بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 17394
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 7 تیر 94 1:15 ب.ظ

در نشست تولیدکنندگان مصالح ساختمانی مطرح شد:

قیمت جدید مصالح ساختمانی در استان بوشهر مصوب شد+جزئیات

ثلاث- در نشست معاون عمرانی استان بوشهر با تولیدکنندگان مصالح ساختمانی، قیمت جدید مصالح ساختمانی در استان بوشهر مصوب شد.

مصالح ساختمان ساخت و ساز

به گزارش ثلاث و به نقل از مهر ،سیدمحمدحسن باستی صبح یکشنبه در نشست با نمایندگان انجمن تولیدکنندگان مصالح ساختمانی و پیمانکاران پروژه های عمرانی استان بوشهر، با انتقاد از افزایش یکباره و حدود ۴۲ درصدی قیمت برخی مصالح ساختمانی در استان توسط تولیدکنندگان اظهار داشت: این افزایش قیمت، موجب کاهش قدرت خرید مردم و پیمانکاران شده است.

وی افزود: در شرایط موجود بازار مصالح ساختمانی، پروژه های عمرانی استان، ضرر خواهند کرد و به عنوان مسئول این پروژه‌ها، اجازه نمی‌دهم به دلیل چنین افزایش قیمتی، پروژه‌ها متوقف شوند و از هر راه ممکن، تامین مصالح پروژه‌ها با قیمت مناسب‌تر را هموار خواهم کرد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر، خطاب به تولیدکنندگان شن و ماسه استان تصریح کرد: همانگونه که از تولیدکنندگان بومی استان که میلیاردها پول خود را سرمایه گذاری کرده و ده‌ها شغل ایجاد کرده‌اند، حمایت می‌کنیم و راضی به ضرر آنان نیستیم، راضی به متوقف‌شدن پروژه‌های استان هم نیستیم؛ فلذا از هر دو طرف می‌خواهم که با شیوه تعامل، نرخ مناسبی را برای مصالح ساختمانی در نظر بگیرند.

باستی با اشاره به اینکه پروژه‌های عمرانی استان که در تعهد اداره کل راه و شهرسازی هستند، بر اساس فهرست بهای سال گذشته تنظیم شده و با افزایش ۴۲درصدی مصالح ساختمانی، دچار کسری اعتبار می شوند، تاکید کرد: پروژه‌های دستگاه‌های اجرایی را نمی‌توان بلاتکلیف گذاشت و از طرفی هم، استان قصد حمایت از بخش خصوصی و صاحبان سنگ‌شکن‌ها را دارد.

مخالفت با افزایش قیمت یک شبه مصالح ساختمانی

وی تصریح کرد: هرچند بر اساس قانون، واحدهای تولیدی حق دارند بنا به افزایش نرخ تورم امسال نسبت به پارسال، قیمت تولیدات خود را افزایش دهند و در حال حاضر نیز قیمت مصالح ساختمانی در بوشهر با سایر استان‌ها تفاوت چشمگیری دارد اما اجازه نمی‌دهم، این افزایش قیمت در بوشهر یک شبه اتفاق بیافتد و مردم را دچار نگرانی کند.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر، با اشاره به اینکه، میزان افزایش نرخ کالا و خدمات بر اساس قوانین و مقررات باید با نرخ تورم هماهنگ باشد، ابراز داشت: این افزایش نرخ فعلا باید در حد ۱۵ درصد اعمال شود زیرا، افزایش ۴۲ درصدی مصالح ساختمانی که طی روزهای گذشته توسط بخش خصوصی در بوشهر اعمال شده می‌تواند حجم پروژه‌های عمرانی استان را تا ۴۰درصد کاهش دهد.

مسئول جلوگیری از مرگ هموطنان در جاده‌های استان هستم

باستی تصریح کرد: من مسئول باید از مرگ هموطنانم بر اثر جاده های ناهموار و کم عرض استان جلوگیری کنم فلذا اگر تولیدکنندگان مصالح ساختمانی، قیمت ها را از نرخ فعلی کاهش ندهند، مجبور هستم، معادن استان را در اختیار پیمانکاران پروژه‌ها قرار دهم تا هرچه زودتر شاهد اجرای پروژه‌ها و نجات جان هموطنانم در جاده ها باشم.

وی ادامه داد: نرخ انجمن تولیدکنندگان بر اساس عرضه و تقاضا است و اصناف اجازه ندارند هر نرخی را برای کالای خود تعیین کنند.

رویکرد دولت حمایت از تولیدکنندگان و جلوگیری از نگرانی مردم است

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر تاکید کرد: رویکرد ما، اجرای قانون عرضه و تقاضا و حمایت از تولیدکنندگان بومی است و انتظار می رود، بخش خصوصی در این زمینه همکاری لازم را با دولت داشته باشد تا هر دو طرف با تعامل به نتیجه بهتر دست یابند.

باستی بیان کرد: دولت نه تنها راضی به ضرر تولیدکنندگان بخش خصوصی نیست بلکه حق سرمایه گذاران بخش خصوصی می‌داند که از محل فعالیت تولیدی خود، سود کنند اما اینکه تولیدکنندگان، یک شبه نرخ های خود را بخواهند به سایر استان‌ها برسانند، درست نیست و دولت چنین اجازه‌ای نخواهد داد.

وی گفت: هدف ما این است که با تولیدکنندگان به نقطه اشتراک برسیم تا هم تولیدکنندگان به سود ناشی از فعالیت‌شان برسند، هم پروژه‌های عمرانی استان فعال بمانند و هم مردمی که چشم امیدشان به این دولت است که فضای صاحب خانه شدن آنان را تسهیل کند، دچار نگرانی و تشویش نشوند.

افزایش پلکانی قیمت مصالح ساختمانی

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر، خطاب به تولیدکنندگان شن و ماسه و مصالح ساختمانی استان بیان کرد: هیاتی متشکل از نمایندگان انجمن های صنف تولیدکنندگان، پیمانکاران و یکی از کارشناسان دفتر فنی استانداری تشکیل شده و ظرف مدت ۱۰ روز، افزایش هزینه های تولید امسال نسبت به سال گذشته را آنالیز کنند تا بر اساس آن، نرخ افزایش قیمت مصالح ساختمانی تعیین شود.

باستی ادامه داد: در حال حاضر، قیمت مصالح ساختمانی امسال به میزان نرخ تورم ۱۵درصدی که توسط بانک مرکزی اعلام شده، ۱۵ درصد افزایش خواهد یافت و پس از اعلام درصد افزایش هزینه ها بر اساس آنالیز صورت گرفته و به تناسب میزان درصد افزایش، قیمت مصالح ساختمان هر چهارماه یکبار به صورت پلکانی و نه به صورت یکجا، افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه، افزایش قیمت پلکانی مصالح ساختمانی استان در مرحله بعدی در تاریخ یکم آذرماه امسال اعمال خواهد شد، تاکید کرد: در فاکتور فروش مصالح ساختمانی، طبق قانون، ۹درصد ارزش افزوده باید ذیل فاکتور درج شود.

**

 

تولیدکنندگان مصالح ساختمانی استان بوشهر در این نشست، بحث‌های مختلفی را راجع به حق و حقوق خود در زمینه افزایش قیمت داشتند و خواستار تصمیم‌گیری مناسب در زمینه قیمت‌ها شدند.

به گفته تولیدکنندگان مصالح ساختمانی، هزینه تولید در استان بوشهر بالاتر از سایر استان‌ها است، حال آنکه قیمت مصالح در استان، نسبت به سایر استان ها، تقریبا ۵۰درصد کمتر است.

تولیدکنندگان از دولت خواستند که با موافقت با افزایش قیمت‌ها از حقوق تولیدکنندگان حمایت کند که این مهم توسط معاون امور عمرانی استاندار بوشهر تصمیم‌گیری و تصویب شد.

 

بر اساس مصوبات این نشست، قیمت مصالح ساختمانی استان بوشهر به صورت زیر مصوب شد.

قیمت انواع مصالح ساختمانی شامل: ماسه شسته از قیمت کارشناسی هشت‌هزار تومان در سال ۹۳ به ۹ هزار و ۶۰۰ تومان، ماسه شکسته از ۸ هزار تومان به ۸ هزار و ۳۰۰ تومان، شن از ۴ هزار و ۶۰۰ تومان به ۵ هزار و ۲۹۰ تومان رسید.

همچنین، بیس از ۵ هزارتومان در سال ۹۳ به ۵ هزار و ۷۵۰ تومان، قلوه از ۲ هزار و ۴۰۰ تومان به ۲ هزار و ۷۶۰ تومان، مخلوط سرندی از ۲ هزار و ۲۰۰ تومان به ۲ هزار و ۵۳۰ تومان و مخلوط غیرسرندی از یک‌هزار و ۲۰۰ تومان به یک‌هزار و ۳۸۰ تومان تغییر کرد.

نظرات

  1. امید says:

    آخه ظلم تا کی؟ یه جوون چطور میخاد با این گرانی ها یه خونه بسازه؟
    اونی که پولداره که ککش نمیگزه.شما با این کارتون فقط جوان بدبخت رو زیر پا له میکنید.
    ثلاث جان قرار نیست همه پیامها بر وفق مراد طرف خبر باشه حرف منو چند بار نزاشتی لطف کن حرف دل ما رو بزار وگرنه نظر بی نظر

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن