بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 16097
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 12 خرداد 94 8:52 ق.ظ

تغییر مسیر ترانزیت مواد مخدر از بوشهر با اقتدار پلیس

ثلاث – اشراف اطلاعاتی و برنامه‌های مختلف عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر باعث شده تا مسیر ترانزیت مواد مخدر از استان بوشهر تغییر کند.

مواد مخدر

به گزارش ثلاث و به نقل از مهر استان بوشهر از جنوب با استان هرمزگان، از شمال با استان فارس و کهگیلویه و بویر احمد و از غرب و شمال غربی با استان خوزستان همسایه است که راه‌ها و مسیرهای مختلف ارتباطی بین استان بوشهر و استان‌های یاد شده وجود دارد.

بوشهر به عنوان یکی از مبادی ورودی و خروجی کالا در کشور محسوب می‌شود و همسایگی با استان‌های هرمزگان و خوزستان این فضا را در استان بوشهر ایجاد کرده است که به عنوان محور مواصلاتی دیگر استان‌های جنوبی برای حمل و نقل و ترانزیت کالا نیز محسوب می‌شود.

این شرایط در استان بوشهر باعث شده است تا در کنار ورود و خروج و ترانزیت کالاهای مجاز، برخی افراد و باندها اقداماتی برای قاچاق کالا و همچنین مواد مخدر داشته باشند.

http://media.mehrnews.com/old/Original/1393/05/05/IMG15350092.jpg

استان بوشهر به علت موقعیت خاص خود در سال‌های گذشته به عنوان یکی از مبادی اصلی ورودی و خروجی و ترانزیت مواد مخدر محسوب می‌شد ولی در سال‌های اخیر اقدامات گسترده‌ای برای مقابله با سوداگران و قاچاقچیان صورت گرفته است.

اقدامات پیشگیرانه و اشراف اطلاعاتی و عملیاتی پلیس بر فعالیت سوداگران مواد مخدر باعث شده است تا مسیر ترانزیت مواد مخدر از استان بوشهر تغییر کند.

اشراف کامل اطلاعاتی بر فعالیت قاچاقیان و سوداگران

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان بوشهر یکی از استان‌های برتر کشور در زمینه مقابله و مبارزه با مواد مخدر است و طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی در استان برای مقابله با مواد مخدر اجرا می‌شود.

سرهنگ وحید زرین‌کلاه با بیان اینکه مقابله با عناصر اصلی توزیع مواد مخدر در استان بوشهر را با جدیت در دستور کار داریم، اضافه کرد: یکی از برنامه‌های مهم ما اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی است که باعث کشف مقادیر بالای مواد مخدر شده است.

وی اضافه کرد: بیش از ۹۰۰ کیلوگرم مواد مخدر طی سال جاری در استان بوشهر کشف شده است و چندین باند مواد مخدر استان بوشهر نیز کشف و متلاشی شده است.

http://media.mehrnews.com/old/Original/1393/05/05/IMG15350000.jpg

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر ادامه داد: اجرای عملیات مشترک با دیگر استان‌ها را به عنوان یک راهکار اساسی برای مقابله با مواد مخدر در برنامه داریم و امسال عملیات‌هایی را در استان‌های هرمزگان، فارس و کهکیلویه و بویراحمد داشته‌ایم.

وی به اشرافیت کامل اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر بر فعالیت قاچاقیان و سوداگران مرگ اشاره کرد و افزود: فضا را برای قاچاقچیان نا امن کرده‌ایم و این موضوع باعث تغییر مسیر ترانزیت مواد مخدر از استان بوشهر شده است.

مسیر ترانزیت مواد مخدر از استان بوشهر تغییر کرده است

فرمانده انتظامی استان بوشهر نیز در گفتگو با خبرنگار مهر به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با توزیع و پخش مواد مخدر در استان بوشهر اشاره کرد و بیان داشت: در قالب عملیات‌ها و طرح‌ها و برنامه‌های مختلف شاهد کشف حجم بالای مواد مخدر در استان بوشهر هستیم.

سردار حیدر عباس‌زاده با بیان اینکه تلاش داریم تا فضای استان را برای قاچاقچیان مواد مخدر ناامن کنیم، تصریح کرد: هر چند در گذشته استان بوشهر به عنوان محلی برای ترانزیت مواد مخدر توسط قاچاقچیان محسوب می‌شود ولی کنترل‌های جدی پلیس باعث تغییر این مسیر شده است.

وی ادامه داد: استان بوشهر به عنوان بارانداز مواد مخدر شناخته نمی‌شود و بلکه به عنوان محل ترانزیت و جابجایی مواد مخدر به استان‌های جنوبی و غربی توسط قاچاقچیان استفاده می‌شود.

فرمانده انتظامی استان بوشهر اضافه کرد: قاچاقیان دستگیر شده توسط پلیس بارها اعلام کرده‌اند که کنترل‌های جدی پلیس در استان بوشهر باعث شده تا مسیر ترانزیت و قاچاق مواد مخدر آنها از استان بوشهر تغییر کند.

http://media.mehrnews.com/old/Original/1393/05/05/IMG15350023.jpg

جمع‌آوری خرده‌فروشان مواد مخدر و برخورد با معتادان تابلو

وی به کشف بیش از ۱.۲ تن مواد مخدر در قالب اجرای عملیات‌های مشترک با دیگر استان‌ها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: فضا را برای قاچاقچیان نا امن خواهیم کرد و برای مقابله با سوداگران مواد مخدر از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.

سردار عباس‌زاده از انهدام ۱۰ باند تهیه و توزیع مواد مخدر و همچنین توقیف ۱۹ خدرو قاچاق مواد مخدر در استان بوشهر در سال جاری خبر داد و افزود: طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی با جدیت در استان بوشهر اجرا می‌شود.

وی از افزایش ۱۸ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: این میزان کشفیات مواد مخدر بیانگر عزم جدی پلیس بوشهر برای مقابله با سوداگران است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اجرای طرح‌های مختلف عملیاتی و اطلاعاتی برای شناسایی فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر و مقابله جدی با آنها در استان بوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: جمع‌آوری خرده‌فروشان مواد مخدر و برخورد با معتادان تابلو در استان دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، استان بوشهر یکی از استان‌های مرزی در نوار جنوبی کشور است که بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس دارد و این موضوع موقعیت استان را از نظر امنیتی و استراتژیک حساس کرده است.

برچسب ها: ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن