بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 14404
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:جمعه 14 فروردین 94 6:54 ب.ظ

حجت الاسلام محمودی عنوان کرد:

حمایت از دولت هرگز به معنای عدول از اصولگرایی نیست/نظر و تایید رهبری ملاک و نظر مردم ایران/مذاکرات هسته ای نمادی از اقتدار ملت ایران بود

ثلاث- امام جمعه کنگان گفت: ملاک اصلی ملت ایران در موضوع هسته ای نظر و تایید رهبری فرزانه انقلاب است

به گزارش ثلاث، حجت الاسلام والمسلمین محمود محمودی در سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و در جمع نمازگزاران کنگانی با اشاره به پایان مذاکرات هسته ای ایران با گروه ۱+۵ گفت: آنچه برای ملت – دولت و تیم مذاکره کننده مهم و ملاک است، نظر و تایید رهبری فرزانه انقلاب است.

وی گفت: خوشبختانه روند مذاکرات تا این لحظه از سوی هیات مذاکره کننده ایرانی با رعایت مصالح ایران اسلامی – توجه به دغدغه رهبر معظم انقلاب و امت انقلابی همراه بوده است.

محمودی مذاکرات را جلوه ای از عظمت ملت بزرگ ایران دانست و اظهار داشت: مذاکرات خارج از هر نتیجه ای، نمادی از اقتدار ملت ایران بود.

وی در تشریح این مطلب گفت: اینکه کشورهای دنیا و صاحبان زر و زور ماهها مجبور شدند پای میز مذاکره با ایران اسلامی بنشینند خود برگ برنده ای برای ملت بزرگ و مقاوم ایران اسلامی است.

خطیب جمعه کنگان گفت: وحشت و نگرانی سردمداران رژیم جعلی اسرائیل و حکام ظالم سعودی، برگ برنده دیگری در مذاکرات هسته ای بود.

محمودی با تقدیر از هدایت گری های رهبر فرزانه انقلاب – تلاش مجدانه دولت بویژه تیم مذاکره کننده گفت: حمایت از دولت و تیم مذاکره کننده در چارچوب منویات رهبری باید تداوم داشته باشد.

امام جمعه کنگان با اشاره به اظهارت ضد و نقیض آمریکایی ها و بیان اینکه به تعبیر رهبری آمریکایی های غیرقابل اعتماد اند گفت: حتی اگر آمریکا نقض عهد کند که بعید نیست، باز هم این ملت و دولت ایران است که در دنیا سرافراز و البته دشمنان روسیاه خواهند شد.

محمودی در بخش دیگر با اشاره به سال دولت و ملت – همدلی و همزبانی گفت: همدلی و همزبانی ملت و دولت در معنای واقعی منجر به پیشرفت – توسعه و آبادانی کشور خواهد شد.

وی افزود: انتخاب شعار سال به معنای نسخ شعارهای سال گذشته نیست و این تصور که با اعلام شعار جدید شعارهای سال های گذشته منسوخ می شود اشتباه است.

وی با انتقاد از برخی تندروی ها و برداشت های سلیقه ای برخی افراد سیاسی در خصوص شعار سال گفت: نباید برخی سیاسیون با برداشت سلیقه ای و انحصاری موجب تضعیف و تخریب دولت شوند زیرا این کار خلاف منویات رهبری است و همه مکلف به حمایت از دولت در چارچوب فرمایشات رهبری اند.

امام جمعه کنگان گفت: حمایت از دولت هرگز به معنای عدول از اصولگرایی نیست و حمایت و همدلی با دولت های نظام در چارچوب تعریف شده منافاتی با اصولگرایی ندارد.

محمودی همچنین از تفسیرهای نابجایی که به بهانه شعار سال در حوزه شهروندی مسائل غیرشرعی را نیز وارد و مجاز عنوان می کنند انتقاد کرد و گفت: مسلما همدلی در مسائل غیر شرعی و خلاف دین مغایر با نظر رهبری بعنوان یک مرجع تقلید و ولی فقیه زمان است و حاکمیت دین با مظاهر بی عفتی برخورد هم خواهد کرد.

وی افزود: البته در طرف دیگر نباید به بهانه همدلی و همزبانی جلوی نقدهای منصفانه و دلسوزی و نصیحت های خیرخواهانه را گرفت.

خطیب جمعه افزود: دولت همواره باید بعنوان خدمتگزار پاسخگوی مردم باشد و جایگاه دولت بعنوان خدمتگزار و ملت بعنوان ولی نعمت باید حفظ و مبنای کار باشد.

وی در پایان این بحث گفت: محور این همدلی و همزبانی باید منویات مقام معظم رهبری باشد ، زیرا جامعه ای که صحیح مدیریت نشود دچار هرج و مرج خواهد شد.

محمودی در فراز دیگری از خطبه ها با انتقاد شدید از جنایات ددمنشانه و وحشی گری آل سعود در یمن گفت: نسل کشی و نقض حقوق بین المللی و در کنار آن سکوت مرگبار و حتی حمایت مدعیان دروغین حقوق بشر و مجامع بین المللی در برابر این وحشی گری ها لکه ننگی برای آل سعود – سران مرتجع عرب و کشورهایی است که در این جنایات هولناک بشری سهیم اند.

وی گفت: ایجاد شکاف بین آل سعود بر سر جنگ با یمن و افتادن شاهزدگان سعودی به جان یکدیگر بر سر این موضوع ، رژیم آل سعود را به فضل الهی در سراشیبی سقوط قرار خواهد داد.

امام جمعه در پایان از تلاش همه دست اندرکاران سفرهای نوروزی در شهرستان تقدیر کرد.

لازم به یادآوری است نمازگزاران کنگانی پس از اقامه نماز جمعه با راهپیمایی، جنایات آل سعود در یمن را محکوم کردند.//  ابوذر حسین پور

اخبار مرتبط

نظرات

  1. حرف منصفانه says:

    اگر موفقیتی حاصل شده، حاصل راهنمایی های رهبر معظم و تلاش های تیم دکتر ظریف است که به نمایندگی از دولت و ملت رفته اند.
    لذا تشکر از انها واجب است

    هرچند باید مراقب حربه های دشمن بود که مبادا این توافق نسبی و ظاهری نقشه ای برای خریدن زمان و اجرای برنامه های خصمانه باشد

    به هر حال نقش دکتر ظریف و صالحی بی بدیل و قابل ارج بسیار است
    همینکه بعد از ۳۵ سال دولتهای قدرتمند غرب را سر میز مذاکره کشانده اند خود موفقیتی بوده که قبلا تکرار نشده است

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن