بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 16292
تعداد نظرات:۲۹ دیدگاه
تاریخ انتشار:جمعه 15 خرداد 94 11:54 ب.ظ

اشتغال بومیان باز هم خبرساز شد

اعتراضی چند ساعته جوانان سیرافی جلوی آتش نشانی منطقه ویژه پارس در ورودی این شهر/تجمع کنندگان خواستار کار در صنایع پارس جنوبی شدند

اختصاصی ثلاث- از عصر امروز تا حدود ساعت ۲۱ شب، جمعی از جوانان جویای کار سیرافی در حرکتی، اقدام به تجمع مسالمت آمیز جلوی آتش نشانی ورودی سیراف که متعلق به منطقه ویژه پارس است، نمودند و اعتراض خود را به عدم اهتمام منطقه ویزه در بکارگیریشان در صنایع مستقر شهرستان به شکل مسالمت آمیز نشان دادند.

 

به گزارش ثلاث، از عصر امروز جمعی از جوانان جویای کار سیرافی در حرکتی، اقدام به تجمع مسالمت آمیز جلوی آتش نشانی ورودی سیراف که متعلق به منطقه ویژه پارس است، کردند.

اعضای شورای اسلامی سیراف، بخشدار مرکزی و اداره اطلاعات نیز به محض اطلاع از موضوع در صحنه حاضر شدند و حتی بخشدار مرکزی، معترضان را جمع و دعوت به ارامش کرد.

این تجمع تا پاسی از شب نیز ادامه داشت.

با توجه به عدم بکارگیری صفر درصدی نیروهای این آتش نشانی از سیراف، جوانان سیرافی با این دلیل و مجموعه دلایل دیگری که همه آن ها از عدم بکارگیری آن ها در صنایع مربوط به منطقه ویژه نشات می گیرد، اقدام به تجمع نمودند.

این تجمع که بدون هیچ گونه تخریب و یا هتک حرمتی انجام شد، جوانان این شهر خواستار بکارگیری آن ها در صنایع مرتبط به منطقه ویژه در شهرستان کنگان و به خصوص داخل و اطراف سیراف، شدند.

آن ها معتقدند که تعریف پروژه های متعدد منطقه ویژه پارس در سیراف و اطراف آن، باید با اشتغال زایی برای جوانان این منطقه نیز همراه باشد و این نباشد که فقط مردم سیراف تاثیرات صنعت بر شهرشان را تحمل کنند و لذا میهمان باید اصول مربوط به میزبان نوازی را نیز ادا کند.

گفتنی است که چند روز قبل نیز جوانان عسلویه اقدام به تجمع اعراض آمیز جلوی دفتر اداره اشتغال منطقه ویژه پارس نمودند.

 

حسین روشن رئیس شورای اسلامی شهر سیراف در این خصوص به خبرنگار ثلاث گفت: نیم ساعت پس از تجمع جوانان سیرافی به بنده اطلاع دادند، که خود را سریعا از شهرستان جم به محل تجمع رساندم هرچند اعضای شورای اسلامی قبل از بنده خود را به محل رسانده بودند.

وی افزود: در همین راستا شورا اسلامی سیراف با فرماندار و بخشدار نیز تماس گرفتند.

روشن اظهار داشت: پس رسیدن در محل، سریعا همه جوانان را جمع کرده و ان ها را به آرامش دعوت کردم و تاکید داشتم که خدای ناکرده حرکت نابخردانه ای انجام ندهند که موجبات پشیمانی را ایجاد کند که خوشبختانه جوانان سیرافی بسیار فهیم هستند و خود نیز حواسشان جمع بود.

رئیس شورای اسلامی سیراف خاطرنشان کرد: بخشدار مرکزی کنگان نیز با تجمع کنندگان به طور مفصل صحبت کرد و انان را به آرامش دعوت نمود.

روشن با اشاره به اینکه تجمع جوانان سیرافی فقط بخاطر کار است، افزود: با توجه به وجود صنایع مرتبط با منطقه ویژه پارس در شهرستان کنگان و منطقه سیراف، جوانان سیرافی توقع تخصیص درصدی از امور اشتغال در این صنایع را دارند.

وی تاکید کرد: جوانان سیرافی معتقدند که این شهر با قدمت باستانی خود با مشکلاتی عدیده ای مواجه است که از مهمترین آن ها موضوع اشتغال است. اینکه جوانان ما هر روز موقع خارج شدن از منزل و شهرشان، شاهد حضور صنایع عظیم منطقه ویژه هستند، ولی خودشان بیکارند، برای آن ها آزار دهنده است و به شدت به آن معترض هستند.

رئیس شورای اسلامی سیراف یادآور شد: در همین تجمع از بخشدار مرکزی درخواست پیگیری مطالبات بحق جوانان سیرافی را نیز داشتیم و همچنین از فرماندار و نماینده محترم مردم در مجلس نیز خواستاریم از حق و حقوق مردم شهرستان به خصوص سیراف در خصوص موضوع اشتغال دفاع کنند.

روشن در بخش دوم سخنان خود با گلایه از منطقه ویژه پارس خاطرنشان کرد: مطالبه شورای شهر سیراف و امام جمعه این شهر از منطقه ویژه و شخص مدیر عامل ایجاد روگذر از سمت خروجی سیراف به طرف عسلویه است که متاسفانه علی رغم وعده و تعهد ایشان هنوز انجام نشده است. باید در نظر داشت که تعداد زیادی از شهروندان ما در ان محل و به واسطه سانحه رانندگی جان خود را از دست داده اند. با این تفاسیر چگونه جوانان سیرافی برای بکارگیریشان در صنایع مرتبط با منطقه ویژه پارس به وعده ها و تعهدات نفتی ها اعتماد کنند وقتی هنوز تعهدات و قول های قبلی روی زمین مانده است.

وی در خصوص عدم هماهنگی با شورای اسلامی برای برگزاری جشن میلاد امام زمان (عج) ضمن ابراز گلایه شدید از عوامل ان، خاطرنشان کرد: مردم سیراف زمانی شاد هستند که بتوانند از این سفره پر برکتی که به واسطه حضور صنعت برای کل کشور گسترده شده، آن ها نیز در امر اشتغال بکار گرفته شوند، تا بتوانند برای خود و خانواده هایشان امرار معاش کنند.

رئیس شورای اسلامی سیراف تصریح کرد: به دلیل عدم تحقق مسئله اشتغال، انجام نشدن رو گذر سمت جنوب توسط منطقه ویژه طبق تعهد و قولی که داده بودند و عدم هماهنگی برای برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت مهدی ع با شورای اسلامی شهر؛ اعضای شورای اسلامی و شهردار سیراف به نشانه اعتراض در این جشن حضور نیافتند.

شایان ذکر است که امام جمعه این شهر نیز در این جشن حضور نیافته بود.

 

———-

گزارش: مصطفی صفایی

 

 

عکس های زیر اختصاصی ثلاث می باشد. قبلا از کاربران محترم بخاطر کیفیت پایین عکس ها عذر خواهی می کنیم.

 

 

IMG-20150605-WA0024 IMG-20150605-WA0023 IMG-20150605-WA0018

IMG-20150605-WA0017 IMG-20150605-WA0020 IMG-20150605-WA0021 IMG-20150605-WA0026 IMG-20150605-WA0027 IMG-20150605-WA0028 IMG-20150605-WA0029 IMG-20150605-WA0033 IMG-20150605-WA0034

 

//

 

اخبار مرتبط

نظرات

  1. دانشجوی مهندسی says:

    سلام و خسته نباشید.
    خسته نباشید جووونای خون گرم سیراف بهترین کار برای اشتغال در صنایه مذکور همین اعتراض های شماست.اگر ما مردم سیراف در تمام وقت از حق خودمات دفاع کنیم حداقل الودگی ای راکه تحمل میکنیم در کنارش جوونای ما میرن سر کار و بیکاری در سیراف بیداد نمیکنه.دستتون درد نکنه جووونای خون گرم شهر باستانی سیراف

  2. کنگونی says:

    با سلام
    حق گرفتنی است نه دادنی جوانان طاهری دم شما هم گرم خوب کاری کردین این مسئولین سالهاست به ما قول می دهند ولی عملی ندیده ایم فقط چند تا از این تجمع ها خیلی مشکلات حل می کنه طبق شنیده هام بچه های عسلویه تونستند تعداد زیادی از اونها در همون روز تجمع به استخدام پتروشیمی تخت جمشید در بیان جوانان کنگانی پس شما هم باید به صحنه بیایید و حقتون رو بگیرید چرا فاز ۱۲ که به بهرهبرداری رسیده نباید چند تا بچه بومی تو بهره برداری اش باشن مگه خون تهرانی های و بچه های بالا نشین از ما رنگین تر است مسئولین تأسف تأسف !!!!

  3. شکر says:

    با سلام …احسنت به این جوانان
    آگه کنگونی جماعت بلند شه و بخاد اعتراض کنه مطمئنم،اعتراضی باشکوه برگزار میکنن.
    همشهری برخیز …

  4. محمد مهدی says:

    جوانان سیراف با برگزاری جشن خوشحال نمیشوند خوشحالی انها وقتی میباشد که مشغول به کار باشند

    • ناشناس says:

      کی گفته نیرور از سیراف نداره برو امار بگیر بعد نظر بده

    • ناشناس says:

      منظورم در اتش نشانی بود .ولی جونای سیراف فقط در قسمت های خدماتی مثل کمپاسی و فضای سبز و حراست در منطقه ویژه مشغول هستند

  5. ناشناس says:

    درود بر جوانان خودجوش و فعال سیراف حق خودتان را از منطقه ویژه بگیرید

  6. ناشناس says:

    منطقه ویژه ما جشن نمیخوایم ما کار میخوایم

  7. ناشناس says:

    واقعا داره ظلم میشه به جوانان سیراف حتی یکی از جوانان سیراف را برای کار در اتش نشانی استخدام نکردن تا کی سکوت

  8. ناشناس says:

    درود بر شهردار وامام جمعه و شورا که در جشن منطقه ویژه شرکت نکردن تا اعتراض خود را به عدم اجرای تعهدات منطقه ویژه در ساخت رو گذر سیراف و اشتغال جوانان در اتش نشانی نشان دادند

    • ناشناس says:

      اگر شهرداری سیراف به فکر مردمش بود دو نفر نیرو تهرانی استخدام رسمی نمیکرد و جایگزین دو نیروی بومی با رضایت شورا انجام نمی داد

    • ناشناس says:

      لطفا اون دو نفر رو معرفی کن تا بریم پیگیری کنیم تا کی دروغ

    • ناشناس says:

      با این صحبت های دروغت نمیتونی لیاقت کارایی شجاعت توانمندی شهردار و شورا را زیر سوال ببری

    • ناشناس says:

      وقتی شهردار بومی باشه دلش برای جوانان شهر میسوزه. درود بر شهردار و شورا

    • ناشناس says:

      فکرکنم تا حالا پات به سیراف و شهرداریش نرسیده که میگی دو تا تهرانی استخدام کردن بیا ببین بعد نظر بده

  9. بومی says:

    ای کاش مسئولین یه خورده این جوانان بیکار را درک میکردن نه تنها وقتی برای گرفتن حقشان تجمعی میکنند ایجور سر و کله شان پیدا میشه واقعا اگر این مسئولین این جوانان بیکار درک میکردند اگه نمی تونستند کاری واسشان کنند و برشی نداشتند از پست ومقامی که داشتند کنار میرفتند تا کسی که میتونست حقوق این بندگان خدا بگیره میامد وقتی جوان بومی میبینه اینهمه فرصت کار زیر چشمش ریخته و از همه جا دارند این شغلها تصاحب میکنن با اون حقوق بالا باید بیکار بمونه اگر این موقعییت جایی دیگه بود مسئولین شرکتها باز هم با بومیان ای رفتار ها میکردند

  10. رضا says:

    بقران این حق بچه های بومی یا سیراف نیست از مسولین محترم خواهشمندم این کار رو ب نتیجه ایده ال برسونن،تا کی باید این همه ظلم رو تحمل کنیم،بچهای کنگان شما هم بیدار شید حق خودتونو بگیرید.با تشکر از بچهای ثلاث

  11. بنکی says:

    این تجمعات بسیار مفید و موثر است زیرا حق گرفتنی است نه دادنی .
    مسئولان شهرستان هم در حرکتی مشابه با حرکت جوانان سیرافی ، باید در تخصیص سهمیه در پست های مدیریتی برای افراد توانمند شهرستان کوشا یاشند .

  12. سیراف says:

    سلام.اینکارها ماله ماست. نه غریبه. حالا تا یه هفته قول دادن که جواب بدن. اگه ندادن.ورودیه اتش نشانی بسته میشود. بهتون قول میدیم که بسته میشود. حتما بسته میشود.صددرصد.

  13. کنگان says:

    ای مردم هیچ کس با جمع مردمی نمی تواند بهتون آسیبی بزند.بقرآن قسم.اگه با هم متعهد باشید. مثل یک کوه بایستید.جرات ندارن دست بهتون بزنن.به ولاه قسم.

  14. همشهری says:

    درود بر مردم سیراف دمتونگرم با این اعتراض . ای مردم کنگون بر خیزید و یک اعتراض جانانه وبزرگ انجام دهیم خدا وکیلی فقط همت میخات پس منتظر اعتراض بعدی کنگونیهای عزیز باشیم به امید فرج برای جوانای بیکار بومی وگرنه از فرمانداری واستانداری استان هیچ عملی انجام نمیشه مشتی ادمهای مفت خور سر راءس میز نشستن وبه فکر مردم بیچاره نیستند . ثلاث لطفا اینو قرار بده.

  15. پاور says:

    باید همش بچه های طاهری وکنگان وعسلویه اینجا باشن اگر کساییدیگه بیان ما بیرونشون میکنیم چون میتوانیم

  16. بومی says:

    توی جم هم این بی عدالتیها زیاد دیده میشه اونها هم باید برای گرفتن حق و حقوق پایمال شده شان بلند شوند تا کی باید فقط مثل مترسک شاهد و ناظر این بی عدالتیها باشیم چرا سرمایه ها و ذخایر زیر زمینیمان دارند میبرند انواع الودگی خوردمان میدن ، دریایی که رزق وروزیمان بود تماما توسط شرکت گاز تصاحب شده و کسب و کاری که داشتیم ازمون گرفتند همه دارن از تهران و نور چشمیهای خودشون میارن چرا مسئولین و نمایندگان ما جرات حرف زدن و دفاع از حق و حقوقمان ندارند چرا مصوبات دولت در ارتباط با بکارگیری ۵۰درصد بومیان به ۱ در صد و کمتر کاهش دادن و شماها سکوت کرده اید دلمان خوش کردیم که بمون میگن جنوبیهای خونگرم بله واقعا هم خونگرم هستیم

  17. آوین says:

    ما جوانان این منطقه خواستار کار و حل کردن مشکل عدیده اشتغال جوانان از مسئولین هستیم ، سالها از فارغ التحصیلی جوانان این منطقه میگذرد و به ارگان و نهاد مراجعه میکنیم سنگ جلوی پای جوانان میاندازند و با جواب اینکه جوانان بومی علم و توانایی ندارند جا برای غیر بومی فراهم میکنند ، مسئولین اگر توانایی اگر جرأت حرف زدن اگر قدرت گرفتن حق مردم این منطقه را ندارند اعلام کنند و دست از سمت بازیها بکشند تا کی باید با احساسات مردم و عمر و سرمایه های این منطقه بازی شود و محیطی شود برای کسب درآمد غیر بومیان، زباله دانی شود برای مردم بومی . وگرنه ما جوانان که این نظر من به نمایندگی جمع کثیری از جوانان کنگانی هست علنا دست به اعتراض میزنیم و از حقمون هم نمیگذریم و به هیچ وجه کوتاه نمی آییم . نماینده این منطقه باید جوابگو باشد .

  18. علي says:

    کار میخوای چکار کنی دنیا عشق است

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن