بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 14212
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 8 فروردین 94 8:46 ق.ظ

سلام به زمین با یک ساعت خاموشی/

کنگانی ها با خاموشی لوازم برقی به «ساعت زمین» می پیوندند

به گزارش ثلاث – در کنار بزرگترین پروژه تاریخ صنعت نفت و گاز ایران(فاز ۱۲ پارس جنوبی)، المان شهر کنگان در خاموشی فرو می رود.

برنامه “ساعت زمین” برای حفاظت از زمین و محیط زیست جهت جلوگیری از افزایش بی حد و اندازه آلودگی نوری و مشکلات زیست محیطی فراوان با دخالت انسان در طبیعت است.

مردم شهرستان کنگان نیز چسبیده به عظیم ترین پروژه های تاریخ صنعت نفت و گاز ایران و همچنین فاز ۱۲ پارس جنوبی به عنوان نماد خودباوری متخصصین ایرانی در صنعت، همراه با دیگر شهرهای بزرگ در نقاط مختلف دنیا درساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ به استقبال این برنامه می‌روند و با خاموش کردن روشنایی میدان امام خمینی (فلکه پریشانی) این روز را گرامی داشته و پیام زیست محیطی این روز را به دیگران منتقل می‌کند.

همچنین در همین راستا بیش از ۳۰ هزار پیامک انبوه برای تشویق مردم به خاموش کردن لوازم برقی غیرضروری در این فصل ارسال و ایستگاه های آموزشی در سطح شهر برپا خواهد شد.

گفتنی است این طرح توسط شهرداری بندر کنگان و موسسه باور زمین کنگان اجرا می شود.

ورودی-کنگان

این برنامه برای اولین بار حدود ۵ سال گذشته در کشور استرالیا برگزار شد و پس از آن دیگر کشورهای جهان با عضویت در این برنامه یک روز را به نام روز ساعت زمین اختصاص داده و با خاموش کردن چراغ های شهری به مدت یک ساعت این روز را گرامی می‌دارند.
در ایران نیز دو سالی است که این پروژه جهانی همزمان با دیگر کشورهای جهان برگزار می‌ شود و هر شهر با خاموش کردن اِلمان‌های شهری خود در یک ساعت مشخص به این برنامه می‌پیوندند.
انسان‌ها با خاموش کردن نمادین چراغ‌های غیرضروری خود در این روز می‌آموزند که برای جلوگیری از روند پیشرونده آلودگی نوری در جهان دست به کار شوند.

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن