بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 17416
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 7 تیر 94 4:43 ب.ظ

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر

آبشیرین‌کن کنگان با ظرفیت تولید ۱۰ هزار متر مکعب آب در روز، امسال افتتاح می شود

ثلاث- تاسیسات آبشیرین‌کن کنگان امسال افتتاح خواهد شد که دارای ظرفیت تولید روزانه ۱۰ هزار مترمکعب آب شرب است.

آب شیرین کن

 

به گزارش ثلاث و به نقل از مهر، کیقباد یاکیده صبح یکشنبه در نشست مدیران و کارکنان شرکت آب و فاضلاب با امام جمعه بوشهر اظهار داشت: کاهش بارندگی‌ها و خشکسالی‌های اخیر باعث شده تا منابع آبی با محدودیت‌هایی روبرو شود و این موضوع وضعیت آب استان بوشهر را در حالت بحرانی قرار داده است.

وی مصرف بهینه آب و صرفه‌جویی را به عنوان مهمترین راهکار برای عبور از مشکلات حوزه آب دانست و اضافه کرد: باید فرهنگ‌سازی مناسبی در راستای مصرف بهینه صورت بگیرد که روحانیون نقش مهمی در این راستا خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر خواستار استفاده از ظرفیت‌های مبلغین و روحانیون برای فرهنگ‌سازی در زمینه فرهنگ مصرف آب شد و ادامه داد: در کوتاه مدت مشکلات آب استان بوشهر رفع نمی‌شود و باید اقدامات مناسبی انجام شود.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های تولید آب از دریا در بوشهر و کنگان، بیان کرد: تاسیسات آبشیرین‌کن کنگان امسال افتتاح خواهد شد که دارای ظرفیت تولید روزانه ۱۰ هزار مترمکعب آب شرب است.

افزایش ظرفیت آبشیرین‌کن‌های استان به ۱۰۰ هزار مترمکعب

یاکیده همچنین از افتتاح طرح آبشیرین‌کن بوشهر تا نیمه نخست سال آینده خبر داد و اضافه کرد: این طرح نیز دارای ظرفیت تولید روزانه ۱۰ هزار مترمکعب آب شرب است که دارای پیشرفت فیزیکی مطلوبی است.

وی از توسعه تاسیسات آبشیرین‌کن در نقاط مختلف استان بوشهر خبر داد و بیان داشت: تا چهار سال آینده میزان تولید آب از تاسیسات آب شیرین‌کن در استان بوشهر به ۱۰۰ هزار متر مکعب می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اجرای تاسیسات آب شیرین‌کن توسط بخش خصوصی، گفت: آب آبشیرین‌کن‌های طراحی و اجرا شده به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

 

 

نظرات

  1. ی دلخور says:

    من این طرح ۱۰ سال قبل به گوش مسولین رسوندم . دولت ما از نظر مادی غنی تر از سایر کشور ها هست گاز ما در جهان حرف اول میزنه با این وجود تو کشور ما نباید حتی یک فقیر داشته باشیم متاسفانه درب دزدی همیشه بازه هیچکس جلوی آن نمیگیره . ما مشکل کم آبی نداریم دریا متصل به اقیانوس داریم غم نداریم.آقا شب و روز بیاید از دریا آب برداشت کنید مطمن باشید تمام نمیشه ۳/۴ کره زمین آب پوشانده شده.
    بجای یک دستگاه تصفیه آب شیرین ۱۰۰دستگاه بذارید تا آب دریا تصفیه بکنه و آب تصفیه شده به سایر نقاط کشورمان ارسال کنید. تعجب نکنید . اره امکان پذیر هست همان گونه که نفت و گاز به سایر نقاط استانها و کشورها به وسیله لوله کشی ارسال میکنیم . آب هم میشه اینکار کرد

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن