بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 1693
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:جمعه 20 تیر 93 0:05 ق.ظ

در یک نشست مطرح شد:

مدارس نیازمند حمایت اولیا جهت شکوفایی/لزوم مشورت با دانش آموز برای اوقات فراغت

اختصاصی ثلاث – عضو شورای آموزش و پرورش گفت: اگر اولیا به کمک آموزش و پرورش و مدارس نیایند نمی توان انتظار زیادی از این نهاد زیر ساختی جهت شکوفایی دانش آموزان داشت .

عضو شورای آموزش و پرورش شهرستان کنگان گفت: شورای آموزش و پرورش و انجمن اولیا و مربیان باید ضمن حمایت از مدارس در تامین هزینه این مراکز تعلیم و تربیتی کوشا باشند.

اکبر پاریابی گفت: در اکثر استان های بزرگ کشور، مدارس با کمک اولیا اداره و تقویت می شوند و اگر به دنبال پیشرفت دانش آموزان و کمک به رشد علم و تقویت پایه های آموزش هستیم باید به این سمت روی آوریم.

دریافت مبلغ از هر دانش آموز در راستای بهبود کیفیت آموزش از ابتدای مهر

وی افزود: اگر اولیا به کمک آموزش و پرورش نیایند نمی توان انتظار زیادی از این نهاد زیر ساختی داشت و مسلماً مشکلاتی در این زمینه بوجود خواهد آمد.

وی گفت: می توان به ازای هر دانش آموز مبلغ ۵۰ هزارتومان تحت عنوان کمک اولیا و مربیان به مدارس برای توسعه امکانات آموزشی اخذ کرده و مسلماً افزایش امکانات کمک شایانی به بهبود سطح کیفی آموزش خواهد کرد در غیر اینصورت مدارس قادر به ارائه خدمات ویژه آموزشی نخواهند بود و به تبع آن نیز نباید انتظار تامین نیروی انسانی کارکشته و کارآزموده داشت که البته این امر فعلا در قالب یک پیشنهاد است.

رئیس شورای اسلامی بندر کنگان گفت: در این سیستم از خانواده های فقیر و کم درآمد هزینه ای اخذ نخواهد شد.

پاریابی گفت: متاسفانه توازن در جذب دانش آموز در رشته های مختلف درسی در شهرستان وجود ندارد و در صورت عدم حل این معضل با کاهش یا افزایش دانش آموزش در رشته های مختلف نظری یا کاردانش و فنی حرفه ای مواجه خواهیم شد.

اوقات فراغت در کل طول سال و طبق خواسته دانش آموز اجرا شود

یکی از مدیران مدارس شهرستان کنگان نیز در این نشست اظهار داشت: افت تحصیلی، نبود مشاوران قوی و معضلات اجتماعی مرتبط با آموزش و پرورش از مسائل مهم این روزهای آموزش و پرورش در شهرستان است.

احمد خاکنژاد با بیان اینکه ۸۰ درصد مدارس ما فاقد مشاور هستند، گفت: دانش آموزان باید از همه لحاظ آماده باشند .

وی افزود: باید برای سه شهر سیراف، کنگان و بنک مجموعه مشاوران ۲۰ نفره را در نظر گرفته و در این زمینه نیز تلاش گسترده ای برای رفع خلاء های موجود انجام داد.

وی اوقات فراغت را یکی از مهمترین برنامه های شورای آموزش و پرورش دانست و افزود: اشتباهی که ما برای اوقات فراغت دانش آموزان داریم این است که این برنامه را فقط در بازه زمانی تعطیلات تابستان برای دانش آموزان در نظر می گیریم در صورتی که باید این برنامه کلیدی در کل طول سال انجام شود.

خاکنژاد گفت: تعیین مکان و نحوه برگزاری اوقات فراغت از سوی مسئولین، این مهم را به یک مقوله تکراری و خسته کننده برای دانش آموز مبدل کرده است در صورتی که باید با مشورت دانش آموزان انجام شود.

طرح ریزی اوقات فراغت برای جوانان باید به روز شود

رئیس شورای اسلامی شهرستان کنگان با بیان اینکه جمعیت شهرستان کنگان جوان شده است، گفت: نوسازی فرهنگی در شهرستان انجام شده و سطح سواد و آگاهی مردم نیز بسیار بالاتر رفته است.

طاها دشتی مطلق گفت: جامعه ما در حال حاضر در گیرودار مسائل متضاد سنت و تجدد است و همچنین جهانی شدن و بحث اینترنت و رسانه ها نیز بر روحیات آنها اثرگذار بوده است.

وی افزود: این اتفاقات میطلبد که بری اوقات فراغت دانش آموزان  برنامه های متناسبی در نظر گرفته شده که زمان،مکان و نوع آن تکراری نباشد.

 

 

نظرات

  1. aida says:

    اقای پاریابی نفسشون از حای گرمی در می اد.بنده ۵ فرزند دارم که در مدارس دارن درس می خونن وضعیت مالیم هم که مثل اقایون نیست. تکلیف من وامثال من چی میشه .رئیس الرئوسا

  2. با سلام…
    شکی نیست درایت و همت بالای ریاست اداره محترم آموزش و پرورش غالب بر همه این مشکلات خواهد بود….
    در سالهای اخیر یکی از مسائلی که اولیا را از مدارس جدا کرد مسئله مالی بوده؟؟…و این بخاطر عدم توانایی پرداخت و سوئ فهمیدن موضوع!!….که هر ولی مراجعه کننده باید مبلغی پرداخت کند!!….اشتباها” در ذهن اولیا رسوخ کرده!!….و البته حق با اولیاء…در این مناطق محروم نشین ولی با ۳ فرزند مدرسه ای چگونه خود و خانواده خود را کنترل و اداره کند؟؟…در حالی که توانایی ندارد؟….؟؟…
    جناب!!…چنانکه بر صدر نشستی…!!به زیر دستان خود هم بنگر؟؟….!!!نظر کردن حلال!!…..

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن