بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 16907
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 28 خرداد 94 4:18 ب.ظ

جهاد کشاورزی از کشاورزان حمایت میکند

پشتیبانی از کشاورزان شهرستان کنگان در گرو امضا تفاهمنامه جهاد کشاورزی

اختصاصی ثلاث- رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کنگان گفت: کشاورزان شهرستان کنگان تفاهمنامه جهاد کشاورزی را امضا کنند تا در موارد مختلف پشتیبانی شوند.

به گزارش ثلاث، به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، روز ۲۷ خرداد فرماندار شهرستان کنگان به اتفاق، رئیس اداره جهاد کشاوری، محیط زیست، تنی چند از کارشناسان جهاد کشاورزی استان و کشاورزان و مالکان اراضی کشاورزی و دامداران، نشستی برگزار کردند و مسائل و مشکلات مربوطه را مورد بررسی قرار دادند.

محمد جعفر هاشمی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کنگان پس از این نشست به خبرنگار ثلاث گفت: یکی از موارد مطرح شده در جلسه، مشکل آب و نحوه تعیین الگوی کشت بود. سیاست گذاری دولت طی سال جاری، مبنی بر سهمیه بندی کشت بوده است یعنی هر شهرستان سهمیه ای برای این موضوع دارد. چنانچه کشاورز، رئیس امور آب و رئیس جهاد کشاورزی شهرستان این تفاهمنامه را امضا کنند، کشاورز با ضریب اطمینان و امنیت بیشتری می تواند کشت خود را انجام دهد. هر کشاورز( با داشتن پروانه حفر چاه) به ازای هر شش دهم لیتر آبیاری تحت فشار در ثانیه مجاز به کشت در یک هکتار زمین است.

وی خاطرنشان کرد: دلیل این کار رعایت الگوی مصرف آب و جلوگیری از کشت بی رویه است تا محصول بیش از اندازه تولید نشود و روی دست کشاورز نماند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کنگان عنوان کرد: کشاورزانی که مایل به انجام کشت هستند می توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کنگان تفاهمنامه مذکور را امضا کنند. در واقع این تفاهمنامه یک نوع پشتیبانی از کشاورز در خصوص خرید محصول آخر فصل در صورت مواجهه با بحران است.

هاشمی تاکید کرد: در صورت امضا نکردن این تفاهمانه هیچ کدام از اداره، اداره کل و یا وزارتخانه جهاد کشاورزی، نمی توانند هیچ گونه پشتیبانی از کشاورز انجام دهند. مواردی مانند دادن کود و سم به کشاورز و خرید محصول از کشاورز یا معرفی کشاورز به بیمه برای بیمه کردن محصول نیز در صورت امضا نکردن تفاهمنامه توسط کشاورز، انجام نخواهد شد.

وی ادامه داد: موضوع تامین اب شرب دام، مسئله دیگری بود که از جانب دامداران مطرح شد که فرماندار کنگان در همانجا در جهت رفع نگرانی دامداران، قول پیگیری و تدبیر این موضوع را در سال جاری را داد.

کود مرغی غیر بهداشتی نیز از موضوعات داغ و مورد بحث در این نشست بود. در این خصوص رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ممنوعیت حمل و استفاده از این نوع کود در شهرستان را از طرف دادستان به همه حاضرین اعلام کرد. به نظر می رسد با این تصمیم مهم، موضوع استفاده برخی کشاورزان از کودهای مرغی غیر مجاز و نارضایتی شدید مردم کنگان از این موضوع به ایستگاه و مرحله اخر خود رسیده است و کسانی که این مورد را رعایت نکنند، طبق قانون با آن ها برخورد خواهد شد.

 

 

هفته جهاد کشاورزی (۱) هفته جهاد کشاورزی (۲) هفته جهاد کشاورزی (۳) هفته جهاد کشاورزی (۶) هفته جهاد کشاورزی (۵) هفته جهاد کشاورزی (۴) هفته جهاد کشاورزی (۷) هفته جهاد کشاورزی (۸) هفته جهاد کشاورزی (۹) هفته جهاد کشاورزی (۱۲) هفته جهاد کشاورزی (۱۱) هفته جهاد کشاورزی (۱۰) هفته جهاد کشاورزی (۱۳) هفته جهاد کشاورزی (۱۴) هفته جهاد کشاورزی (۱۵) هفته جهاد کشاورزی (۱۶)

//

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن