بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 15456
تعداد نظرات:۴ دیدگاه
تاریخ انتشار:پنجشنبه 17 اردیبهشت 94 0:43 ق.ظ

در پاسخ به نماینده محترم شیراز

استان بوشهر سهم قابل توجهی در تولید ملی دارد

اختصاصی ثلاث- مطلبی که در ادامه میخوانید، پاسخی محترمانه به سخنان اخیر نماینده محترم مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی است که هفته گذشته در فارس نیوز منتشر شده است.

 

در پاسخ به نماینده محترم مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی:

 

مصطفی صفایی: ای که پنجاه رفت و درخوابی مگر این پنج روز را دریابی!!!

درست است که ما محرومیم و قاشق نداریم آش بخوریم ؛ ولی دلیلی نمی بینیم پاره ای از شهر و دیار خویش را به استان دیگر دهیم ، حتی استخوان خود را به استان فارس نخواهیم داد .

 

ساحل نشینان مرزبانان و مرزداران این مرز و بوم هستند

در خصوص شورای امنیت ملی که در متن خبر نماینده شیراز عنوان شد، باید بگوییم که معمولا از ساحل نشینان به عنوان مرزداران و مرزبانان غیور نام برده می شود و حتما مستحضر هستید که امنیت مرزها مقوله بسیار مهم و مورد توجه شورای امنیت ملی است؛ ضمن اینکه باید این را اضافه کرد که گرفتن مصوبه برای استان های ذی نفوذ کار آسانی است که معمولا استان فارس خوب از پس ان بر می آید ولی آیا در این نوع مصوبات مصالح و منافع استان های مانند بوشهر و هرمزگان هم دیده شده است؟ و آیا تاکنون کسوراتی در مرزبانی و مرزداری از ایران اسلامی دیده اند، که آنها استادنه می خواهند از مرزها حفاظت کنند ؟! این ادعا را به عنوان تهمت می شماریم.

 

استان بوشهر سهم قابل توجهی از تولید ملی دارد

موضوع دیگر مورد بحث نماینده شیراز این است که استان های پر جمعیتی مانند فارس باید بنا به جمعیتشان از مصوبات ریالی بیشتری نسبت به بوشهر و گیلان برخوردار باشند.

در این خصوص نماینده شیراز، استان خود را با بوشهر و گیلان مقایسه کرده و خواستار مصوبات معادل این دو استان شده است. البته خوب است که ایشان بداند، استان بوشهر با داشتن پارس جنوبی، پالایشگاه هاى متعدد، گمرکات پردرآمد، پتروشیمی ها و ال ان جی، نیروگاه اتمی، تجارت دریایی، کارخانه های سیمان، صید و صیادی، وابستگی ۴۸ درصدی حمل و نقل دریایی ایران به استان بوشهر، صادرات ۹۵ درصدی نفت ایران از استان بوشهر و … سهم به سزایی در درامد ملی دارد.

فاز ۱۲ پارس جنوبی واقع در شهرستان کنگان، خود به تنهایی سالانه ۴ درصد به تولید ناخالص ملی می افزاید. اما با این حال هیچ وقت دولت از نیروی انسانی این استان به عنوان وزیر در کابینه خود استفاده نکرده است؛ راستی چرا؟

جناب نماینده شیراز، یادتان نرود که گاز شهری استان فارس از کجا می آید !

با این حال استان بوشهر ادعایی به بزرگی ادعای استان فارس ندارد و نگاه تعاملی و عدالت محور دارد.

 

استان فارس به دو یا سه قسمت تفکیک شود

جناب نماینده محترم شیراز چرا علی رغم سیاست درست دولت در تفکیک و کوچک کردن استان ها و حتی شهرستان ها برای توسعه و آبادانی و توسعه متوازن، ولی هنوز استان فارس دست نخورده باقی مانده است و چنانچه نمایندگان هرمزگان و بوشهر و …همت کنند می توانند موضوع تفکیک این استان بزرگ را در دستور کار و پیشنهاد قرار دهند. مطمئنا این پیشنهاد با استقبال نیم بیشتری از مردم استان فارس و برخی نمایندگان این استان نیز مواجه خواهد شد.

 

ایجاد عدالت بیشتر با تفکیک استان فارس

هم اکنون چند استان بزرگ کشور با دارا بودن تعداد زیادی از نماینده در بهارستان، تعادل و توازن مجلس را به نفع استان هایشان به هم زده اند و این از عدالت اجتماعی و انصاف خارج است. استان هایی مانند خراسان به سه استان خراسان شمالی و جنوبی و رضوی تقسیم شد، استان تهران نیز تفکیک شد، آذربایجان شرقی نیز تفکیک شد؛  همه آن ها یک دلیل داشت، توسعه متوازن در کل مناطق. پس چنانچه نمایندگان استان نگران بودجه و مردم هستند، با دو یا سه پاره شدن این استان، هم نمایندگان آن بر مناطق تحت پوشش اشراف کامل دارند و هم تخصیص بودجه به درستی و راحت تر صورت می پذیرد و محرومیت از چهره برخی شهرستان ها و روستاهای دورافتاده از مرکز استان نیز تا حدود زیادی رفع میشود که این عین انصاف و عدالت است.

 

در صورت اتصال استان فارس به خلیج فارس، نمایندگان و استانداران استعفا دهند

چنانچه جدا شدن هر بخش از خاک استان بوشهر یا هرمزگان و اتصال به استانی دیگر اتفاق بیفتد؛ نمایندگان و استانداران این استان ها، کلهم باید استعفا بدهند و چنانچه این کار را نکنند باید به مسئولیت پذیریشان در قبال منافع استان شک کرد.

هرچند پاسخ شما را در کمال رعایت احترام باید مسئولین کلان استان و مجمع نمایندگان استان بوشهر و هرمزگان میدادند ولی فعلا برخی از مسئولین ما گرفتار برنامه ریزی برای فلان ماه هستند؛ لذا ما جسارت کردیم و سخنانی در دفاع از استان خود بر زبان جاری ساختیم…

در پایان از آیت اله صفایی بوشهری خواهشمندیم در اینگونه تعارض ها به خاک استان بوشهر و تضییع حقوقی اجتماعی و شهروندی ورود کنند، همانگونه که از زمان ورود خویش به استان بوشهر اتحاد و یکپارچگی در کل استان از اولویت ها و امورات صورت پذیرفته از سوی وی بوده است .

مطلب بالا با هدف بی احترامی به هیچ فرد حقوقی و حقیقی و تخریب شخصیت این افراد، درج نشده است.//

 

مطلب بالا در پاسخ به سخنان اخیر نماینده محترم مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نوشته شد.

لینک خبر نماینده محترم شیراز:

 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی: الحاق فارس به دریا، قربانی نظرات عده‌ای قلیل نشود –

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940207001332

نظرات

  1. عضو افتخاری انجمن عکاسان کنگان says:

    دمت گرم آقامصطفی…….

  2. شکر says:

    با سلام… احسنت آقای صفایی… خدا قوت… کلامی بس گهر بار بود …
    سخنان شما رو باید طلاکوب کرد …

  3. علی از دشتستان says:

    آقای نماینده فقط چند دلیل قانع کننده بیاورند که استان فارس نیازمند این است به دریا راه داشته باشد
    آنچنان درباره لزوم راهیابی به دریا صحبت می کنند که گویی فارس یک کشور است و راه داشتن به دریا برای آنها اهمیت دارد.

    کدام یک از مشکلات به خاطر عدم ارتباط این استان به دریا پیش آمده:

    مردم فارس برای رسیده به دریا نیاز به ویزا دارند؟
    مردم فارس واحد پولشان در سواحل خلیج فارس اعتبار ندارد؟
    مردم فارس برای سوار شدن به کشتی، قایق و … محدودیت دارند؟
    سرمایه داران برای سرمایه گذاری در ساحل خلیج فارس مشکل دارند؟ که اگر تکیه ای از ساحل به فارس الحاق شود آن مشکل رفع می شود.

    هیچ مشکلی وجود ندارد.

    فقط فقط یک مورد است که مسئولان استان فارس درباره اهمیت راهیابی فارس به دریا خبر پراکنی می کنند و آن است که
    می خواهند منابع نفتی-گازی که اکنون در استانهای بوشهر و بخشی نیز در هرمزگان واقع شده به این استان الحاق شود تا درصد درآمد مستقیمی که از درآمدهای آن به این استان ها محروم می رسد، برسد به استان فارس. همین.

  4. درود بر جناب صفایی عزیز

    نکته های خوبی اشاره شد. نیاز است علاوه بر مسئولین، مردم هم به سهم خود در واکنش به این زیاده خواهی ها پاسخ قاطعی دهند.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن