بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 15499
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:جمعه 18 اردیبهشت 94 10:45 ق.ظ

جعفری

اسکان ۱۵هزار نفر از خانواده کارکنان پارس جنوبی در کنگان

مدیر طرح‌های مهندسی منطقه ویژه پارس جنوبی: ۱۵هزار نفر از خانواده کارکنان پارس جنوبی در یک برنامه ۱۰ ساله در شهرستان کنگان ساکن می‌شوند و برای اسکان ۱۴ هزار نفر دیگر نیز برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

عسلویه پارس جنوبی

ثلاث : پارس جنوبی به عنوان یکی از بزرگترین مناطق اقتصادی و صنعتی کشور است که حجم بالای اشتغال را دارد و قرار است به منظور اشتغال کارکنان این منطقه وخانواده‌های آنها شهری جدید ساخته شود.

به گزارش ثلاث و به نقل از مهر، پارس جنوبی در سال‌های اخیر توسعه بیشتری یافته است و شاهد گسترش روز افزون صنایع و تاسیسات مختلف در این منطقه هستیم و به اعلام مسئولان تا بیش از ۱۰۰ هزار نفر در این صنایع به صورت مستقیم یا غیر مستقیم مشغول به کار هستند.

بسیاری از کارکنان این منطقه به صورت اقماری در شرکت‌های منطقه مشغول به کار هستند که فعالیت اقماری هم برای کارکنان و هم برای صنایع و تاسیسات راندمان پائین‌تری نسبت به حضور دائمی کارکنان دارد.

نبود فضای مناسب برای اسکان در این منطقه باعث شده است تا بسیاری از کارکنان این منطقه به دور از خانواده‌های خود به صورت اقماری کار کنند که دوری از خانواده برای مدت طولانی و یا عدم حضور در محل کار در دوره استراحت، می‌تواند مشکلاتی را در حوزه کار ایجاد کند.

این موضوع می‌طلبد که شرایط مناسبی برای اسکان خیل عظیم کارکنان این منطقه فراهم شود و از این رو، ساخت شهر جدیدی برای اسکان کارکنان این منطقه در دستور کار وزارت نفت قرار گرفته است.

http://media.mehrnews.com/d/2015/04/13/4/1639155.jpg?ts=1430634303160

جانمایی شهر همکار همجوار پارس جنوبی

مدیر طرح‌های مهندسی منطقه ویژه پارس جنوبی عصر پنجشنبه در نشست با مسئولان استان بوشهر از تلاش برای اسکان خانواده‌های کارکنان پارس جنوبی خبر داد و گفت: در سال‌های اخیر شاهد توسعه فازهای مختلف پارس جنوبی هستیم که بخشی در شهرستان عسلویه و بخشی در شهرستان کنگان مستقر است.

سیدمحی الدین جعفری اضافه کرد: گام‌های بسیار مهمی نیز برای توسعه آینده پارس جنوبی و تکمیل فازهای دیگر این منطقه و همچنین ساخت چندین پالایشگاه جدید صورت گرفته است که شاهد افزایش شرکت‌ها و کارکنان در این منطقه خواهیم بود.

وی در ادامه بیان داشت: ۱۵هزار نفر از خانواده کارکنان پارس جنوبی در یک برنامه ۱۰ ساله در شهرستان کنگان ساکن می‌شوند و برای اسکان ۱۴ هزار نفر دیگر نیز برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

http://media.mehrnews.com/d/2015/04/13/4/1639159.jpg?ts=1430634303160

کاهش هزینه‌های رفت و آمد کارکنان با ساخت شهر جدید

مدیر طرح‌های مهندسی منطقه ویژه پارس جنوبی با بیان اینکه به ۷۵ هزار نفر برای فعالیت در فازهای پارس جنوبی نیاز است، خاطرنشان ساخت: وزیر نفت نیز بر ساخت شهرهای همکار تاکید دارند که ساخت این شهرها نقش مهمی در کاهش هزینه‌های رفت و آمد کارکنان در فازهای پارس جنوبی خواهد داشت.

وی ادامه داد: جانمایی شهر همکار همجوار پارس جنوبی پس از تصویب انجام خواهد شد و در فاز اول ساخت  شهر همکار، یک هزار واحد مسکونی در این منطقه ساخته خواهد شد و در مجموع، این شهر برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی طراحی شده است.

جعفری تصریح کرد: ساخت شهر همکاری در مجاورت پارس جنوبی باعث می‌شود تا بسیاری از مشکلات کارکنان این منطقه کاهش یافته و شاهد کارکرد بهتری در منطقه باشیم.

ساخت دریا شهر پارس در مجاورت پارس جنوبی

استاندار بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالایی در بخش صنعتی است که پارس جنوبی به عنوان یک نماد توسعه برای استان بوشهر و ایران در حوزه اقتصادی شناخته می شود.

مصطفی سالاری به بررسی‌های صورت گرفته برای ساخت شهر همکار برای تامین مسکن کارکنان پارس جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: ساخت این شهر باید به گونه‌ای باشد که مشکلاتی را برای شهرهای همجوار ایجاد نکند.

http://media.mehrnews.com/d/2015/04/13/4/1639156.jpg?ts=1430634303160

وی بر لزوم اجرای طرح‌های مطالعاتی و طرح تفضیلی جانمایی شهر همکار در شهرستان کنگان تاکید کرد و افزود: باید شرایط به گونه‌ای باشد که مردم شهرهای اطراف نیز بتوانند از امکانات شهر همکار پارس جنوبی استفاده کنند.

استاندار بوشهر خواستار اجرای طرح‌های خدماتی و رفاهی در طرح شهر همکار شد و اضافه کرد: ساخت این شهر باید در شورای عالی معماری و شهرسازی تصویب شود.

وی به ساخت شهر همکار با عنوان دریا شهر پارس در همجواری پارس جنوبی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: تغییر کاربری اراضی کشاورزی ممنوع است و باید به این موضوع توجه شود.

نظرات

  1. حسن says:

    باسلام.ای کاش هرچه زودتر کارگران و مهندسان از کنگان خارج میشدند.خداوکیلی کنگان ظرفیت این همه جمعیت نداره اونم از همه نوع قشر جامعه.این اصلا وضعیت خوبی نیست.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن