بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 19291
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 27 مرداد 94 2:24 ب.ظ

عصر ایران"

هاشمی رفسنجانی: اینکه در دوران تحریم، کشور خود را فقیرتر کنیم مقاومت نیست/ مقاومت واقعی یعنی ۸ سال دفاع مقدس/می توانستیم عراق را شغال کنیم اما…

اکبر هاشمی رفسنجانی گفت: شرایط خوبی در کشور حاکم شده است، اما هنوز بعضی از آدم‌های نادان می‌خواهند در کشور دعوا باشد، چرا که وجود خود را در اختلاف می‌بینند. به گزارش عصرایران، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار در دیدار با جمعی از آزادگان، هدف دشمنان را تجزیه ایران دانست و با تأکید […]

اکبر هاشمی رفسنجانی گفت: شرایط خوبی در کشور حاکم شده است، اما هنوز بعضی از آدم‌های نادان می‌خواهند در کشور دعوا باشد، چرا که وجود خود را در اختلاف می‌بینند.
به گزارش عصرایران، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار در دیدار با جمعی از آزادگان، هدف دشمنان را تجزیه ایران دانست و با تأکید بر اینکه اگر دفاع مقدس نبود، معلوم نبود چه سرنوشتی در انتظار کشور بود، گفت: به خاطر روحیه فداکاری مردم، ایران با همه‌ی تحریم‌ها و حتی اختلافات داخلی و شرایط بد منطقه، امروز امن‌ترین کشور است و اگر دست ایران باز باشد، می‌تواند اختلافات افغانستان، عراق، سوریه، یمن و جاهای دیگر را دوستانه حل کند.
 
براساس متن ارسالی از سوی روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، هاشمی رفسنجانی با تقبیح کار کسانی که از تحریم‌های علیه ایران به نفع خویش سوء استفاده می‌کردند، گفت: اتفاقاتی در دوران تحریم از سوی عده‌ای در داخل کشور افتاد که برای ایران زشت است.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بعضی‌ها هم دلشان خوش بود که مقاومت می‌کنیم، اما اینکه کشور خود را فقیرتر کنیم، مقاومت نیست. مقاومت واقعی هشت سال دفاع مقدس بود که همه دشمنان یکجا شده بودند و می‌خواستند کشور را بگیرند و انقلاب را نابود کنند، که موفق نشدند.
 
نباید با نگاه سیاسی از خاطرات آزادگان حاشیه سازی کرد

وی با تأکید بر اینکه هر ایرانی با شنیدن خاطرات آزادگان احساس غرور می‌کند و باید این خاطرات به شکل مکتوب یا شفاهی در دسترس مردم قرار گیرد، گفت: اگر صداوسیما این وظیفه را برعهده بگیرد، خدمت ماندگاری کرده است زیرا میلیون‌ها بیننده دارد و به مردم روحیه، درس ایثار و قدرت مقاومت می‌دهد و البته نباید با نگاه و تعصب‌های سیاسی برای متن دلنشین خاطرات آزادگان حاشیه‌سازی کنند.
 
۲ باری که امام در حالت حزن و اندوه زیاد بودند
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دو بار امام(ره) را در حالت حزن و اندوه زیاد دیده‌ام، گفت: یک بار زمان تعطیل شدن حج بود که گفتند، درست نیست ما حکومت اسلامی تشکیل داده‌ایم، اما حج‌ مردم تعطیل شده است. بار دیگر در مورد سرنوشت اسرا بود که بعد از آتش‌بس ‌گفتند، به فکر اسرا باشید که خیلی به آنها و خانواده‌هایشان سخت می‌گذرد.
 
وی گفت: امامی که در سخنرانی‌ها و پیام‌ها کمتر از شعر استفاده می‌کردند، در این مقطع احساسات قلبی خود را با این بیت نشان دادند که «وعده وصل چون شود نزدیک، آتش عشق تیزتر گردد.
 
شیرین ترین لحظه زندگی هاشمی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اگر چه داغ دیدن لحظه ورود آزادگان بر دل امام ماند و نبودند که ورود فرزندان اسیر خود را ببینند، به فضای عمومی جامعه در آن روزها اشاره کرد و گفت: همه سراپا شور و نشاط بودند و من مانند همه‌ ایرانی‌ها و خانواده‌های چشم به راه در آن ایام بی‌قراری می کردم و بارها گفته‌ام که شیرین ترین لحظه زندگی من دیدن ورود اولین گروه آزادگان به ایران و سجده‌ آنان بر خاک کشور است.

ما می توانستیم عراق را تصرف کنیم اما …
 
وی با تأکید بر اینکه خداوند انتقام مردم ایران را از بعثی‌ها و کشورهایی که به آنها کمک کردند گرفت، گفت: صدام در شرایطی که عراق بدهکار، کشاورزی‌اش تعطیل و صنایع مهم آن کشور منهدم شده بود و از قدیم کویت را جزو کشور خود می‌دانست، تصمیم به حمله و اشغال کویت گرفت، چون تصور می‌کرد از طریق چاه‌های نفت آن کشور می‌تواند کمبودهای خود را جبران ‌کند اما به جای صید ماهی، خود صید شد و سرانجام سر از گور درآورد.
 
فرمانده هشت سال دفاع مقدس، ایران را پیروز واقعی جنگ خواند و افزود: ما می‌توانستیم عراق را تصرف کنیم، اما شرایط اشغالگران عراق را ببینید که مشکلاتشان بیشتر ‌شده است، چون نه مردم عراق و نه دنیا می‌پذیرند که کشورشان در اشغال بماند.
 
وی فتح دلها را بسیار مهم‌تر از فتح سرزمین دانست و با اشاره به شرایطی که مردم دو کشور ایران و عراق نسبت به هم دارند، گفت: آنچه را که می‌خواستیم با فتح بغداد به دست آوریم امروز با دیدن سرنوشت دشمنان ما در جنگ به دست آوردیم. حزب بعث چه شد؟ صدام کجاست؟ و منافقینی که ستون پنجم دشمن در جنگ بودند، چگونه زندگی می‌کنند؟
 
هاشمی رفسنجانی شرایط زندگی منافقین را خفت‌بار خواند و گفت: آنها هم در به درند و هم به خاطر لکه ننگ خیانت به کشور و مردم که بر آنان خورده، جرأت نمی‌کنند حتی با نام خود زندگی کنند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز نگرانی از اوضاع عراق، گفت: می‌بینید که عراق هنوز دچار جنگ و درگیری است و امیدواریم مردم مظلوم و زجر کشیده عراق، عاقبت به خیر شوند.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری مجدد خاطرات شیرین ۲۷ مرداد ۱۳۶۸ و ورود اولین گروه آزادگان به کشور، به تدوین و تصویب قانون جامع درباره آزادگان در مجلس اشاره و تصریح کرد: قانونی تصویب شد تا همه اسرا درمان شوند و افرادی که از تحصیل باز ماندند، به تحصیل خود ادامه دهند و از شغل و خانه بهره‌مند شوند، اما متأسفم که بخشی از آنها اجرائی نشد و امروز آزادگانی که هشت سال اسارت را تحمل کردند، از بعضی شرایط خود و هم‌سنگران خود شکوه می‌کنند.
 
فرمانده هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه سالم‌ترین مدیر را باید در بین آزادگان جست‌وجو کرد، گفت: همه می‌دانیم افرادی که در دفاع مقدس از جان، مال و وقت خود گذشتند، امروز وارث کشور ایران هستند و اگر اینان نبودند، خواب‌های شوم دشمنان تعبیر می‌شد.
 
فرمانده هشت سال دفاع مقدس، با تأکید مجدد بر وجود انسان‌های آزاده واقعی در جمع آزادگان، گفت: شخصیت دینی و مقاومت‌های شما در دوران سخت اسارت ساخته شد و رشد کرد و امروز از ذخایر کشور هستید.

برچسب ها: ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن