بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 16138
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 13 خرداد 94 10:55 ق.ظ

گزارش خبری /

ملوانان دیری چشم‌انتظار تصمیم مسئولان/ وضعیت ته‌لنجی مشخص شود

ثلاث – ته‌لنجی یا همان کالای همراه ملوان یک مزیت برای ملوانان است که متاسفانه در سال‌های اخیر وضعیت نامشخص ته‌لنجی باعث شده تا ملوانان بامشکلاتی در این زمینه روبرو شوند.

به گزارش خبرنگار ثلاث، در استان‌های جنوبی که در تجارت با کشورهای حوزه خلیج فارس هستند، نوعی کالا به نام ته لنجی رواج دارد که ملوانان همراه خود وارد می‌کنند.

کالای ته لنجی یا ملوانی کالایی است که صاحبان لنج و خدمه مجاز به واردات آن هستند؛ بر اساس آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات هر ملوان سالانه می‌تواند شش بار کالا به میزان یک هزار و ۵۰۰ دلار با خود وارد کند.

در سال‌های اخیر دولت در چند مرحله مقرراتی را برای ورود کالای ته لنجی به کشور تعیین کرده است که کار برای ملوانان برای ورود کالا سخت‌تر شده است و این موضوع باعث شده تا برخی ملوانان فعالیت تجاری خود را تعطیل کنند.

در حالی که مسئولان گمرک کالای همراه ملوان را برای ملوانان مناطق مرزی منظور می‌کنند، اما این کالاها پس از خارج شدن از گمرک به عنوان کالای قاچاق محسوب شده و توقیف می‌شود که این نوعی تناقض است.

http://media.mehrnews.com/d/2015/06/03/4/1727643.jpg

در مورد ته‌لنجی قانونی عمل می‌کنیم/ نگاه ما حمایت از ملوانان است

فرماندهی انتظامی شهرستان دیر به خبرنگار ثلاث گفت: ته لنجی معضلی است که ما را در منگنه قرار داده است و تمام حواشی آن دامن‌گیر نیروی انتظامی است؛ در این زمینه ما طبق دستورالعمل‌های موجود عمل می‌کنیم.

سرهنگ مردانی گفت: با توقیف یک وسیله حامل ته لنجی سیل تماس‌های تلفنی و فشارها به سمت ما سوق پیدا می‌کند و ما نیز فقط به عنوان مجری قانون ملزم به رعایت قوانین هستیم.

وی افزود: ممکن است در لابه‌لای جابجایی اجناس ته لنجی توسط برخی از افراد سودجو و فرصت طلب موادمخدر قاچاق شود و ما نیز حساسیت خاصی روی چنین موضوعاتی داریم.

وی گفت: نگاه ما به سمت حمایت از تجار و ملوانان و در راستای کمک به رفاه و آسایش مردم است و به دنبال ایجاد مشکل و دردسر برای هیچ کس نبوده و تنها سرلوحه ما برای اجرای قانون خود قانون است.

وضعیت ته‌لنجی برای ملوانان مشخص شود

امام جمعه شهر دیر نیز گفت: مشکل سوخت ملوانان و دریانوردان شهرستان دیر باعث نگرانی بندر نشینان است و باید تدابیری در این خصوص اندیشیده شود.

حجت‌الاسلام سید علی حسینی به خبرنگار ثلاث گفت: با اینکه در شهرستان دیر قیمت سوخت افزایش داشته و این اتفاق به طور مستقیم در برخی موارد افزایش قیمت هایی را به طور محسوس یا نا محسوس داشته است ولی در مناطق ویژه همسایه ما قیمت حامل های انرژی کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه باید وضعیت ته لنجی مشخص شده تا ملوانان تکلیف خود را بدانند، گفت: یا ته لنجی را ممنوع کنند و یا ساز و کاری مدون برای رفع موانع قانونی در این خصوص اتخاذ شده تا ملوانان شریف بنادر با مشکلات عدیده رو به رو نشوند.

http://media.mehrnews.com/d/2015/06/03/4/1727642.jpg

نگاه منفی به ته لنجی در شان ملوانان نیست

نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگار ثلاث گفت: نگاه منفی به ته لنجی و ملوانان شریف بنادر جنوبی استان بوشهر در شان این عزیزان نیست و متاسفانه سختگیری‌های زیادی در این زمینه وجود دارد.

حجت‌الاسلام موسی احمدی ته لنجی را حق ملوانان بنادر دانست و افزود: نگاه مجموعه استان به بحث ته لنجی بسیار مثبت است ولی باید مراقب بود که این نوع فعالیت باعث ایجاد شغل های کاذب و ایجاد نا امنی در منطقه نشده و همچنان امنیت منطقه حفظ شود.

وی تاکید کرد: از همه ابزارها برای کمک به ملوانان شهرستان استفاده خواهیم کرد و امیدواریم حاصل پیگیری های ما کمکی برای ملوانان باشد.

…………………………………
گزارش: محسن صفایی

نظرات

  1. شهروند کنگانی says:

    مدیر محترم ثلاث از نماینده ترسیدی که نظر من پخش نکردی کسی که یه سایت خبری داره نباید از هیچ نهادی بترسه.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن