بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 16728
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 24 خرداد 94 2:20 ق.ظ

پایبندی به فرهنگ اسلامی از شروط خنثی سازی توطئه دشمن

ثلاث- امام جمعه موقت کنگان گفت: پایبندی به فرهنگ اسلامی شرط مهم در خنثی نمودن توطئه دشمن است

حجت الاسلام مهدی حیدری در اجتماع نمازگزاران این شهر با گرامیداشت سالروز فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی گفت: این فرمان تاریخی حکایت از نگاه نافذ امام و دشمن شناسی او دارد.

وی گفت: دشمنان امروز می خواهند در قالب توطئه های مختلف فرهنگ ناب دینی و اسلامی ما را خدشه دار کنند و راه مبارزه با این توطئه پایبندی به شئون دین و فرهنگ ناب اسلامی است.

خطیب جمعه به هشدارهای رهبری فرزانه انقلاب در خصوص جنگ نرم اشاره و گفت: جنگ فرهنگی به تعبیر معظم له به مراتب دشوارتر از جنگ اقتصادی است و همه باید با ولایتمداری و بصیرت نافذ این نقشه شوم را خنثی کنند.

حیدری به سالروز لغو کاپیتولاسیون توسط امام (ره) اشاره و گفت: به فرموده امام خمینی (ره) با انعقاد این قرارداد عزت ملت ایران پایکوب شد .

وی افزود: افشاگری های امام و همراهی ملت مبارز ایران و مجاهدت های شهیدانی چون بخارایی – امانی – صفار هرندی و نیک نژاد توانست این قرارداد ننگین آمریکایی را متوقف سازد.

امام جمعه موقت کنگان در همین ارتباط به تاریخچه خوی وحشی گری و زورگویی آمریکایی ها اشاره و گفت: تعبیر شیطان بزرگ درباره آمریکا از سوی امام راحل بهترین تعبیر و تفسیر درباره آمریکایی هاست.

حیدری ظلم ستیزی را دستور صریح قرآن دانست و اظهار نمود: جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر این اصل قرآنی و سیره پیامبر مکرم اسلام و اهلبیت مطهر ایشان همواره دشمن ظالم و یاور مظلومان بوده و خواهد بود.

وی به پایان ماه شعبان و حلول ماه مبارک رمضان اشاره و گفت: بایستی در واپسین روزهای باقیمانده ماه شعبان المعظم با تهذیب و تزکیه نفس – توبه و استغفار خود را برای ماه ضیافت الهی آماده کرد.

حیدری رسیدگی به محرومان و فقرا را سفارش موکد دین دانست و گفت: ماه رمضان موسمی برای رسیدگی به نیازمندان و محرومان است و مردم بویژه خیرین با همکاری نهادهای حمایتی بویژه کمیته امداد امام خمینی (ره) در برپایی سفره های افطاری و تهیه بد غذایی جهت فقرا و محرومان مشارکت کنند.

امام جمعه موقت کنگان در پایان با گرامیداشت سالروز فرمان امام مبنی بر تاسیس جهاد سازندگی گفت: یکی از نهادهای موثر در توسعه و بالندگی کشور همین جهاد کشاورزی است./ ابوذر حسین پور

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن