گرانقیمت انسانی ارزش قائل هستیم.

نان برکت کنگان

نان برکت کنگان

وی عنوان کرد: همه برنامه‌های ما در وزارت کار در چارچوب ایجاد اشتغال عمدتا جوانان و دانش آموخته های دانشگاهی است.

وی خبر داد: یک بسته سیاستی- اجرایی تدوین شده و در حال اجرای آن در استان ها هستیم اما میزان اعتبارات و سرمایه گذاری در این زمینه کمتر از میزان ضرورت های بازار کار است و در این خصوص هم باید حجم کار و هم میزان سرمایه گذاری ها افزایش یابد تا بتوانیم پاسخگوی عرضه میلیونی نیروی کار که عمدتا جوان هستند، باشیم.

شرایط کسب و کار و محیط سرمایه گذاری نسبت به سال قبل بسیار بهتر شده است

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت کار در خصوص آمار و نرخ بیکاری و اشتغال در سطح کشور اظهار داشت: آخرین آمار موجود در خصوص اشتغال مربوط به نیمه دوم سال ۹۲ است و در حال حاضر آماری در این خصوص به طور رسمی اعلام نشده است.

معاون وزیر کار اظهار داشت: شرایط کسب و کار و محیط سرمایه گذاری نسبت به سال قبل بسیار بهتر شده است و بهبود این فضا باعث شده تا شرایط کاری نیز ارتقاء پیدا کند و این امر نوید بخش آینده ای روشن در حوزه کار و اشتغال است.

دکتر طایی- اداره کار کنگان

دکتر طایی- اداره کار کنگان

 

طایی با بیان اینکه خبری با این عنوان که (ضعیف‌ترین عملکرد اقتصادی ایران برای ایجاد شغل در ۸ سال گذشته بود) کذب بوده است، اظهار داشت: متاسفانه برخی رسانه ها و حتی خبرگزاری های معتبر به مسائلی دامن می زنند که خوارک خبری خود را تامین نمایند و خارج از واقعیت ها مطالبی را مطرح می کنند که به صلاح کشور نیست و من نیز تاکید می کنم که در این خصوص هیچ مصاحبه ای انجام نداده ام و کل مطالب مطرح شده در آن مصاحبه جعلی است.

لزوم شکل‌گرفتن کارگاه‌ها و کارخانه‌های متوسط و خرد در کنار صنایع عظیم

وی گفت: من یک استان در حال تحول و رو به جلو می بینم که در حال صنعتی شدن و با جهشی فوق العاده به سمت تحولات عظیم با حضور شرکت ها و کارخانه های بزرگ گام برداشته است و نکته مهم در این مقوله تکمیل زنجیره ارزش است.

دکتر طایی - کنگان

دکتر طایی – کنگان

وی افزود: در کنار صنایع بزرگ حضور صنایع کوچکتر برای تکمیل حلقه های سرمایه گذاری و سود دهی حداکثر، لازم است.

معاون وزیر کار خاطرنشان کرد: شکل گرفتن کارگاه ها و کارخانه های متوسط و خرد در کنار این صنایع عظیم می تواند استان بوشهر را از همه منافع این صنعت بزرگ بهره مند سازد.

این مسئول اذعان داشت: در صورت ثابت ماندن همین وضعیت، آثار توسعه ای چندانی برای استان در بر نخواهد داشت و تنها زمانی توسعه محقق خواهد شد که حلقه های کوچکتر باعث تکمیل و پوشش حلقه های بزرگتر شوند.

………………………………………
گفتگو: محسن صفایی

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن