بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 17341
تعداد نظرات:۳ دیدگاه
تاریخ انتشار:جمعه 5 تیر 94 5:55 ب.ظ

گزارش خبری ثلاث /

بزرگترین اسکله صیادی کشور در چنگال آتش/ ۱۲ شناور در آتش سوخت / آتش سوزی کشته نداشت

اختصاصی ثلاث – بروز آتش‌سوزی در بزرگترین اسکله صیادی کشور و در بندر «دیر» باعث شد تا ۱۲ شناور در اسکله طعمه حریق شود و در حال حاضر آسمان دیر را دود سیاهی فرا گرفته است.

اختصاصی ثلاث – بروز آتش‌سوزی در بزرگترین اسکله صیادی کشور و در بندر «دیر» باعث شد تا ۱۲ شناور در اسکله طعمه حریق شود و در حال حاضر آسمان دیر را دود سیاهی فرا گرفته است.

به گزارش ثلاث، یکی از لنج‌های صیادی بزرگترین بندر صیادی کشور بعداز ظهر جمعه آتش گرفت و همراهی باد نیز موجب شد تا آتش به سایر لنچ ها نیز سرایت کند و آنها را به آتش بکشد.

در حال حاضر دود سیاهی آسمان بندر دیر را فرا گرفته و آتشنشان‌ها با تمام توان به دنبال کنترل حریق و شناورها در حال خروج از اسکله هستند.

به نظر می رسد راهکاری برای نجات شناورهای در حال سوختن نیست و صاحبان شناورها باید غرق شدن لنج‌هایشان را به نظاره بنشینند.

IMG_6999 [640x480]

امکانات اسکله دیر در حد نام بزرگترین بندر صیادی کشور نیست

رئیس شورای اسلامی شهر بندر دیر در همین رابطه در گفتگو با خبرنگار ثلاث گفت: هم اکنون قریب به ۱۲ لنج در حال سوختن هستند و برای جلوگیری از انتشار آتش در حال خارج کردن لنج ها از اسکله هستیم.

عباس پولادی با بیان اینکه متاسفانه امکانات اسکله دیر در حد نام بزرگترین بندر صیادی کشور نیست، گفت: حتی یک ماشین آتش نشانی مجهز برای خاموش کردن آتش در دسترس ما نیست و مجبور به کمک گرفتن از امکانات شهرهای مجاور نظیر «کنگان» و «بنک» شده‌ایم.

وی افزود: مردم از این وضع به شدت گله‌مند هستند و متاسفانه ما پاسخ قانع کننده‌ای برای سوالات آنها نداریم.

وی گفت: لنج‌های این قشر زحمت‌کش در حال سوختن است و هیچ کس نمی‌تواند برای کنترل وضع موجود کاری انجام دهد.

پولادی افزود: برای کنترل حریق دست به دامن دیگران شده‌ایم و امیدوارم آتش به دیگر زیرساخت‌های اسکله صدمه ای وارد نکند.

آتش‌سوزی در حال پیشروی است

فرماندار شهرستان دیر نیز در این خصوص به خبرنگار ثلاث گفت: هم‌اکنون آتش‌نشانان با تمام توان خود در حال کنترل آتش‌سوزی هستند ولی حجم آتش سوزی به قدری است که از ساعت ۱۴:۳۰ تا کنون حریق کنترل نشده و در حال پیشروی است.

حمزه اعتماد گفت: متاسفانه پس از آتش گرفتن یکی از لنج‌ها، به دلیل سرعت زیاد باد، آتش به دیگر لنج‌ها انتقال پیدا کرده است.

وی افزود: نیروهای امدادی و آتش نشانی از شهرهای کنگان و بنک برای کنترل آتش به کمک ما آمده‌اند ولی فعلا هیچ راهکاری برای کنترل حریق وجود ندارد.

۸ [۶۴۰x480]

وی گفت: به رغم میل باطنی همه باید منتظر بمانیم تا لنج‌های در آتش سوخته در آب غرق شوند و ما بقی لنج ها را نیز از اسکله خارج کنیم.

اعتماد در خصوص علت اصلی وقوع این آتش سوزی گفت: فعلا اطلاعات دقیقی از علت اصلی حادثه در دست نیست و پس از کنترل وضعیت باید دستگاه های نظارتی و امنیتی به این موضوع رسیدگی کنند.

وی افزود: خوشبختانه این اتفاق هیچ خسارت جانی و کشته ای را در بر نداشته است.

لنج‌داران فقط می‌توانند نظاره‌گر لنج‌هایشان باشند

متاسفانه امکانات مورد نیاز در اسکله‌های بندری استان بوشهر به ویژه بند دیر وجود ندارد و هر ساله شاهد بروز چنین حوادث تلخی در بنادر استان هستیم.

نبود امکانات باعث می‌شود تا آتش به سرعت انتشار یابد و با حجم بالای اتش، هیچ کاری هم از دست صاحبان این شناورها بر نمی‌آید و لنج‌داران فقط می‌توانند نظاره‌گر لنج‌هایشان باشند.

ghjz2 [640x480]

این شناورها تمام سرمایه مالکان آنها است و معیشت چندین خانواده به این شناورها مربوط است و غرق‌شدن آنها، زندگی مالکان و ملوانان را با خطر جدی مواجه می‌کند.

می‌طلبد که امکانات مقابله با حوادث در اسکله‌ها و بنادر استان توسعه یابد تا شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

خبرنگار: محسن صفایی

نظرات

  1. هم استانی says:

    بخدا دل هر همنوعی به درد میآد . باید پرسید : آقای نماینده محترم مردم در مجلس تو چکار کردی برای صیادان مظلوم و ملوانان زحمتکش دیری؟ آیا حاضری بری از شیلات ایران و وزیر جهاد و سایر مقامات حق این مردم مظلوم را بگیری؟ باید نماینده دیر و کنگان چواب بدن ؟
    امام جمعه دیر آقای حسینی چرا ساکتی ؟ آیت الله حسینی بوشهری چرا چیزی نمی فرمایی؟
    آقای استاندار پرا به داد مردم نمیرسی ؟

  2. امید says:

    این بود بزرگترین اسکله صیادی در خاورمیانه؟
    اگه دوتا پمپ فشار قوی اطفاء حریق داشت الان فوقش دو شناور میسوخت نه دوازده تا.متاسفانه مسولین از آتش سوزی چند وقت پیش در بندر رستمی پند نگرفتند و همچنان دست روی دست گزاشتند تا این حادثه رخ داد.

  3. Dayyery says:

    همش بخاطر بی کفایتی مسئولان بی فکر ما هستش اگه امکانات مهار آتش تو خود اسکله بود اینهمه خسارت به مردم وارد نمیشد ما فقط به اسم بزرگترین اسکله صیادی کشور رو داریم حالا بیان جوابگوی مردم بدبخت باشند

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن