بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 1486
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 14 تیر 93 1:14 ق.ظ

رئیس آموزش و پرورش ؛

بی توجهی به رشته های نظری به شهرستان آسیب می زند

اختصاصی ثلاث -شاکر محیسن گفت: دید ما در هزینه کرد در آموزش و پرورش باید نگاه سرمایه گذاری برای آینده باشد.

اختصاصی ثلاث – رئیس آموزش و پرورش شهرستان کنگان گفت: دید ما در هزینه کرد در آموزش و پرورش باید نگاه سرمایه گذاری برای آینده باشد.

شاکر محیسن افزود: برنامه منسجمی در قالب ارتقاء مدیریت و رهبری آموزشی، اعتلای کیفیت آموزش، تقویت برنامه های تربیتی و تربیت بدنی، افزایش بهره وری در مسائل مالی، توانمند سازی نیروهای انسانی در اختیار آموزش و پرورش، فعال شدن گروه های آموزشی، توسعه فعالیت های دینی و … از اهم برنامه های ما است.

وی با بیان اینکه مدارس شهرستان کنگان نمی توانند از عهده هزینه هایی چون برق و آب برآیند، گفت: متاسفانه مدارس ما در این زمینه با مشکلات عدیده ای روبه رو هستند و به دلیل نبود هزینه های کافی نمی توانند به رشد و ارتقاء کیفیت آموزشی حتی فکر کنند.

وی افزایش تعداد دانش آموزان رشته های کاردانش و فنی حرفه ای را زنگ خطری برای شهرستان دانست و تصریح کرد: رشته های نظری از این حیث کمتر مورد توجه قرار گرفته اند در صورتی که نیاز بدنه شهرستان و ادرات ما به نخبگان در رشته هایی چون علوم انسانی، تجربی و ریاضی غیر قابل چشم پوشی است و در صورت ادامه یافتن این روند؛ شهرستان کنگان در آینده در خصوص تربیت نیروی انسانی زبده و کافی با مشکل رو به رو خواهد شد.

محیسن ادامه داد: بی انگیزگی و عدم ورود دانش آموزان به رشته های دبیری نیز یکی از عواملی است که می تواند در آینده آموزش و پرورش شهرستان کنگان را با چالش مواجه کند و باید در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی گفت: برای مثال تا پیش از این بودجه ای برای تشویق دانشجویان راه یافته به مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها و همچنین جهت خرید تجهیزات اولیه دانشجویی اختصاص می یافت که تاثیر خوبی بر دیگر داوطلبین داشت و رقابت بین آنها را قوت بیشتری می بخشید.

برچسب ها: , , , ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن