بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 17398
تعداد نظرات:۳۰ دیدگاه
تاریخ انتشار:دوشنبه 8 تیر 94 1:48 ق.ظ

اعتراض شدید کارکنان بیمارستان کنگان به نحوه توزیع کارانه

اختصاصی ثلاث- معترضین عنوان می کنند که دریافتی شش ماهه دوم سال ۹۳ که پنجشنبه هفته گذشته به حساب پرسنل بخش‌های مختلف واریز شد نشان دهنده این بود که جایگاه افراد، درآمدزایی بخش های مختلف بیمارستان، سواد، موقعیت شغلی، سابقه کار و… پرسنل چندان اهمیتی در میزان پرداختی ها ندارد

به گزارش ثلاث؛ معترضین عنوان می کنند که دریافتی شش ماهه دوم سال ۹۳ که پنجشنبه هفته گذشته به حساب پرسنل بخش‌های مختلف واریز شد نشان دهنده این بود که جایگاه افراد، درآمدزایی بخش های مختلف بیمارستان، سواد، موقعیت شغلی، سابقه کار و… پرسنل چندان اهمیتی در میزان پرداختی ها ندارد و کارکنان بیمارستان امام خمینی کنگان در توزیع کارانه با بی عدالتی مدیران این مجموعه مواجه شده اند.
پرداخت کارانه مبتنی بر عملکرد از برنامه هایی است که همزمان با دیگر بیمارستان ها، در بیمارستان امام خمینی بندر کنگان برای ترغیب، تشویق و افزایش کارایی و میزان رضایت کارکنان بخش های مختلف این مجموعه بهداشتی و درمانی از روز پنجشنبه هفته گذشته اجرا شد و اجرای این طرح حجم زیادی از اعتراضات کارکنان و پرستاران را به دنبال داشت و همچنان ادامه دارد.
هدف اصلی این طرح آن است که متولیان بهداشت و درمان یک نظام کارمزدی را جایگزین نظام روزمزدی کرده تا ارتباط مستقیمی بین عملکرد کارکنان و پرداختی به آنها برقرار شود.
طبق اخبار واصله علیرغم تاکید وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بر تخصیص کارانه به صورت عادلانه بین کارکنان؛ بنا به گفته کارکنان معترض بیمارستان امام خمینی بندر کنگان، نکته اصلی در اجرای این طرح، سلیقه مدیران این بیمارستان است نه آیتم های مد نظر وزارت بهداشت؛ لذا این موضوع بجای ایجاد انگیزه، باعث بی انگیزگی میان کارکنان این مجموعه شده است.
اشکالی که به طور اساسی توسط کارکنان بیمارستان و معترضین به این شیوه وارد شده، این است که عملکرد افراد به طور ملموس لحاظ نشده است و این موضوع باعث شده تا اعتراض تعداد زیادی از کارکنان و پرستاران این مجموعه را در پی داشته و حتی آن ها برای ساعاتی در محل کار خود حاضر نشوند.
طبق دستورالعمل جدید؛ اول عملکرد هر بخش از بیمارستان ارزیابی می شود سپس عملکرد افراد شاغل در هر بخش سنجش شده و مشخص می شود هر فرد در آن واحد چه سهمی می برد و این موارد را مدیر هر بخش به مدیر و رئیس بیمارستان اعلام می کنند تا بر اساس آن کارانه افراد به آنها تعلق بگیرد.
در حال حاضر فرایندی که برای پرداخت کارانه ها در بیمارستان امام خمینی لحاظ می شود اصلاً فرایند عادلانه ای نیست و کارکنان بیمارستان امام خمینی عقیده دارند که در اجرای این طرح مدیران بیمارستان شتابزده عمل کرده اند.
جمعی از کارکنان بیمارستان امام خمینی بندر کنگان در این خصوص در گفتگو با خبرنگار ثلاث عنوان کردند: از روز پنجشنبه هفته گذشته پرداخت هایی صورت گرفته و این مسئله ضمن کاهش شدید در انگیزه پرسنل بیمارستان باعث بوجود آمدن نگرانی های زیادی نسبت به آینده شده است.
ایشان با بیان اینکه محل تامین اعتبار این طرح از درآمدهای داخلی بیمارستان است، اظهار داشتند: متاسفانه در اجرای این طرح، سلیقه ای عمل شده و متاسفانه عدالت در آن جایی ندارد.
این پرسنل عنوان کردند: با اجرای این طرح حتی اضافه کاری کارکنان بیمارستان که تا پیش از این میزان آن و مبلغ پرداخت ها برای افراد مشخص و واضح بود نیز در هاله ای از ابهام قرار گرفت و از این پس نمی توان روی آن حساب باز کرد.
یکی از کارکنان بیمارستان نیز که نخواست نامش فاش شود گفت: متاسفانه برخلاف اصل طرح؛ حتی درآمد بخش هایی نظیر ICU و اورژانس بیمارستان نیز که از قسمت های پردرآمد هستند به نفرات آنها تعلق نگرفته و میزان کارانه پرسنل این بخش در مقابل برخی از بخش ها بسیار ناچیز است.
وی اظهار داشت : سیاست این طرح افزایش میزان کارایی و اضافه کاری بیشتر در فضایی است که کمبود نیرو به شدت احساس می شود و این طرح عملاً به سمتی پیش می رود که افت کیفیت و راندمان کاری را به دنبال خواهد داشت و فقط مردم از آن متضرر می شوند.
یک مقام مسئول نیز که نخواست نامش فاش شود در خصوص این طرح به خبرنگار ثلاث گفت: طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد فقط مختص پرسنل غیر پزشک است که از سال گذشته قصد بر اجرای آن وجود داشت.
وی افزود: بر اساس یک برنامه نرم افزاری، ۴۰ درصد از درآمد های هر بخش از بیمارستان را به پرسنل آن بخش اختصاص می دهند که این برنامه نیز آیتم هایی را در بر دارد که لحاظ می گردد.
وی گفت: این طرح برای نخستین بار در کل کشور در حال اجراست و آخرین پرداختی بیمارستان امام خمینی به کارکنان مابه‌التفاوت ۶ ماهه دوم سال ۹۳ بوده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه نشست هایی در این زمینه با معترضین و افرادی که در بیمارستان تجمع کرده بودند انجام شده، گفت: اعتراض ها در قالب دو موضوع عنوان شد؛ که یکی از علل آن اعتراض به ساختار نرم افزاری است که برای این کار در نظر گرفته شده است.
وی افزود: متاسفانه نرم افزاری که برای این کار در نظر گرفته اند تا کنون فقط روی کاغذ طرح ریزی شده و در حوزه اجرا مورد استفاده قرار نگرفته و چکش کاری نشده بود.
وی گفت: برخی از پرسنل نیز روی نحوه ورود اطلاعات به سیستم اعتراض دارند و عنوان می کنند در این خصوص در حق آنها اجحاف شده است.
وی اظهار داشت: تمامی پرسنل اعتراضات خود را کتباً به مسئولین بیمارستان تحویل داده اند و با توجه به اینکه تمامی مسئولین بخش ها، اطلاعات پرسنل هر بخش را وارد کرده اند و اینکه دسترسی به بخش نهایی و خروجی سیستم توسط رئیس بیمارستان امکان پذیر است؛ قرار بر بررسی مجدد توسط ایشان می باشد.
وی گفت: فعلا دستور پرداخت ۱۰ نفری که ارتباط مستقیم با سیستم دارند و مبلغ پرداختی آنها نیز بالا است، داده نشده و در حال بررسی مجدد است.
این مقام مسئول گفت: برخی شائبه هایی ایجاد شده که مدیران بیمارستان کارانه ای بالغ بر ۱۲۰ میلیون تومان دریافت کرده اند که این مسئله تا جایی که ما بررسی کردیم، صحت ندارد.
وی گفت: هدف از اجرای این طرح افزایش میزان انگیزه و رضایتمندی پرسنل بیمارستان بوده که متاسفانه این روند انگیزه آنها را خورد کرده و سیستم کاری بیمارستان را با چالشی جدی مواجه کرده است.

اخبار مرتبط

نظرات

  1. مجید says:

    ظاهراً پرسنل محترم بیمارستان کنگان دغدغه ای جزء :
    افزایش حقوق ، مزایای ، اضافه کاری و کارانه ندارند

    • محسن says:

      نه برادر خوب، دغدغه اینها افاضاتی که فرمودید نیست،

      شما هم اگه چند میلیون وام داشتی، و با قرض و قوله از مسافت دور سرکارت حاضر میشدی و حقوقت هم فقط در قالب اضافه کاری پرداخت میشد اما ۵،۶ ماه اضافه کاری پرسنل را که در واقع حقوق اصلی شما محسوب میشد را نمیدادند ببینم اونوقت اینطور اظهار نظر می کردی یا نه

  2. حمید says:

    گل بود به سبزه آراسته شد.
    بیمارستان خیلی خوبی داشتیم الان دیگه خیلی خیلی قشنگ شد. خدا رحم بیماران کند.. الفاتحه

  3. امید says:

    اخی شما الان این بلا سرتون در آوردن؟
    من پنج ساله توی شرکت نه سابقه کار واسم حساب میکنن.نه بدی آب و هوا.و نه تعطیل کاری دارم.متاسفانه چون ما بومی ها کسی پشتمون نیست و به قول خودمون صحاب نداریم و مسولین تمام مزایا و تعطیلاتشون براه است کاری با من و شما ندارن و میگن.
    این نیز بگذرد.

  4. ناشناس says:

    متاسفانه متخصصین بیمارستان هم امروز اعتصاب کردند وبه درمانگاه نرفتند. الحمدالله بیمارستان متخصص جراحی هم که ندارد وبیماران باید به شهرهای اطراف اعزام شوند.

  5. ناشناس says:

    باسلاکارمندبیمارستان درخصوص کارانه ۱۲۰و۵۶و۸٫۵٫۷٫۵ ده نفر درست میباشد اگر مسئول بیمارستان لیست ارسالی به امور مالی بوشهر ولیست پرداختی پرسنل راچک بکنند متوجه میشوید که این ارقام قید گردیده ولی بخاطر جوروانی به وجود امده نام رییس رااز لیست بیرون کشیده اند ولی نام بقیه درلیست میباشد وحتی پرسنلی که دوماه میباشد که به امورمالی امده کارانه او ۷٫۵میلیون تومانشده چطور صحت ندارد کلیه مسئولان شبکه بهداشت وبیمارستان میدانند که چه خرابکاری انجام گرفته و در حال حاضر فقط پرسنل را سرمیدوانند که جوارام بشود بخدا فکری کنید به حال این بیمارستان مسئولان محترم شهرستان

  6. BA says:

    با تشکر از سایت ثلاث بابت خبر.اینجانب نیز از پرسنل بیمارستان کنگان میباشم که از چهار ماه پیش هیچ گونه حقوقی دریافت نکرده ام.بقیه پرسنل بر سر کارانه میجنگند دریغ از اینکه بعضی از همکارانشون حتی حقوق پایه اشون رو هم دریافت نکرده اند.خواهشا اگه شماها پیگیر این مساعل هستید پیگیر کار ما هم باشید چون واقعا دیگه انگیزه ای برای ادامه کار نداریم.با تشکر

  7. حسین م says:

    خیلی بیمارستان خوبی داریم که شکر خدا نداریم حیف کارانه نیست .مگه میشه مگه داریم.

  8. کنگانی says:

    اعتراضات بی جا بود انهایی اعتراض کردند که در بیمارستان شیفت کم میدهند بقیه روزها در شرکتهای عسلویه کار میکنند طرح قاصدخیلی طرح خوبی است فقط به ضرر کسانی است که شیفت نمیدهند وانتظار دارند پول زیادی هم بگیرند تمام شد سالهای قبل که پول مفت میگرفتین بخدا ای پولاکه میگرفتین حروم بود

  9. ع says:

    ای اعتصاب کنندگان تمام شد پول مفت گرفتن سالهای گذشته. پول خدمات به حساب شما میرفت و انرا خرج میکردید دیگر روز شما نیست بیکاران بیمارستان

  10. پرستار از ارومیه says:

    نظام جدید پرداخت کارانه در بیمارستانها باز هم راه اشتباه و کاملا غلطی را طی میکند و این مساله که بعد از اینهمه اعتراض پرستاران که قرار بود بجایی برسد عملا به ضرر اکثریت پرستاران و تماما به نفع عده ای معدود تمام شده است در واقع حق به حق دار نرسید است. در ارومیه هم وضع به همین منوال است و موجب اعتراض پرستاران گردیده و نشانه ها حاکیست که در روزهای آینده این اعتراضها پررنگتر خواهد شد.

  11. پرسنل says:

    درود بر شما
    من از پرسنل بیمارستانم ک بابت این ۶ماه ب من هیچ پولی ندادن و ب پرسنل دیگر میلیون ها پول دادن.ضمن اعتراض ب ما گفتن بخشتان درآمد نداره با اینکه درآمد بخش ما به ۷۰-۱۰۰ میلیون میرسد.
    شما پیگیر باشین
    ممنونم

  12. ناشناس says:

    سلام.بابت ۶ماه ب من ۲۰۷۰۰تومان کارانه دادن.ب نظر شما حق من پرسنل از یک خدمه ک ۳میلیون تومان کارانه گرفته است کمتر است؟؟؟
    با اینکه جور شبکاری و عصرکاری و صبحکاری و شیفتای سنگین برای ما هست.
    لطفا پیگیری کنید.

  13. حرف منصفانه says:

    امیدوارم بهداشت و درمان کنگان موضوع را با نگاه تیز دنبال کند،،، جالبه که یک نفر ۵۰، ۶۰ میلیون کارانه ش شده
    اینجوری اگه باشه همه برای این پست در بیمارستان صف میبندند،،، ضمن اینکه سابقه هم مهمه

    اگه ثابت بشه که سلیقه شخصی در نحوه توزیع کارانه دخیل بوده،،،باید برخورد مناسب انجام بشود
    و نکته بعد اینکه ایا مسول بخش های مهم تا چه حد ازشون نظر خواهی شده؟

    نظارت اگه در این طرح از جانب بهداشت و درمان انجام نشه، شبهه ایجاد خواهد شد

  14. ناشناس says:

    ایا انصاف است مسئول مالی که سه ماه امده ۷٫۵میلیون بکیرد ولی پرستاری که بیست سال کارمیکند صفر شودودر حال حاضرفقط به دست اندرکاران پرداخت نشده مگر نامبرده با مسئول بخش فرق میکند ویا نامبرده شبکاری داده که یازده درصد از کل درامد بین سی نفر تقسیم وبیست نه درصد بین دویست پرسنل پرستاران وبقیه بخشها کار اصلی روی دوش پرسنل باشد دریافتی فقط توی جیب چند نفر همه مسئولان هم میدانند ولی تا حالا کاری نکرده‌اند مگر انها هم ریگی در کفششان میباشد

  15. علی says:

    متاسفانه مدیریت کلان بیمارستان واقعا ضعیفه و جدا از پرداختهای غیر عادلانه و سرازیر کردن حق کادر درمان به جیب امور اداری و پرداخت اضافه کاری غیر واقعی در امر جذب پزشک نیز واقعا ضعیفه و دو ماهه که بیمارستان جراح ندارد و برای کوچکترین مشکل بیماران مجبور به مراجعه به شهرهای همجوار میشوند

  16. عبدالله says:

    جناب رئیس بیمارستان چقدربودجه اومده که نتونستین دستگاههایی مجهزتری به بیمارستان ارائه بدین وبفکرهاپولی بوجه کردین اومدین تمام درختهاروازریشه زدین دیواردوربیمارستان روتخریب کردین ودوباره دیوارکشی کردین این حیف کردن پول بیت المال نیست بجای این کارها میومدین دستگاه های مجهزی که نیازبیمارستان بودروتهیه میکردید ازجمله دستگاه عکس رنگی تجهیزات زایشگاه وغیره …..که برای هرمشکلی مردم نداربلندنشن باقرضوقوله مریض خودراببرن شیراز البته همه این مشکلات ازرئیس بیمارستان نیست ازمسؤلین بومی است متاسفانه توکنگون مانمک گندیده ودیگرنمیشه کارش کردجزعوض کردن نمک مسؤلین بی لیاقت روعوض کنید اگربفکر مردم باشیدنه جیب خود

  17. مر says:

    واقعا دلم برای مردم کنگان میسوزه که هیچوقت کسی به فکر انها نیست . اقایان نماینده مجلس . فرماندار .شورا به دادبیمارستان برسیدحالا که پرداخت کارانه هم قوس بالا قوس شده چرا باید پرسنل امور مالی و مسول درامد ومسولین بخشها ومدیریت با پرسنل دیگه این همه اختلافشون فاحش باشه پس حکومت اسلامی چه جایگاهی دارد

  18. م.ر says:

    نماینده مجلس . فرماندار شورای شهر به داد بیمارستان برسید.بی عدالتی در بیمارستان غوغا میکند

  19. ناشناس says:

    بیا بنشین و تماشا کن حال زار بیمارستان ۹۶ تختخوابی کنگان از هرقسمت ان مصیبت میبارد ان از وضع پزشک جراح که ندارد .ازوضع فضای سبز درختان بریده شذه. پول کرایه درمانگاه دوماه .کارانه میلیونی بخش اداری که خیلی کار کرده اند.وبخش درمان بیکار نشسته رییس دانشگاه مدیران شهرستان فکری به حال بیمارستان کنید .

  20. محمدی says:

    سلام:
    شما خوبه دارید بخاطر کارانه اعتراض میکنید،ما که نیروی حق التدریس آموزش و پرورش هستیم دیگه چی باید بگیم؟؟مایی که نه حقوق ثابت داریم نه عیدی و پاداش و کارانه و نه بیمه؟؟!!تازه حق الزحمه بیار ناچیز ما را هم هر شش ماه یکبار میدهند و هنوز هم حق الزحمه فروردین اردیبهشت و خرداد خود را دریافت نکرده ایم!!و متاسفانه هیچ احدالناسی هم به فکر استخدام ما نیست.

  21. م.ر says:

    متاسفانه در این پرداخت بی عدالتی زیادی صورت گرفته چرا پرینل امور مالی .ودرامداینقدر مبالغ بالایی بگیرند و بعضی حتی یک ریال هم نگیرند از نماینده مجلس ..فرماندار ..شواری شهر تقا ضای رسیدگی داریم

  22. م.ح says:

    سلام .باین وضع یه نوع بی اعتمادی نسبت به سرپرست .مدیر بیمارستان بوجود امده از مسولین استان و شهرستان تقاضای جابجایی انها راداربم تا شوکی به بیمارستان وارد شود

  23. پرسنل بیمارستان says:

    امید واریم وزیر بهداشت صدای معترضین به طرح شکست خورده مبتنی بر عملکرد شنیده باشد و قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که سالهاست توسط نمایندگان مردم با اکثریت قاطع تصویب شده ولی وزارتخانه عمدا جلو اجرای ان گرفته اجرا کند.
    اجرای این طرح در بیمارستان کنگان به خوبی نشان داد با اجرای آن نه تنها عدالت در بین پرسنل اجرا نشده بلکه باعث بی انگیزگی شدید کاری شده است که این خود میتواند سلامتی مردم و کل سیستم سلامت در خطر قرار دهد
    جناب وزیر محترم تا دیر نشده طرح عدالت محور تعرفه گذاری پرستاری اجرا کنید…
    در مورد بیمارستان ما که سریال کارهای اشتباه و بدون مشورت و رایزنی مسوولین تمامی ندارد از قطع درختان بیگناه و تبدیل کردن فضای بیمارستان به کویر تا شکستگی چندین ساله فاضلاب بیمارستان و دست آخر اجرای طرح کذایی مبتنی بر عملکرد بدون کوچکترین توجیه پرسنل درمانی قبل از پرداخت . خدا به خیر کند…

  24. ناشناس says:

    با عرض سلام اجرای طرح مبتنی بر عملکرد فقط برا قسمت اداری ومسولین بیمارستان خوب شده ودر این طرح زحمات پرستار نادیده گرفته شد ام ما از حقمان کوتاه نمی اییم مسوولین شهرستان گنگان جناب امام جمعه محترم فرماندار وشهر دار گرامی چارهای بیندیشید

  25. شهروند says:

    باسلام
    هر دم از این باغ بری می رسد
    وضع اسفناک اورژانس بیمارستان کنگان هم به این مشکلات اضافه کنید
    بارها شاهد بودیم که شب فقط یک پزشک هست و اکثر اوقات اورژانس شلوغ هست، و نمی دونم کسانی که مشکل حاد دارن باید چقدر پشت در اورژانس منتظر بمونن تا نوبت شون بشه، اگر در این حین هم چند تصادفی بیارن عملا دیگه اورژانس تعطیل میشه
    خودم شخصا شاهد بودم مریضی از دیر اومده بودن که بخاطر این مسئله (آوردن تصادفی )با ناامیدی و بدون معاینه پزشک برگشتن

  26. پرسنل says:

    درجواب اونایی ک گفتن برای کارانه میجنگید.و اونایی ک گفتن عیدی ندارن و….
    شما چند شب شبکاری دادید؟اصن تا حالا سختی کار بیمارستان و کشیدین؟اگ نکشیدین پس حرف الکی نزنید..
    بله من هم اعتراض کردم چون همکارم ۶ملیون کارانه دریافت کرد منم ک مثل اون ماما هستم یک ملیون..
    حرف بند این نیست ک بیاین ب من بیشتر بدین من میگم همه زحمت میکشن پس مساوی تقسیم بشه..
    اقای افرندی هم برا خودش تشویقی و اضاف کاری نزنه خیلی خوب میشه..
    دیگه از جلو خودتون نظر ندین اول بدونید چی ب چیه بعد بیاین از اعتراض ماها انتقاد کنید..

  27. مهدی says:

    در بیمارستان ها کارانه بخش پذیرش از ترخیص کمتر می باشد در حالیکه پرسنل پذیرش در شهر هایی که یک بیمارستان دارند در شیفت های عصر وشب بیمار ترخیص می نمایند وهمانطور که پرسنل ترخیص بیماران تمام بخش ها را. ترخیص می نمایند پرسنل پذیرش بیماران تمام بخش ها را پذیرش می نمایند در واقع استرس وسختی کار پرسنل پذیرش بیشتر می باشد چون در ابتدا پذیرش همراهی بیماران بر خورد نامناسبی با کار کنان این واحد دارند زیرا خودشان هم شوکه شدند ونگران حال بیمارشان هستند به هر حال عادلانه نیست بخش ها تنها خوری بنمایندوبه فکر این گروه از کارکنان نباشند

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن