بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 16400
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 17 خرداد 94 7:32 ب.ظ

بهره برداری از آب‌شیرین‌کن کنگان و بوشهر تا پایان سال / احداث ۵ آب‌شیرین کن در استان بوشهر

ثلاث- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: پنج سایت بزرگ آب شیرین‌کن جدید در استان بوشهر احداث می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر شاپور رجایی

 به گزارش ثلاث، شاپور رجایی ظهر یکشنبه در کارگاه تخصصی مزایا و معایب فناوری‌های نوین شیرین‌سازی آب در بوشهر اظهار داشت: در سال‌های اخیر شاهد کاهش بارش‌ها و نزولات جوی و همچنین کاهش ذخیره‌های سفر‌ه های زیرزمینی و آب‌های سطحی هستیم.

وی به خشکسالی‌های پیاپی در استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی استان بوشهر اثرات مخربی را داشته است و بسیاری از دشت‌های استان بوشهر ممنوعه شده است و این موضوع نیازمند تدابیر ویژه‌ای در مدیریت آب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به تامین ۹۰ درصد از آب مصرفی استان بوشهر از استان‌های هم‌جوار، تصریح کرد: بخشی از آب استان بوشهر از استان فارس تامین می‌شود، بخش زیادی از طریق استان کهکیلویه و بویراحمد و بخشی نیز از طریق چاه‌های استان و آبشیرین‌کن‌ها تامین می شود.

وی به کاهش چشمگیر میزان آب‌دهی رودخانه‌های استان بوشهر اشاره کرد و بیان داشت: عملیات اجرایی پنج سایت بزرگ آب شیرین‌کن تا دو سال آینده در استان بوشهر آغاز خواهد شد.

رجایی ادامه داد: ساخت دو تاسیسات‌ آب‌شیرین‌کن در شهرستان‌های بوشهر و کنگان آغاز شده است و امیدواریم تا پایان امسال شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این تاسیسات باشیم.

وی همچنین به فعالیت دو تاسیسات‌ آب‌شیرین‌کن در نیروگاه اتمی بوشهر و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اشاره کرد و افزود: پنج سایت جدید نیز در شهرستان جم، بوشهر، عسلویه و تنگستان اجرایی خواهد شد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن