بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 18373
تعداد نظرات:۱۰ دیدگاه
تاریخ انتشار:جمعه 2 مرداد 94 3:45 ب.ظ

یک عذرخواهی به مردم

حضور جراح عمومی در بیمارستان کنگان پس از ۷۰ روز

اختصاصی ثلاث- بیمارستان کنگان پس از ۷۰ روز ، سرانجام با یک جراح عمومی قرارداد امضا نمود و وی را در بیمارستان مستقر کرد.

بیمارستان امام خمینی کنگان

 

اختصاصی ثلاث- مصطفی صفایی: پس از اینکه در اواخر اردیبهشت ماه ۹۴ قرارداد پزشک جراح عمومی بیمارستان کنگان به اتمام رسید، وی قرارداد خود را به هر دلیلی تمدید نکرد و حاضر به ادامه خدمت در کنگان نشد.

پس از آن، تلاش مجموعه بهداشت و درمان شهرستان کنگان، بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی و برخی مسئولین برای جذب جراح عمومی اغاز شد.

با وجود همه تلاش ها، همچنان بیمارستان کنگان بدون جراح عمومی بود تا اینکه سرانجام در تاریخ ۱ مرداد ماه ۹۴ ، جراح عمومی رسما در بیمارستان کنگان مستقر شد.

در این مدت تقریبا ۷۰ روزه، بزرگ ترین بیمارستان حوزه جنوب استان بوشهر یعنی بیمارستان امام خمینی ره کنگان از داشتن یک جراح عمومی محروم بود.

شهرستانی که در اخرین سرشماری، با رشد بیش از ۱۰۰ درصدی جمعیت مواجه بود و عمده جمعیت آن به واسطه حضور صنعت در شهرستان کنگان مستقر شده اند، حتی یک جراح عمومی نیز نداشت.

طی ۷۰ روز گذشته بیمارستان کنگان تمامی موارد ریز و درشت مرتبط با جراح عمومی از جمله آپاندیس را به ناچار اعزام می نمود و این موضوع به هیچ وجه در خور شان سومین شهرستان پر جمعیت استان که میزبان ۶۰ درصد از تاسیسات منطقه ویژه پارس است، نبود.

بارها شاهد اعتراضات گسترده مردم در خصوص نداشتن جراح عمومی بودیم. در این خصوص شهروندان به شدت ناراضی بودند و بارها مراتب نگرانی و نارضایتی خود را از آن وضعیت به گوش فرمانداری، بهداشت و درمان، بیمارستان امام خمینی کنگان، شورای شهر و…نیز رساندند.

فاز ۱۲ به عنوان بزرگ ترین فاز گازی ایران و خاورمیانه در شهرستان کنگان قرار دارد ولی این شهرستان ۷۰ روز از داشتن یک جراح عمومی محروم بود. با یک نگاه اجمالی به شهر آبادان متوجه می شویم که این شهر فقط با داشتن یک پالایشگاه نفت، در تمامی زمینه ها در مقاطع مختلف زمانی، خود را مطرح کرد؛ ولی شهرستان کنگان در کنار ۶۰ درصد از تاسیسات منطقه ویژه پارس همچنان مظلوم است.

شهرستان کنگان با وجود میزبانی از این صنایع عظیم و بی نظیر کشور و خاورمیانه و حتی جهان، از محرومیت های ریز و درشتی زجر می کشد که مجال گفتن آن در این مطلب نیست.

نمیدانیم اینک پس از حدود دو ماه و نیم که توانسته ایم جراح عمومی را به استخدام بیمارستان کنگان بیاوریم، باید چقدر خوشحال بود؟!

هرچند مسئولین شهرستانی تمام تلاش خود را برای این موضوع انجام داده اند ولی توقعی که از جانب مردم در این خصوص از مسئولین میرفت نیز کاملا بجا و قابل احترام بود.

اینکه بیمارستان کنگان بخاطر یک آپاندیس ساده نیز مجبور به اعزام بیمار خود شود، واقعا دیگر جای دفاع نمی گذارد.

توقع می رفت این موضوع در اولویت و دارای فوریت اول در دستور کار قرار می گرفت؛ دلیل آن نیز مشخص است زیرا بیمارستانی که جراح عمومی نداشته باشد بیشتر شبیه به درمانگاه است تا بیمارستان!

وجود جراح عمومی مستقیما با جان و سلامتی مردم مرتبط است و می طلبید تمام ظرفیت های منطقه برای این مهم بسیج می شدند.

لطفا از مردم بابت تاخیر در آوردن جراح عمومی دلجویی شود

جا داشت مسئولین مربوطه، به احترام افکار عمومی و طی حداقل یک بیانیه از بابت تاخیر ۷۰ روزه در جذب جراح عمومی برای بیمارستان کنگان از مردم دلجویی کنند.

در کل، موضوع مورد بحث ما مربوط به یک مسئول یا یک نهاد نیست.

 

اخبار مرتبط

نظرات

  1. امید says:

    مدیر بیمارستان چکاره است که آقای دکتر یهو یادش میاد تعهداتشو نسبت به این همه انسان زیر پا بزاره و بره؟ آخه بی مسولیتی تا چه اندازه؟ باید یه چیزی به عنوان ضمانت از دکترا داشته باشن که به مقررات بیمارستان پایبند باشند.اون از درختای بیمارستان اون از بی نظمیای فراوون و از اون طرف اعتراض پرسنل و الانم به جایی رسیدیم که دکتر هرطور دلش بخاد میره.عمو جان آقای رییس بیمارستان نمیتونی ول کن.بخاطر خودت مردم رو نابود نکن

  2. کارمند بیمارستان says:

    تا امروز – دوم مردادماه-متخصص جراحی عمومی در بیمارستان وجود خارجی ندارد.!! تنها خبر امدن جراح به گوش میرسد اون هم برای یک نیمه در ماه.!! ظاهرا برای نیمه دیگر باید جراح دوم از بیمارستان خارگ بیاد که فعلا در حال رایزنی هستن. امید واریم این مشکل هر چه زودتر حل شود.
    بیمارستان کنگان به دلیل شرایط خاص منطقه باید حداقل از هر تخصص دو نفر داشته باشد ولی متاسفانه چیزی غیر از سهل انگاری مسوولین محلی و استانی
    نمیتواند باعث این معظلات باشد
    به امید کنگانی آباد…

  3. سلام دوباره says:

    این از نتایج ارزشمند تلاش های فراوان دکتر موسی احمدی در حوزه انتخابیه است واقعا این نماینده گام های بزرگی در بهداشت و در مان برداشتند

  4. حرف منصفانه، says:

    ضمن تشکر از پیگیری های اقای بازیاری رییس بهداشت کنگان

    واقعا اینکه کنگان ۷۰ روز جراح عمومی نداشته یعنی بی مسولیتی و رد صلاحیت مسولین ذی ربط،،،
    اولویت هر بیمارستان جراح عمومی است
    زمانی این موضوع مشهود میشد که خدای ناکرده فرزند یکی از مسولین کارش به بیمارستان میکشید و نیاز به جراح عمومی داشت،،،ببینم اونوقت چه واکنشی نشون میدن

  5. آوین says:

    گوش مردم از بی مسئولیتی مسئولین کنگان پر هست .مردم خسته شدن از این همه بی نظمی و بی لیاقتی ها .

  6. حمید says:

    ما چقدر خوشبختیم، منافع ملی و تامین میکنیم، اما نماینده دولت و مجلس و خبرگان در شهرستان و استان منافع جان ملت رو هرگز تامین نکرده اند. همه چیز با پول حل میشه حتی نفس انسانها که تنها چیز بی ارزش برای این آقایون مسئول جان ملت هست.
    شهرستان با این عزمت از نبود پزشک رنج میبرد. آیا خودتون سرطان بگیرید باز مثل این مردم در این بیمارستان مداوا خواهید شد یا فقط ملت بدبخت رنج کشیده این چند دهه ایران

  7. شهروندکنگانی خارج از استان says:

    باعرض سلام.همشهریان عزیز.تاکی باید چشممان دنبال یه دکتری ازشهرهای بالا باشد.چراازخودمانتحصیل کرده ومتخصص بیرون نیاید.چراباید انتظار داشته باشیم دکترومهندسینمان ازجایی دیگه تامین بشه.کدوم دکترحاظره از شهرهای خوش اب وهوابیاد تو شهری که اب هوای درستی نداره وندگاربشه.تابوده ما چشممون دنبالجایی دیگه بوده تا بیان برامون کاری کنن .ازماست که برماست

  8. متخصص says:

    باسلام.تاکی باید چشممون دنبال متخصص ازشهرهای دیگه باشه.خودمون بجنبیم وتخصص کسب کنیم.

  9. ناشناس says:

    باسلام مسئولان بیمارستان باید بابت نداشتن پزشک هر روز ازاین مردم شریف دلجویی کنند ان از راه اندازی کلینیک بدون پزشک از تعطیل کردن درمانگاه بیمارستان یک روز درمیان بابت فرستادن پزشکان به کلینک وسر درگمی بیماران نداشتن پزشک جراح پیشکش جناب دکتر راستگوخودش به مدت سی روز شبها در بیمارستان انکال میباشند نامبرده کلیه عملهایجراحی شبها در بیمارستان انجام میدهد نباید کارهای شبانه نامبرده رانادیده گرفت فقط از مسئولان محترم دانشگاه سوال شود که نامبرده دراین سی شب انکالی چند عمل جراحی انجام میدهد وبابت این انکالی بیمارستان چه مبلغی درماه به نامبرده پرداخت میشود متشکرم

  10. فاطمه says:

    باسلام خدمت اقای صفایی به نظر من این مردم هستند که باید از مسیولین قدردانی وتشکر کنند کهه در این مدت تلاش نموده اندوتوانسته اند جراحی را راضی کنند که به شهرستان کنگان بیاید وقتی که دکتر نخواهد بیاید مسیولین چه کوتاهی کرده اند پس منصفانه قضاوت کنیم وحقایق را ببینیم

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن