بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 17484
تعداد نظرات:۶ دیدگاه
تاریخ انتشار:چهارشنبه 10 تیر 94 7:11 ب.ظ

پس از اعتراض به طرح پرداخت کارانه مطرح شد

رسیدگی به اعتراض پرسنل بیمارستان کنگان در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی

ثلاث-معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در پرداخت مبتنی بر عملکرد خود را موظف به رسیدگی به شکایات و احقاق حقوق پرسنل زحمت کش بیمارستان‌‌ها می دانیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در خصوص موضوع پرداخت کارانه و اعتراضات موجود گفت: در پرداخت مبتنی بر عملکرد خود را موظف به رسیدگی به شکایات و احقاق حقوق پرسنل زحمت کش بیمارستان‌‌ها می دانیم.

دکتر سید سجاد اقبالی در ادامه گفتگو با خلیج فارس گفت: از هفته گذشته و همزمان با سراسر کشور طرح ملی سامانه پرداخت مبتنی برعملکرد در بیمارستان های استان بوشهر اجرایی شد و طبیعی است که در ابتدای این طرح نوپا و ملی اشکالاتی رخ دهد.

وی افزود: در طرح پرداخت مبتنی برعملکرد که توسط سامانه قاصدک صورت می پذیرد انتظارات بخشی از پرسنل به حق برآورده نشده است به همین منظور کمیته استانی طرح و کمیته‌های استانی موظف به بررسی جامع تر شبهات بوده و در صورتیکه حقی به اشتباه ضایع شده باشد در اسرع وقت رسیدگی و اصلاح خواهد شد.
دکتر اقبالی گفت: در آغاز این طرح بزرگ و ملی در بسیاری از نقاط کشور اشکالاتی رخ می دهد و این موضوع باعث نگرانی پرسنل بیمارستان‌ها شده است پس طبیعی است که ما هم از این موضوع مستثنی نباشیم.

این مقام مسئول بیان داشت: در این راستا ضمن قدردانی از کمیته‌های استانی و بیمارستانی به خاطر زحمات شبانه روزی، به ویژه مسوؤلین امور مالی، معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی و رییس محترم دانشگاه مراتب عذر خواهی مجموعه عوامل اجرای طرح را از پرسنل زحمت کش بیمارستان‌ها که به نوعی دچار نگرانی شده‌اند اعلام داشته و تمام تلاش خود را برای حل مشکل به وجود آمده به عمل خواهیم آورد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: این طرح شامل دو گروه پزشکان و کارکنان غیر پزشک شاغل در بیمارستان ها می باشد که معوقه ۶ ماهه دوم سال ۱۳۹۳ به میزان ۱٫۷ برابر متوسط کارانه قبلی به صورت علی الحساب به حساب آنان واریز شده بود.

وی گفت: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارزشیابی پرداخت مبتنی بر عملکرد بر اساس اطلاعات سوابق کاری ، تحصیلات، شیفت های کاری، ساعات غیر موظفی و مهم تر از همه میزان رضایتمندی مردم صورت می پذیرد.

دکتر اقبالی گفت: معتقدیم که بخشی از این اعتراضات ممکن است درست باشد و خود را موظف به رسیدگی و احقاق حقوق پرسنل زحمت کش بیمارستان کنگان و سایر بیمارستان‌های استان می‌دانیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اولین دانشگاهی است که سامانه پرداخت مبتنی بر عملکرد آن راستی آزمایی شده است با این وجود امکان بروز اشکال در این پرداخت به لحاظ نوپایی طرح دور از ذهن نمی باشد و کلیه همکاران و مسوؤلین استانی و روسای بیمارستان ها موظف به توجیه کارکنات و اصلاح اشتباهات احتمالی می باشند.

دکتر اقبالی ضمن قدردانی از زحمات چند ماهه پرسنل بیمارستان امام خمینی و دعوت از آنان به صبر و همراهی جهت رفع مشکل افزود: در سه سطح درون بیمارستان، هیات اعزامی به کنگان و کارگروه استانی برای برطرف شدن این موضوع اقدام خواهند کرد.

 

نظرات

  1. م.ه says:

    اصلا .چه رسیدگی مافقط از مدیران دانشگاه میخواهیم که اختلاف بین کارمندان اداری را کم کنند چرا توی قسمت اداری اختلاف فاحش وجود دارد واقعا حق مسولیت در قسمت اداری فاجع باید حق مسولیت تعدبل بشه تا پرسنل رااضی باشند ما از دکتر اقبالی معاونت محترم درمان تقاصای رسیدگی داریم…..جمعی از پرینل بیمارستان

  2. پرسنل بیمارستان says:

    یکی از بحث های جدی و اعتراضات به حق پرسنل در پرداخت های اخیر این بوده که چرا سابقه کاری در این طرح لحاظ نشده است جای تاسف است که مسوول ارشد دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از این موضوع بی خبر است!!!
    در ضمن این حرفها نوش دارو بعد از مرگ سهراب است !!!
    ما پرسنل بیمارستان کنگان که به یقین میدانیم ریالی از حق پایمال شده ما برگردانده نمیشود…

  3. دانشجو says:

    با عرض سلام و ادب خدمت معاون ساعی و عالم علوم پزشکی.به استحضار حضرت عالی به عنوان دانشجوی غیر پزشک شما میرسانم که طبق محاسبات مالی صورت گرفته در این طرح اصل و اساس را بر پایه اضافه کاری در نظر گرفته اند که همین امر به خودی خود با سابقه کاری در درمان مغایرت داشته و مثل کفه های نامساوی ترازویی میشود که هر چه سابقه کار در درمان بیشتر شده اضافه کار نیز کمتر میشود چون همان طور که خود استاد نیز مستحضرند درمان کلا از مشاغل سخت و زیان اور محسوب شده و با افزایش سابقه کار و تجربه و بالتبع افزایش سن توان کاری برای شیفت های زیاد پایین میاید و لی در علوم تجربی در خیلی از مواقع یک شخص با تجربه ۲۰سال اصلا قابل مقایسه با یک نیروی تازه کار نمیباشد .خوشحالم که مخاطب من استادی است که خود ایشان نیز به کار درمانی مشغول و این عرایض برای ایشان کاملا قابل لمس میباشد .و خود شما هم درجریان طرح کاهش ساعت کاری برای پرستاران به منظور افزایش رضایتمندی مردم عزیز خدمات گیرنده هستید و کما کان نیز در حال اجرا بوده که به نظر میرسد با این طرح قاصدک دو فلش مخالف پیکان درمان می باشند .در پایان از حسن نظر حضرتعالی جهت پیگیری رفع مشکلات همکاران زحمتکش تشکر و امید است این نارضایتی ها با پیگیری دلسوزانه شما و دکتر رییسی از بین برود .همیشه دانشجوی شما.

  4. علی says:

    باسلام عرض ادب خدمت شما مسولان عزیز ؛بجای که کارانه صدملیونی به اقای فلان دادن به فکر کارکنان زبون بسته اوتی باشید که هر کارگر خرج یه خانواده میخوان بکشن : چرا اقای فلان صد ملیون بگیره سوار ماشینهای چنانی شود ولی یه کارگر بدبخت با کم گرسنه شبها بخوابد مسلمانی ما کجا رفته خدا بشنو صدای ما:که این مسولان نمیشنوند

  5. محمد says:

    با سلام وتقدیر و تشکر از معاون محترم دانشگاه .شاید یکی از عوامل این نارضایتی فرمول های ارایه شده باشد لیکن نظرات شخصی وگزینشی مدیران نیز تاثیر داشته بطوریکه لیست ارسالی به استان بعد از بازگشت کلی تغییر یافته است . و تعداد افرادی که اضافه کار انها در این طرح صفر شده بدلیل واریز اضافه کار سوری بوده که به حساب پرسنل رسمی واریز وسپس به کارکنان اوتی داده شده است وبعبارتی اش نخورده ودهن سوخته . البته در این بیمارستان هر کاری ممکن است اتفاق بیفته و چیز عجیبی هم نیست و شاهکار های قطع درختان و افتتاح کلینیک بدون پزشک را هم میتوان به ان اضافه کرد .

    • ناشناس says:

      تو که بلدی برو جای مسوولین ببینم چه گلی به سر ما میزنی رییس قبلی خوب بود شما به همه میگید مشکل دار همکار عزیز صاحب نظر بهتر نیست به دیگران کاری نداشته باشیم بلکه کلی به طرح نگاه کنیم

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن