بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 18437
تعداد نظرات:۴ دیدگاه
تاریخ انتشار:دوشنبه 5 مرداد 94 2:19 ب.ظ

حاشیه نگاری خبرنگار ثلاث از مراسم باشکوه تشییع پیکر شهید؛

پیکر شهید روشن‌قیاس در کنگان خاکسپاری شد / جانبازی ها ادامه دارد

اختصاصی ثلاث –پیکر جانباز شهید روشن‌قیاس در بندر کنگان با استقبال گسترده مردم و مسئولان استان بوشهر خاکسپاری شد.

اختصاصی ثلاث – مسافری دیگر از دیار بهشت باز هم سرزمین فنا را برای مردمانش باقی گذاشت و پرواز کرد.

پروازش حکایت از کبوتری جامانده از قافله شهدا دارد، همان که در دوران دفاع مقدس و عملیات کربلای ۴ بر اثر بمباران هوایی دشمن بعثی به سان کبوتری خونین بال با سختی و مرارت روزگار می گذراند و دم بر نمی آورد، که نکند کسی از حالش آزرده خاطر شود.

اکنون بندر کنگان و ساحل نشینانش که میزبان صدها کبوتر پرکشیده از این دیارند، انگار توانایی شنیدن آن خبر را ندارد و مردمانش در سوگ این یار چنان آه و ناله می کنند که گویا زمین و آسمان به هم بافته شده است.

روز شنبه ساعت ۲:۳۰ بامداد خبر شهادت کسی آمد که در سن ۴۵ سالگی با تمام سختی‌های زندگی‌اش خانواده‌ای داشت از جنس مروارید و مردمانش مانند صدفی بلورین حافظ و ناصر او و خانواده اش بودند.

همرزمانش، دوستانش، همراهان و یارانش همواره با او و برای او زندگی می‌کردند، در این هیاهویی که کمتر کسی به فکر کسی است.

مسئولان تدارک انتقال شهید روشن قیاس را از روز شنبه دیدند تا پیکر شهید در روز یکشنبه با استقبال مسئولان کشوری و لشکری پای به سرزمینش گذاشته و اینبار نیز با شهادتش پیامی بزرگ برای ما به همراه آورد.

پیکر شهید در روز یکشنبه به بیمارستان امام خمینی بندر کنگان انتقال داده شد و زمان و مکان تشییع و خاکسپاری شهید دست به دست و در گروه ها، سایت ها و شبکه های اجتماعی بین مردم انتقال یافت.

هر چند در ابتدا قرار بر تشییع شهید از مصلی بندر کنگان بود ولی پس از مدتی محل آغاز تشییع پیکر شهید روشن قیاس با محل اعزامش به جبهه های حق علیه باطل تقارن یافت.

روز دوشنبه صبح ساعت ۷:۳۰ برای تشییع در نظر گرفته شده بود ولی عده زیادی از مردم و مسئولین پیش از این ساعت در انتظار بودند. مسیر عسلویه به کنگان مسدود و مامورین نظامی و امنیتی نیز با تمام دقت به حراست و حفاظت از موقعیت می پرداختند.

 پیکر شهید از بیمارستان به سمت مسجد فاطمه زهرا شهرک شهید بهشتی بندر کنگان منتقل شد تا مدتی روح بلندش در فضای عطرآگین به طواف کلمات روح انگیز قرآن مشغول شود.

مردم در هوای گرم جنوب و در دمایی غیر قابل تحمل در انتظار لمس تابوت شهید و تجدید بیعت با آرمان های امام و رهبرشان ساعت ها منتظر بودند تا اینکه دست یار به دستانشان رسید و از خود بی‌خود شدند.

مردم با شعارهایی نظیر «این گل پرپر ماست هدیه به رهبر ماست»، «کجایید ای شهیدان خدایی، بلا جویان دشت کربلایی»، «الله اکبر» و «لا اله الا الله» به استقبال شهید رفتند.

تشییع آغاز شد؛ هیاهوی جمعیت برای رسیدن به تابوت شهید باور کردنی نبود. در مسیر چند صد متری بارها تابوت روی دستان مردم از حرکت باز می ایستاد و مردم با نوای خوش و سینه زنی بوشهری به نوحه سرایی می پرداختند.

پس از رسیدن به گلزار و در محوطه ورودی تابوت بر زمین گذاشته شد تا نماز بر یار بی‌قرار برای شتافتن به سمت دیار ابدیش اقامه شود. صف‌های بلندی از قامت دوستان، یاران، همرزمان و شهروندانش تشکیل شد که تخمین انتهایش سخت بود.

موقع وداع با یار بود. سخت بود و دلنشین … آن عروج و این حضور … رفت تا اسوه ای شود و الگویی برای جوانان مان.

پس از اجرای مراسم نظامی مربوطه و همزمان گلاب پاشی فضای قطعه شهدا و محوطه پیرامونی پیکر شهید دست به دست به قطعه شهدا انتقال داده شد.

حجت الاسلام ابراهیم تشکری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر تنها سخنران این مراسم بود.

حضور عکاسان، خبرنگاران و رسانه های فعال در این مراسم چشم نواز و تب و تاب آنها برای ثبت این لحظات قابل تقدیر بود.

هجوم گسترده مردم در ابتدا مانع از خاکسپاری پیکر شهید شد ولی با کنترل وضعیت بالاخره شهید روی دست همرزمانش به خاک سپرده شد و وداع آخر را خانواده و برادرانش با شهید انجام دادند.

امروز کنگان عطر و بوی شهادت را به خود گرفته بود. مردی که تا دیروز گل لبخند بر روی لبانش نقش بسته بود و عصا زنان در کوچه پس کوچه های شهر میزد، مردی که آوای خوش دعایش از مسجد و مناره به گوش می رسید، مردی که نقش و نگار شهدا را داشت و به حق شهید زنده بود.

غلامعباس روشن قیاس جانباز ۷۰ درصد کنگانی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بر اثر عارضه ناشی از جنگ به شهادت رسید و صبح روز دوشنبه با حضور باشکوه مردم در قطعه گلزار شهدای بندر کنگان به خاک سپرده شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر در حاشیه برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری جانباز شهید غلامعباس روشن قیاس در کنگان به خبرنگار مهر گفت: شهید روشن قیاس پس از مدت‌ها تحمل رنج، سختی و مرارت بامداد شنبه به خیل دوستان و همرزمان شهیدش پیوست.

حجت الاسلام ابراهیم تشکری گفت: سال ها در انتظار بسر بردن و متحمل درد و رنج های فراوان شدن و با جراحت‌های هشت سال دفاع مقدس دست و پنجه نرم کردن کار آسانی نیست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر افزود: شهید روشن قیاس در انتظار واقعه ای شیرین بود تا در سن ۴۵ سالگی به جمع و قافله دوستانش بپیوندد و به دیدار یار بشتابد.

وی گفت: شهید روشن قیاس اسوه صبر، بردباری، نجابت، ایثار و مردانگی بود و باید این ویژگی های شهید در بین جوانان ما نهادینه شود.

وی گفت: جا دارد از همسر بزرگوار شهید، خانواده ایشان و هم رزم و همراه همیشگی‌اش آقای عباسی عزیز که در مدت بستری شدن شهید در کنارش بودند تقدیر ویژه ای داشته باشم و دست همه مسئولین و همراهان در داخل شهرستان کنگان، استان بوشهر و کشوری را به گرمی بفشارم.

خبرنگار: محسن صفایی

 

نظرات

  1. محمد says:

    خدا رحنتش کنه خوشا به حالش قدرش را نفهمیدیم آنطور باید و شاید از زحماتشان درجبهه و جنگ تقدیر نکردیم انشا الله که از ما راضی باشد اوشهید زنده بود تمام اعمال و کردار مارا میدید با چه رویی در جهان آخرت با انها رو برو بشویم روحش شاد و یادش گرامی باد

  2. M@tin says:

    روحش شاد و یادش گرامی…

  3. بحرانی says:

    سپاسگزار حضور مردم همیشه درصحنه ومسئولین محترم هستیم، ازپوشش خبری وتصویری که توسط سایت ثلاث وکوگانا انجام گرفت قدردانی می شود، متن آقای صفایی هم عالی بود اجر همه با شهدا

  4. علی says:

    خدا رحمتش کند
    انشالله که نسل آینده راهشان ادامه خواهند داد.
    واز مردم ومسولین کمال تشکر داریم که در مراسم تشیع این بزرگوار سنگ تمام گذاشتن.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن