بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 16095
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 12 خرداد 94 8:44 ق.ظ

آزمونی برای بخش خصوصی

کلنگ زنی طرح فراگیر پالایشی سیراف با حضور معاون اول رئیس جمهور

ثلاث – طرح فراگیر پالایشی سیراف با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر نفت کلنگ زنی می‌شود.

به گزارش ثلاث و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، طرح فراگیر پالایشی سیراف به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های وزارت نفت به منظور بستر سازی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت نفت و با هدف تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، به طور جدی در دستور کار دولت قرار گرفته است.

زمین محل احداث این طرح به مساحت حدود ٢۵٠ هکتار (حدود ٣٠ هکتار برای هر پالایشگاه میعانات گازی) در نظر گرفته شده است و از طرف سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در سایت ٢ پارس کنگان به صورت اجاره ٢٠ ساله به متقاضیان بخش خصوصی واگذار می شود و پس از انقضای زمان اجاره،با موافقت سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس قرارداد اجاره زمین قابل تمدید خواهد بود.

سیراف با هدف احداث هشت پالایشگاه میعانات گازی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با ظرفیت پالایش ۴٨٠ هزار بشکه میعانات گاز ( هر پالایشگاه ۶٠ هزار بشکه) اجرا خواهد شد.

از زمان اعلام فراخوان وزارت نفت تا انتخاب پیمانکار، مباحث متعددی درباره ویژگی‌ها و امتیازهای این پروژه مطرح شد که از جمله آنها می‌توان به توسعه خصوصی سازی در کشور، جلوگیری از خام‌فروشی میعانات گازی، همچنین بهره‌گیری از توان و فناوری‌های داخلی اشاره کرد.

اوایل هفته آینده قرار است کلنگ عملیات اجرایی طرح فراگیر پالایشی سیراف در پارس ۲ (کنگان) با حضور مقام‌های رسمی کشور به زمین زده شود و آزمون بخش خصوصی در نمایش ظرفیت و توانمندی آغاز شود.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن