بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 16216
تعداد نظرات:۷ دیدگاه
تاریخ انتشار:چهارشنبه 13 خرداد 94 10:52 ب.ظ

جشن میلاد حضرت مهدی موعود عج در سیراف برگزار شد+عکس و حواشی

اختصاصی ثلاث- شب گذشته به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج)جشن بزرگی در بندر تاریخی سیراف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ثلاث، شب گذشته به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج)جشن بزرگی در بندر تاریخی سیراف برگزار شد.

 

این جشن با حضور گسترده احاد مردم با عنوان”میلاد موعود” در محوطه باز موزه مردم شناسی سیراف انجام شد.

اجرای زنده کنسرت خواننده مطرح پاپ کشور مهدی یراحی، مجری صدا و سیما حسین عباسی و اجرای طنز پرداز مشهور محمدعلی آرایش شکوه از جمله برنامه های این جشن بود. برنامه نورافشانی و مسابقه نیز از قسمت های پر هیجان این برنامه بود که برای اولین( در سیراف) بار حال و هوای متفاوتی در شب ولادت حضرت ولی عصر(عج) به ارمغان اورده بود.

بخشدار مرکزی شهرستان کنگان که یکی از مهمان ویژه مراسم بود با اشاره به ضرورت اجرای اقدامات فرهنگی بر مبنای یک نظام و ساختار بیان کرد: در موضوعات و مباحث فرهنگی نیازمند عزم جدی، تلاش فراگیر و ماندگار تمام مسئولان شهرستان هستیم، این مهم از عهده یک دستگاه خارج است که خوشبختانه مهندس یوسفی، مدیرعامل محترم سازمان منطقه ویژه پارس با نگاهی زیبا و اثر بخش برای اولین اقدام به حمایت از برگزاری جشن در بندرتاریخی سیراف نمود.

وی در ادامه گفت: برگزاری همزمان چندین برنامه عمرانی و در حال برنامه ریزی در سطح شهرستان کنگان و همچنین جلسات مداوم در خصوص همایش های آتی باعث شد کمتر به بحث فرهنگی در نیمه شعبان توجه کنیم ولی خوشبختانه موسسه مردم نهاد سیراف پارس بدون هیچ چشم داشتی و در کمترین زمان برنامه ریزی ها، مقدمات و اجرای این جشن بزرگ را با حمایت ارزشمند منطقه ویژه پارس برعهده گرفت و به بهترین شکل برای عموم مردم به نمایش گذاشت.

عباس بشی در حاشیه این جشن گفت: از حسن سلیقه مسئولین برگزار کننده این جشن در انتخاب شهرتاریخی سیراف شهرستان کنگان برای این برنامه سپاسگزاریم.

وی ضمن تقدیر از روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان منطقه ویژه پارس با همکاری موسسه مردم نهاد سیراف پارس بخاطر برگزاری این جشن شایسته و در خور شان، گفت: امیدواریم این خدمات فرهنگی و نشاط آور ادامه داشته باشد و تعامل دو سویه میان محیط پیرامونی حوزه صنعت نفت و گاز و سازمان منطقه ویژه پارس همیشگی باشد.

 

حاشیه های مراسم:

در ابتدای شروع برنامه اعضای موسسه سیراف پارس به ادای احترام به زحمات و فعالیت های صورت گرفته شادروان زینب بهداشت عضو شورای مرکزی موسسه یک دقیقه سکوت کردند.

حضور تعدادی دختر خردسال سیرافی با لباس محلی در شب مراسم جلوه زیبایی به جشن داده بود.

ابراز علاقه ی شدید آقای مهدی یراحی خواننده مطرح پاپ کشور به اسم و آوازه بندرسیراف منجر به اجرای مجدد قطعه های پرهیجان جنوبی برای حضار شد که مورد تشویق شهروندان سیرافی قرار گرفت.

بعلت شرجی بالا و گرمی هوا آب معدنی و بستنی در میان انبوه جمعیت توزیع شد که بصورت محدود دفعات کاملا منظم و برنامه ریزی شده انجام شد.

مسدود شدن چند ساعته مسیر عبور و مرور جاده اصلی بعلت نبود فضای کافی در محوطه موزه و سرپا بودن حاضرین در جاده مشرف به موزه از دیگر حواشی جشن شب گذشته بود.

حضور تعداد زیادی از خانواده های شهرستان های مجاور در موزه مردم شناسی سیراف، جشن میلاد موعود را چشمگیر تر کرده بود.

عنوان دقیق و بیان صحیح مکرر محله های قدیمی سیراف توسط اقای حسین عباسی مجری صدا و سیما باعث هیجان و شور خاصی بین شهروندان سیرافی می شد.

حضور شهروندان اهل سنت و شیعه در مراسم چشمگیر بود. اجرای برنامه قرانی توسط یکی از برادران اهل سنت، حس اتحاد و پیوند برادری خاصی را متبلور کرده بود.

برخی از مدیران سازمان منطقه ویژه پارس از جمله رئیس جدید روابط عمومی و امورفرهنگی به همراه سرپرست امورهماهنگی دفتر مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس در جمع شهروندان سیراف نیز در مراسم شب گذشته حضور داشتند.

بدلیل فشار کم برق و افت ولتاژ، یکی از دستگاه های عوامل پشت صحنه و تنظیم صدا بشدت آسیب دید و نهایتا سوخت.

انتظامات جشن برعهده کلانتری ۱۲ سیراف بهمراه اعضاء موسسه سیراف پارس بود که بدو ورود موزه سیراف خوش آمد گویی داشتند برای مهمانان و شهروندان سیرافی.

در پایان مراسم و در به هنگام بدرقه مهمانان، تعدادی از جوانان سیرافی بصورت ایستاده با تشویق برگزارکنندگان و عوامل جشن، شعار معروف” روحانی مچکریم”سر می دادند.

 

 

عکس: محسن زارعی و امید سفری

 

۲ ۳ ۴ ۶ FullSizeRender۰۳ ۰۴ ۰۷

 

//

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

  1. ناشناس says:

    باتشکرویژه ازمهندس یوسفی.مدیرعامل سازمان.بنوی رییس روابط عمومی وموسسه سیراف پارس که پس ازچندسال بانی جشنی بزرگ درسیراف بودن

  2. سعید says:

    دمشون گرم واقعا جشن بزرگی وبینظیر بود خیلی براما وبرا دوستام خوش گذشته بود لذا از منطقه انرژی پارس و موسسه سیراف پارس تشکرمیکنمکه همچنین جشنی در سیراف برگزار کردن انشالله بازم از این جشن ها برگزار بشه.

  3. حامد سیرافی says:

    ایول داره بقران دمتون گرم گل کاشتین خیلی عالی بود هرچی بگم بازم کم گفتم از منطقه ویژه وموسسه سیراف پارس تشکر میکنم که جشنی به بزرگی اسمش یعنی میلاد موعود برگزار کردید وبازم تشکر میکنم از بچه های تدارکات که اب خنک وبستنی دادن دمشون گرم.

  4. شهروند دیر says:

    باسلام
    ما اومده بودیم سیراف گردش که وردی سیراف چشممون به یه بنر خورد که نوشته بود جشن بزرگ موعود ماهم رفتیم پارک زود شام خوردیم رفتیم موزه سیراف که بله خیلی شلوغ بود ولی خدایی خیلی خوش گذشت وتشکرمیکنم از همه کسایی که این جشن بزرگ برگزار کردن وهمچنین از چهره بزرگ سیراف که در تلویزیون ها دیده بودیم اقای محمد کنگانی مدیرموسسه مردم نهاد سیراف پارس تشکر فراوانی میکنم وخدا قوت میگم

  5. شهروند سیرافی م.ل says:

    سلام واقعا یکی از محدود جشن های بود که به این بحالی برگزارشد ولی چرا ما باید وسطای جشن باخبر بشیم اقای کنگانی چرا شما اعلام عمومی نکردید ولی بازم جا داره که از موسسه سیراف پارس و منطقه انرژی پارس تشکر ویژه ای کنم.
    ولی هوا خیلی گرم بود با دادن بستنی واب معدنی دلمون خنک شد و به بچه های تدارکات هم خسته نباشی وخدا قوت میگم.

  6. شهروند سيرافي-ع says:

    شکر خدا ار زمان اون شهردار تا این شهردار شورا که همشهری ما هستن خیر سرمون این مدل جشن نداشتیم،خدا خیر منطقه ویژه بده.فردا به اسم شهردار و شورا و موسسه سیراف پارس تموم نکنن جشن

  7. دانشجوی مهندسی says:

    سلام و خسته نباشید به اقای یوسفی.ما جوانان سیرافی جشن بهمون ارامش نمیده.اشتغال مایه ی ارامش و خوشحالی جوانیست که نه خونه داره و نه ایندش معلومه…

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن