بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 13893
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 26 اسفند 93 3:44 ب.ظ

بیژن نامدار زنگنه؛

بهره برداری کامل از پارس جنوبی تا پایان سال ۹۶

به گزارش خبرنگار ثلاث ، بیژن نامدار زنگنه ظهر سه‌شنبه در مراسم افتتاح رسمی فاز ۱۲ پارس جنوبی اظهار داشت: در شهریور ماه سال ۹۲ که وارد بدنه وزارت شدم، دو مقوله کمبود شدید گاز و ۱۷ فاز ناتمام پارس جنوبی از مشکلات اساسی نفت بود.

وزیر نفت با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه فازهای پارس جنوبی گفت: پارس جنوبی تا پایان سال ۹۶ به بهره‌برداری کامل می‌رسد.زنگنه

به گزارش خبرنگار ثلاث ، بیژن نامدار زنگنه ظهر سه‌شنبه در مراسم افتتاح رسمی فاز ۱۲ پارس جنوبی اظهار داشت: در شهریور ماه سال ۹۲ که وارد بدنه وزارت شدم، دو مقوله کمبود شدید گاز و ۱۷ فاز ناتمام پارس جنوبی از مشکلات اساسی نفت بود.

وی ادامه داد: با بالابردن توان استفاده از ظرفیت ۱۷ فاز ناتمام پارس جنوبی می توانستیم حداکثر بهره را از این حوزه صنعتی برده و کشور را منتفع کنیم.

وزیر نفت اضافه کرد: تمرکز مدیریتی بر پنج فاز مهم پارس جنوبی انجام شد و فازها در اولویت اصلی ما قرار گرفتند که البته این تصمیم با انتقادات زیادی رو به رو شد ولی امروز شاهد شکوفایی و به بهره برداری مهمترین و بزرگترین پروژه تاریخ صنعت نفت ایران با توجه به تحریم ها هستیم.

وی افزود: فاز ۱۲ با تولید بالای ۷۵ میلیون متر مکعب، فاز ۱۵ و ۱۶ با ۳۸ میلیون متر مکعب و فاز ۱۷ نیز با ۱۵ میلیون متر مکعب تولید در مدار بهره برداری قرار گرفته اند و طرح توسعه ای آنها نیز در حال اجراست.

 

بقیه فازها به ۲۰ میلیارد دلار هزینه مستقیم برای تکمیل نیاز دارد

زنگنه با بیان اینکه با توان متخصصین و مدیریت صحیح توانستیم شش فاز مهم را وارد مدار تولید کنیم، اظهار داشت: اگر شرایط سخت تحریم بر ما حاکم نبود، مسلما می توانستیم کار ارزشمندتری ارائه دهیم ولی باز هم به راحتی از عهده افتتاح این پروژه با این شرایط برآمدیم.

وی گفت: در آستانه شصت و چهارمین سال ملی شدن صنعت نفت، فاز ۱۲ پارس جنوبی مستقر در شهرستان کنگان به عنوان مهمترین و ارزشمند ترین پروژه صنعت، امروز به مردم هدیه داده شد.

زنگنه اظهار داشت: بقیه فازها به ۲۰ میلیارد دلار هزینه مستقیم برای تکمیل نیاز دارد و انتظار داریم تا پایان سال ۹۶ پروژه‌های پارس جنوبی به بهره‌برداری کامل برسند.

وزیر نفت گفت: هر فاز از پارس جنوبی به طور میانگین بین ۰.۷ تا ۰.۸ واحد درصد به میزان تولید ناخالص داخل کشور می افزاید.

توازن در برداشت ایران و قطر از پارس جنوبی تا پایان دولت یازدهم

وی گفت: انتظار داریم با این روند تا پایان دولت تدبیر و امید، برداشت از ذخایر مشترک بین ایران و قطر به توازن رسیده و به نقطه هدف گذاری شده و مد نظر برسیم.

 

وی با بیان اینکه در پروژه عظیم پارس جنوبی مدیران و نیروهای بسیاری تلاش کرده‌اند، اظهار داشت: مسلما تلاش همه کسانی که در این پروژه‌ها زحمت کشیده‌اند قابل ستایش است و کسی نمی‌تواند این پروژه‌ها را به نام خود ثبت کند.

وی در پایان اظهار داشت: از مردم شهرستان کنگان و همه مدیران استانی و محلی که میزبان شایسته‌ای برای این پروژه‌های مهم و ارزشمند بوده و با مجموعه نفت، همکاری‌های لازم را داشته‌اند، سپاسگذارم.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن