بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 14784
تعداد نظرات:۵ دیدگاه
تاریخ انتشار:پنجشنبه 27 فروردین 94 9:17 ب.ظ

با حضور جمعی از هنرمندان؛

شب شعر و موسیقی بزرگداشت عطار نیشابوری برگزار شد + تصاویر

ثلاث – رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کنگان گفت: نشست ادبی بزرگداشت شاعر گرانقدر ایران زمین عطار نیشابوری در کتابخانه عمومی شهر کنگان با حضور شاعران، نویسندگان و هنرمندان برگزار شد.

به گزارش ثلاث؛ فریدالدین ابو حامد محمد بن ابوبکر ابراهیم بن اسحاق عطار نیشابوری، یکی از شعرا و عارفان نام آور ایران در اواخر قرن ششم و اویل قرن هفتم هجری قمری است. بنا بر آنچه که تاریخ نویسان گفته اند بعضی از آنها سال ولادت او را ۵۱۳ و بعضی سال ولادتش را ۵۳۷ هجری.ق، می دانند. او در قریه کدکن یا شادیاخ که در آن زمان از توابع شهر نیشابور بوده به دنیا آمد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کنگان در نشست شب شعر و موسیقی بزرگداشت عطار نیشابوری گفت: نشست ادبی بزرگداشت شاعر گرانقدر ایران زمین عطار نیشابوری در کتابخانه عمومی شهر کنگان با حضور شاعران، نویسندگان و هنرمندان به همت انجمن شعر وادب واداره امور کتابخانه های شهرستان کنگان برگزار شد.

حسن مختارزاده گفت: بزرگداشت حکیمان و متفکران سرزمین علم و ادب نقطه اتصال تفکرات و اندیشه های نسلهای نوین است و پایداری آن در هر برهه و زمانی لازم و ضروری است.

گفتنی است این مراسم با حضور شاعران اقایان سماچی، دشتی مطلق، اسلامی خواه، غلامی، مهاجری و خانم ها اسما اسلامی خواه، هوشیار، طاهره سماچی، درویشی و منوچهری. و از انجمن موسیقی استاد عارفی ، محمدزاده، مدرسی، افشین کراماتی و دیگر علاقمندان پایان یافت و در انتها به تعدادی از هنرمندان هدایایی تقدیم شد.

نشست-عطار (۱) نشست-عطار (۲) نشست-عطار (۳) نشست-عطار (۴) نشست-عطار (۵) نشست-عطار (۶) نشست-عطار۲۳

نظرات

  1. شکر says:

    با سلام… احسنت …

  2. با سلام
    کاش حداقل اطلاع رسانی قوی در سطح شهر می شد که ما حداقل بتوانیم جز نظاره گرها باشیم
    حیف که اینطور برنامه ها فقط با حضور خودشون برگزار میشه و مردم نمی فهمند

  3. son of moment says:

    با عرض سلام و نهایت ادب
    اینجانب از طرفداران شعرم سوالی مطرح است؛
    چرا این نشست ها اطلاع رسانی نمی شود؟

  4. هانبه says:

    با سلام وخسته نباشی . ان شب واقعا شب خوبی بود . من از همه ی بزرگوارانی که در ان جا بودند تشکر می کنم

  5. دانش آموز سیرافی says:

    سلام ثلاث عزیز
    حتما از نمایشگاه آثار نقاشی دانش آموزان سیرافی که برای اولین بار داره در شهر سیراف برگزار میشه گزارش و عکس تهیه کنید امروز من از نمایشگاه شون دیدن کردم سن بچه ها زیر ۱۵ سال هستش اما نقاشی های بسیار خوبی کشیدن زمان نمایشگاه از ۲۹ فروردین تا ۵ اردیبهشت هستش ( به جز پنجشنبه وجمعه)که در مدرسه دخترانه متوسطه اول بر پا شده واقعا هنر و هنرمند در سیراف مهجور هست لطفا از این نمایشگاه گزارش تهیه کنید واقعا دست مریزاد به دانش آموزان هنرمند سیرافی احسنت.
    دست خانم محمدی مربی بچه ها هم درد نکنه که در این شهر با کمترین امکانات فرهنگی و هنری چنین هنرمند هایی رو تربیت کرده خدا قوت .

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن