بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 18985
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 19 مرداد 94 6:45 ق.ظ

فرمانده انتظامی استان بوشهر مطرح کرد:

تشریح ماجرای دو قتل در عسلویه و برازجان/ سرقت از حساب‌های بانکی، مزاحمت و انتشار اکاذیب مهمترین جرایم سایبری استان

فرمانده انتظامی استان بوشهر می گوید: از ابتدای امسال تاکنون، جرایم خشن استان بوشهر ۱۸ درصد کاهش یافت.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون، جرایم خشن استان بوشهر ۱۸ درصد کاهش یافت.

به گزارش  جنوب نیوز، سردار حیدر عباس‌زاده در جمع خبرنگاران با تقدیر از تلاش‌های اهالی رسانه اظهار داشت: خبرنگاران در ایجاد و بهبود وضعیت امنیتی در جامعه نقش بسیار مهمی دارند. نگرش مردم نسبت به امنیت تغییر یافته است و هم اکنون در بوشهر امنیت بسیار خوبی در بخش‌های مختلف شاهد هستیم.

وی به تشریح وضعیت انتظامی و امنیتی استان بوشهر از ابتدای امسال تاکنون پرداخت و اضافه کرد: میزان کشفیات جرایم خشن ۱۸ درصد کاهش یافته و این در حالی است که سال گذشته نیز شاهد روند کاهش جرایم خشن در استان بودیم.

فرمانده انتظامی استان بوشهر ادامه داد: میزان کشفیات جرایم خشن استان بوشهر نیز ۱۰۷ درصد بوده که ۹۰ درصد به روز است و مابقی مربوط به سنوات گذشته است.

کاهش چشمگیر وقوع قتل در استان بوشهر

وی با بیان اینکه از همه ظرفیت‌ها برای کشف جرایم خشن در کمترین زمان ممکن استفاده می‌کنیم، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین جرایم خشن، قتل است که در سال جاری همه قتل‌ها کشف شده و همچنین چند مورد مربوط به سال‌های قبل نیز کشف شده است.

سردار عباس‌زاده به کاهش چشمگیر وقوع قتل در استان بوشهر طی سال ۹۳ اشاره کرد و افزود: همه قتل‌ها در سال گذشته کشف شد و تعداد زیادی قتل نیز از سال‌های قبل کشف شد.

وی در ادامه به تشریح ماجرای یک قتل و دستگیری قاتلین اشاره کرد و گفت: معمای قتل راننده ۶۰ ساله‌ای که تیرماه امسال در یک منزل مسکونی در نخل تقی به قتل رسیده بود با پیگیری‌های مستمر کارآگاهان پلیس کشف شد.

http://media.mehrnews.com/d/2015/08/09/4/1789561.jpg

تشریح ماجرای دو قتل در استان بوشهر

فرمانده انتظامی استان بوشهر افزود: چهاردهم تیرماه امسال جسد فردی ۶۰ ساله در پارکینگ یک منزل مسکونی در نخل تقی عسلویه کشف شد.

وی ادامه داد: کارگاهان پلیس پس از این حادثه سه تبعه افغان را که منظنون به قتل بودند شناسایی و دستگیر کردند.

عباس زاده عنوان کرد: افراد دستگیر شده پس از مواجهه با مدارک و مستندات پلیس به بزه انتسابی اعتراف و دلیل قتل را اخاذی و سرقت وجه نقد از مقتول عنوان کرده اند که تحقیقات در مورد این پرونده هنوز ادامه دارد.
 
وی اضافه کرد: روز گذشته نیز یک جوان ۲۴ ساله تبعه افغانستان در برازجان با ضربات چاقو به قتل رسیده بود که با اقدامات پلیس، قاتلین شناسایی و دستگیر شدند و به قتل اعتراف کردند.
 
سردار عباس‌زاده افزود: تیراندازی نیز یکی از جرایم خشن است که امسال شاهد کاهش ۳۳ درصدی وقوع تیراندازی در استان هستیم و ۹۰ درصد نیز کشفیات را در این زمینه داریم.
 
کاهش سه درصدی وقوع سرقت در استان
 
وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون میزان کشفیات سرقت‌های مسلحانه ۱۴۰ درصد، کشفیات سرقت به عنف ۱۲۵ درصد و کشفیات تجاوز به عنف ۱۱۰ درصد بوده است.
 
فرمانده انتظامی استان بوشهر در ادامه از کاهش سه درصدی وقوع سرقت در استان خبر داد و گفت: میزان کشفیات سرقت‌ها ۹۷ درصد بوده است که معدل کشفیات استان ۶۲ درصد است.
 
وی افزود: کشفیات سرقت منزل ۱۰۷ درصد، کشفیات سرقت خودرو ۱۱۹ درصد، کشفیات سرقت مغازه ۹۵ درصد و کشفیات سرقت داخل خودرو نیز ۱۳۷ درصد بوده است.
 
افزایش۱۶ درصدی کشفیات مواد مخدر
 
به گزارش مهر، سردار عباس‌زاده از کشف یک هزار و ۷۶۷ کیلوگرم مواد مخدر در سطح استان خبر داد و بیان کرد: امسال شاهد افزایش۱۶ درصدی کشفیات مواد مخدر نسبت به سال قبل هستیم و در سال قبل نیز ۹۲ درصد افزایش کشفیات داشتیم.
 
وی از کشف ۹۸ درصد از جرایم سایبری استان بوشهر در سال جاری خبر داد و افزود: برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی، مزاحمت‌های اینترنتی و انتشار اکاذیب از مهمترین جرایم سایبری در استان بوشهر است.

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن