بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 17042
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:شنبه 30 خرداد 94 2:48 ب.ظ

با همت متخصصین داخلی کشور

مشعل پالایشگاه فاز ١٩ پارس ۲ کنگان روشن شد

ثلاث- نخستین عملیات مربوط به بهره‌برداری از پالایشگاه خشکی طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی با راه اندازی واحد تامین گاز بویلرهای مستقر در این پروژه با موفقیت انجام شد.

 

پارس جنوبی ۵

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، با تلاش متخصصان داخلی کشورمان، مراحل تست و راه اندازی واحد ۱۲۲ (واحد گاز سوخت مصرفی پالایشگاه) پالایشگاه فاز ۱۹ به منظور راه اندازی پالایشگاه این طرح مطابق با برنامه زمان بندی انجام گرفت و مشعل بخش نخست این پالایشگاه در سرویس قرار گرفت.

با دریافت اولین محموله گاز این پالایشگاه که از طرح توسعه فاز ۱۲ ارسال شده است گاز سوخت (Fuel Gas) مورد نیاز این پروژه برای راه‌اندازی و قلیایی شویی بویلرهای پالایشگاه فاز ۱۹ تامین شد.

راه اندازی پالایشگاه فاز ۱۹ پارس جنوبی از جمله اولویت های ویژه وزارت نفت است که در این راستا مراحل اجرایی و پیش راه اندازی خط لوله ۴ اینچ گاز تولیدی فاز ۱۲ جهت تامین گاز مورد نیاز پالایشگاه به منظور تست و راه اندازی اولیه تاسیسات، واحدهای فرایندی و مشعل انجام گرفته است.

بخش خشکی فاز ۱۹ پارس جنوبی هم اکنون با برخورداری از ۸۴ پیشرفت فیزیکی در حال اجراست که مطابق برنامه ریزی های انجام شده، نخستین واحد تولید و شیرین سازی گاز این پروژه تا مهرماه سال جاری در مدار بهره برداری خواهد گرفت.

ثلاث- البته ظاهرا فراموشی های روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، پایانی ندارد زیرا فاز ۱۲ و فاز ۱۹ منطقه وژه پارس در شهرستان کنگان واقع شده است و خوب است که در اخبار خود این موضوع را نیز اشاره کنند.

اخبار مرتبط

نظرات

  1. حمید says:

    مقصر خود مردم کنگان هستند که رو زیادی به این افراد دادند. اگه یکبار جواب دندون شکن به اینها بدیم دیگه جرات ندارن سرشون بالا بیارن.

    پس حقشونه بیشتر از اینها سرشون بیاد. اگه فاز ۱۲ و ۱۹ جز کنگان هست پس ثابت کنند برای مسئولین که چرا بی خود و بی جهت نام شهرشون رو دارن حذف میکنند تو خبرگزاری ها.. اگر هم غیر از این هست که دیگه حرف نزنند و سکوت کنند.

    ما هیچ خیری ندیدیم از هیچ فاز پارس جنوبی.. نوش جون اختلاس گران محترم… ما میمیریم، شما عشق کنید.. مملکت یعنی همین دیگه

  2. پارک لاله says:

    دیشب مشعل راه اندازی کردین بوش اومده تو شهر خفه شدیم. فقط ضررش به ما میرسه سودش برای اقایون تهرونی

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن