بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 15504
تعداد نظرات:۱۷ دیدگاه
تاریخ انتشار:جمعه 18 اردیبهشت 94 4:06 ب.ظ

گزارش خبری ثلاث+ پاسخ شهردار و رئیس شورا

جایگزین فلکه شهید بهشتی کنگان و احداث پارکینگ در مرکز شهر+عکس

اختصاصی ثلاث- مبلمان شهری از جمله موارد و موضوعاتی است که همیشه مورد توجه مردم است و کوچک ترین تغییر در آن، با واکنش هایی همراه است.

فلکه شهید بهشتی کنگان

 

به گزارش ثلاث، مبلمان شهری از جمله موارد و موضوعاتی است که همیشه مورد توجه مردم است. کوچک ترین تغییری که در مبلمان شهری ایجاد می شود یا در دستور کار قرار می گیرد، واکنش های مختلفی را به دنبال دارد.

فلکه شهید بهشتی( وسط شهر ) کنگان از جمله این موارد است که سال ها پیش احداث شده است.

این فلکه سال­ها به عنوان یک نماد و فلکه ای زیبا در کنگان مطرح بوده و مراسمات و برنامه های زیادی را به خود دیده و به عبارتی تاریخ بعد ازانقلاب کنگان را در دل خود جای داده بود.

 

فلکه شهید بهشتی کنگان ۲

شاید قدمت این فلکه به حدود ۳۰ سال هم برسد؛ ولی کم کم این طرح قدیمی با انفجار جمعیتی کارایی خود را از دست داد تا جایی که وجود آن به یک مانع و یک طرح اضافه هم تبدیل شد.

در مهر ماه سال ۹۲ طی فراخوانی که شهرداری بندر کنگان از طریق سایت خبری ثلاث اعلام نمود، همه شهروندان را جهت دادن طرح جایگزین فلکه شهید بهشتی(وسط شهر) دعوت کرد؛ هرچند به هر دلیل استقبال خوبی از این موضوع به عمل نیامد ولی حرکت شهرداری کنگان مورد تمجید خیلی از سایت های مرکز استان قرار گرفت و این موضوع را به عنوان یک الگو به رخ نهاد مربوطه شهر خود کشاندند و دلیل آن احترام شهرداری کنگان به شهروندان خود بود.

به هر حال شلوغی و هجوم همه مغازه داران و مردم به خیابان وحدت باعث شد عملا این خیابان که فلکه شهید بهشتی را در دل خود جای داده به عنوان شلوغ ترین خیابان شهرستان کنگان و یکی از خیابان های با ترافیک بالای جنوب استان لقب بگیرد.

این موضوع باعث ایجاد مشکلات زیادی از جمله ایجاد ترافیک سنگین و نبود پاکینگ در این خیابان شد.

علاوه بر اینکه این فلکه استفاده چندانی نداشت، به خاطر جانمایی در بحث ترافیک شهری و نوسازی، شهرداری و شورای اسلامی کنگان مجاب به تخریب آن شدند.

IMG_5899 [640x480] IMG_5897 [640x480]

 

این فضا از جمله مکان های مورد بحث می باشد که نظرات و پیشنهادات مختلفی راجع به آن ارائه و عنوان شده است.

پس از تخریب این فلکه پیشنهادات و حتی انتقادهای زیادی برای جایگزینی این فلکه مطرح شد که مهمترین آنها احداث اِلمان یا مجسمه ای زیبا و جدید؛ احداث پارکینک و همچنین ایجاد فضای فرهنگی است.

جا داراد که متولیان این موضوع برای طرح و ایده جدید خود یک آینده نگری و چشم انداز بالاتر از ۱۰ سال را برای این خیابان متصور بشوند و حتی از کلان شهرهای بزرگ مانند تهران، اصفهان و شیراز نیز الگو برداری کنند.

 

 

در ادامه نظرات شهرداری و ریس شورای اسلامی بندر کنگان را در این خصوص را می خوانید.

 

احداث پارکینگ در فضای فعلی فلکه شهید بهشتی میسر نیست

اکبر پاریابی رئیس شورای اسلامی شهر کنگان در ارتباط با مباحث مطرح شده در خصوص ایجاد پارکینگ در فضای فلکه شهید بهشتی به خبرنگار ثلاث گفت: با توجه به بررسی هایی که انجام شد، به این نتیجه رسیدیم که امکان جانمایی و احداث پارکینگ در مکان فعلی فلکه تخریب شده شهید بهشتی وجود ندارد.

وی افزود: برای احداث پارکینگ در این مکان نیازمند در نظر گرفتن ورودی و خروجی است که هر کدام از این ورودی و خروجی ها باعث ایجاد مسائل و مشکلاتی خواهد شد.

در حال تملک برخی بافت های فرسوده مرکز شهر جهت احداث پارکینگ هستیم

رئیس شورای اسلامی بندر کنگان خاطرنشان کرد: البته شهرداری در فکر احداث پارکینگ در نقطه دیگری از مرکز شهر است که در این راستا در حال تملک برخی بافت های فرسوده می باشد.

 

در مرکز شهر پارکینگ احداث می شود

عبدالله حسینی کنگانی شهردار کنگان نیز در این خصوص به ثلاث گفت: در خصوص پارکینگ قطعا شهرداری برنامه دارد و در این راستا به دنبال تملک چند بافت فرسوده مرکز شهر است.

وی اظهار داشت: علاوه بر کم شدن بار ترافیکی، امکان ایجاد سرویس های بهداشتی نیز در محل های مورد نظر( با هزینه ای کمتر) نیز هست.

فضای فرهنگی در مرکز شهر ایجاد می شود

شهردار کنگان خاطرنشان کرد: در کنار موضوع پارکینگ و ایجاد سرویس بهداشتی، می توانیم با تملکی که انجام می دهیم، فضایی فرهنگی را نیز در نظر بگیریم که بتوان در آنجا کار فرهنگی نیز انجام داد.

آماده گرفتن طرح های پیشنهادی اِلمان در مرکز شهر هستیم

حسینی کنگانی اظهار داشت: در خصوص ایجاد اِلمان نیز هنوز تصمیم قطعی نگرفته ایم و در همین فرصتی که بخش اول کار انجام می شود، نظر کارشناسی دوستان و همشهریان را خواهیم گرفت و آن را پس از پایان کار فاز اول، انجام خواهیم داد.

 

————

گزارش: مصطفی صفایی

 

 

 

 

 

 

گفته می شود طرح اولیه پیشنهادی برای جایگزینی میدان شهید بهشتی کنگان تصویر زیر است هرچند هنوز این موضوع تایید و نهایی نشده است. این طرح فعلا بدون اِلمان است.

 

 

IMG_6745

 

 

///

نظرات

  1. ابراهیم ثابت says:

    خارج شدن آن حالت میدان،درحال حاضرخوب بوده است،امااختصاص کامل زیرزمین به سرویس بهداشتی وطبقاتی نکردن آن جهت استفاده های مختلف ، می توانددرآینده پشیمانی واصلاح مجددبه دنبال داشته باشد.
    ضمن اینکه ازشهرداروشورای محترم می خواهم باتوجه به اهمیت موضوع،به هیچ وجه اصراربه اجراوتحمیل ایده های خودنداشته باشندوباتحمل هزینه وبهره گیری ازطراحان کارکشته،نظیرطراح برج میلاد،باعث ایجادنمادی شایسته وبلندآوازه کردن زیبایی کنگان شوند .
    باتشکر. ابراهیم ثابت

  2. محسن ع says:

    جوووووووووووون خوتون این تلفزیون شهری هم بردارین از وسط شهر خواااااااااااااااااهش میکنم

  3. وبگرد says:

    باسلام
    با فرض اینکه میدان وسط شهر چنین نقشه و طرحی داشته باشد ذکر نکاتی را لازم دانستم:
    اول اینکه شکل نقشه فوق به هیچوجه با مسیر خیابان وحدت که از سمت بالا(بلوار امام) بطرف بلوار ساحلی یکطرفه است همخوانی ندارد،سمت راست نقشه مسیر قوسی طراحی شده مسیری است که خودروها فقط از سمت ساحل میتوانند وارد شده و پارک کنند که این مسیر خلاف است مگر اینکه پارک خودرو در این قسمت(سمت بانک رسالت)ممنوع اعلام گردد-مورد دوم اینکه شهرداری و سایر ارگانهای مسئول اول باید فکری بحال محوطه مسجد جامع وسط شهر کنند که با شکل فوق،یک راه ورودی و یک راه خروجی باریک باعث بدتر شدن معضل ترافیک در این نقطه خواهد شد و همچنین ممنوعیت پارک خودرو در محوطه مسجد جامع که همه همسایه ها شاکی بوه و باعث مزاحمت برای ساکنان این قسمت از شهر شده است-نکته بعد در مورد تخریب و بازسازی احتمالی مسجد جامع بوده که با توجه به عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین،میتواند ترافیک بسیار سنگینی را بوجود آورد-نکته آخر مکان تلویزیون شهری است که هیچگونه همخوانی با مبلمان شهری این نقطه ندارد و باید فکری بحال انتقال آن به محلی دیگر کرد.
    سپاس

  4. lpsk says:

    سلام فضای خیلی زیادی نیست که بخوان برای پارکینگ هم استفاده کنند .

  5. پسرقندهار says:

    باتشکر از پیگیری سایت خبری ثلاث .. دوست دارم مردم شهر کنگان خود را بیشتر به شهرداری نزدیک نمایندو درهمچنین مواردی نظرات کارشناسی خودشون را ارائه کنند

  6. حرف منصفانه says:

    صمن تشکر از شهرداری و شورا
    اما چند نکته :

    در صورت امکان طرحی ایجاد بشه که ۲۰ سال اینده را پیش بینی کند

    المان شهری را یک نماد خاص قرار دهید به نحوی که مثلا هر مسافری که وارد شهر میشود کنارش یک عکس یادگاری بگیرد که این خود تبلیغی بزرگ برای کنگان است، مثل همه ما که حداقل یک عکس کنار دروازه قرآن شیراز یا مثلا میدان آزادی تهران داریم

    از شهرداری خواهش داریم که حتما فضای فرهنگی مناسبی را در انجا تعریف کنند که بتونه چهارتا نمایشگاه عکس،خط، صنایع دستی، دفاع مقدس، و… در انجا انجام برگزار بشود

    موضوع درآمد زایی پایدار برای شهرداری شاید بشود از دل یک طرح خوب در مرکز شهر ایجاد کرد،، این نیست که شهرداری را عابربانک باقی نهادها بدانیم، به هر حال خود شهرداری نیز به یک درآمد پایدار نیاز داره

    از شهردار محترم کنگان کمال تشکر را داریم و امیدواریم مشارکت بیشتری از مردم در اجرای طرح ها بگیرد،، که این همان احترامی است که سایت های استان هم بهش اشاره کردن

  7. شکر says:

    با سلام … این پارکینگی که ازش یاد شده کجا میخاد ساخته بشه؟؟؟

  8. طلبه کنگانی says:

    سلام علیکم

    با تخریب آن میدان موافقم اما…

    سوالی دارم از همه کاربران کنگانی محترم…

    آیا در این چند سال گذشته دیده اند که در سطح شهر سرویس بهداشتی باشد…؟
    اگر دیده اید به ما هم بگویید.

    بنده چند سال پیش که در حوزه مقدسه و مبارکه علمیه کنگان تحصیل می کردم(ساختمان سابق سپاه و فعلی هلال احمر است)مکرر می دیدم که مسافرانی نیاز به دستشویی داشتند و به حوزه علمیه رجوع می کردند حتی یکبار یکی از اهالی شهر که در شرکت ها کار می کرد سریع و با عجله نشانی دستشویی را خواست مقداری غذا همراه داشت آنها را به سمتی انداخت و در حالی که خودش را خیس کرده بود به سمت سرویس بهداشتی رفت…
    آیا انسانی بخاطر شرایط فیزیکی خود در مقابل دیگران شرمگین شود بهتر است یا ایجاد پارکینگ در وسط شهر که هم پارکینگ مجتمع سیتی سنتر در آن نزدیکی هست و هم پارکینگی که در یک خیابان فرعی در خیابان ابوذر هست که البته پارکینگ بزرگی هم هست…

    واقعا مدیران شهری چه زمانی میخواهند بفهمند که در کارها باید اهم و مهم کرد خدا می داند. والسلام

  9. وسط شهر says:

    سلام این نظرات خوب است ولی مسئولین زیاد توجهی به سایت نمی کنند یا اصلا وقت نمی کنند باید سایث این نظرات را به دست مسئولین برساند.

  10. .... says:

    خدا کنه طرح نهایی مثل این نباشه.خیلی آبکی و زشته.انگار دادن بچه مهدکودکی نقاشیشوکشیده.حیفه بعد عمری این بخواد برا عمری نماد شهرمون بشه.شهر داریهمه جا بریز و بپاش میکنه ولی توی موضوعی به این مهمی داره خسیس بازی در میاره

  11. بچه ی حسین آباد says:

    سلام.ای کاش قبل از تخریب از مردم نظر می خواستید حالا که تخریب شده تازه به فکر افتاده اید که مردمی هم وجود دارده
    .—.مگر نام میدان بنام شهید مظلوم بهشتی نیست خب چرا نمادی یا مجسمه ای از شهید طراحی نمیکنید؟

  12. ناشناس says:

    حالا مشکل کنگان یک فلکه است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!

  13. زهرا says:

    یه فضای سبز زیبا و پر از گل و پرنده های خوش آواز میتونه دلنواز باشه البته میدونم خیلی بچگونست ولی نظره دیگه گفتم

  14. khakhs says:

    با سلام و احترام به عنوان یه معمار خواهشمندم این نقاشی کودکانه رو از سایت حذف کنید واقع فاجعه و غیر قابل درک هست متاسفم خیلی قبیح هست همچین طرح کودکانه ای رو تو سایت گذاشت.مسئولین کجایید تخصص شما کجاست ؟

  15. خزایی says:

    سلام خواهشی که از شما داشتم رسیدگی به آسفالت و گاز کشی شهرک فرهنگیان و شهرک سلامت و خیابان نفت و گاز هستش.واقعا دیگه چیزی از ماشینمون نمونده.خواهشا رسیدگی کنید .ممنون

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن