بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 19380
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 28 مرداد 94 6:45 ب.ظ

دو خبر از نفت و گاز منطقه:

ورود به مدار اولین ردیف فاز ۱۹ قبل از زمستان/فازهای ۱۵ و ۱۶ با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود

ثلاث- مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: اولین ترین(ردیف ) فاز ۱۹ نیز تا پیش از زمستان جاری وارد مدار تولید می‌شود.

به گزارش ثلاث و به نقل از مهر، اکبر نعمت‌اللهی بعدازظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در عسلویه اظهار داشت: امروز بازدیدی را از فازهای ۱۵ و ۱۶ برای افتتاح این فازها داشتیم که بحمدالله در آستانه بهره‌برداری قرار دارند.

وی از افتتاح این فازها در آینده نزدیک با حضور رئیس‌جمهور خبر داد و افزود: فاز ۱۵ و ۱۶ با دستان توانمند نیروهای متخصص داخلی ساخته شده است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت ادامه داد: با وجود تحریم‌ها و سختی‌هایی که در راه ساخت فازهای پارس جنوبی وجود داشت، امروز شاهد تکمیل بخش‌های مختلف فازهای توسعه‌ای پارس جنوبی یکی پس از دیگری هستیم.

نعمت‌اللهی در بخش دیگری از سخنان خود از تعامل دوسویه وزارت نفت و رسانه‌ها خبر داد و بیان کرد: ما به عنوان کسی که هم فعالیت رسانه‌ای داشته‌ایم و هم فعالیت در بخش روابط عمومی را تجربه کرده‌ایم، به اهمیت بالای این تفاهم واقف هستیم.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت اضافه کرد: وزارت نفت بر اساس اصول حرفه‌ای آماده تعامل دو طرفه با خبرنگاران است و امیدواریم توقعات وزارت نفت از رسانه‌ها و توقعات رسانه‌ها از وزارت نفت محقق شود.

وی با بیان اینکه بوشهر پایتخت انرژی کشور و بزرگترین منابع گاز کشور در این استان قرار دارد، گفت: مسئولیت سنگینی بر دوش رسانه‌های این استان است که کارها و فعالیت‌ها را رصد کرده و این برنامه‌ها را به موقع انعکاس می‌دهند.

نعمت‌اللهی در رابطه با اختصاص آگهی‌های وزارت نفت به مطبوعات استان بوشهر نیز گفت: تلاش داریم به گونه‌ای کار کنیم که رسانه‌های استان متضرر نشوند و اصول کاری ما در وزارت نفت نیز زیر پا گذاشته نشود.

**

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، علی اکبر شعبانپور در بازدید از پروژه‌های اولویت‌دار پارس جنوبی با اشاره به تمرکز تمامی جبهه‌های کاری در راستای اولویت‌های تعیین شده وزارت نفت اظهار داشت: امسال علاوه بر بهره‌برداری کامل از فاز ۱۵ و ۱۶ و دستیابی به ظرفیت کامل تولید گاز در این فازها، اولین ترین فاز ۱۹ نیز تا پیش از زمستان جاری وارد مدار تولید می‌شود.

وی با اشاره به اولویت تکمیل سکوی C فاز ۱۹ روند توسعه این سکو را مثبت ارزیابی کرد و افزود: هم اکنون لوله گذاری بخش دریایی فاز ۱۹ تکمیل شده و در بخش پالایشگاهی نیز فرایندهای مربوط به تست لوله ها، کابل کشی، نصب تجهیزات برق و ابزار دقیق، مولدهای برق، کمپرسورهای هوا و سیستم کنترل DCS و سایر تجهیزات در راستای راه‌اندازی پروژه در حال انجام است.

شعبان‌پور با بیان اینکه در حال حاضر سکوی SDP۲ با موفقیت راه اندازی و مورد تست قرار گرفته است یادآور شد: با توجه به اجرای عملیات خط لوله بین فازی و انجام مراحل نهایی اتصالات مورد نیاز، سکوی SPD۲ که پیش از این در پروژه فاز یک مورد بهره برداری و تولید قرار می گرفت به سکوی ۱۹C متصل می‌شود.

این مقام مسئول در صنعت نفت با بیان این که بخش خشکی فاز ۱۹ نیز شامل حوزه وسیعی از ساخت و اجرای تاسیسات پالایشگاهی است، تهیه و تامین موثر کالا و تجهیزات مورد نیاز و توان تخصصی مطلوب پیمانکاران اجرایی پروژه (EPC) در راهبری عملیات بخش خشکی و فراساحل را از مشخصات بارز این طرح ملی دانست و گفت: پیش‌بینی می‌شود که نخستین ردیف شیرین‌سازی گاز این فاز، اوایل آبان ماه سال جاری راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

شعبانپور افزود: مراحل نهایی تکمیل کمپرسورهای هوا و فعالیت‌های آبرسانی و کلر زنی در واحد آبگیر با حضور نماینده سازندگان اصلی این بخش‌ها در حال راه اندازی و در واحد بخار نیز عملیات تمیزکاری، قلیایی شویی و تولید بخار صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: در مرحله نخست، ردیف های شیرین سازی ۳ و۴ پالایشگاه فاز ۱۹ راه اندازی می شود و تولیدات گازی آن به خط پنجم سراسری گاز کشور ارسال خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظرات

  1. پارک لاله says:

    بوی گازش خاکش گرماش سرطانش برای ما ،، پولش برای اقا تهرانی

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن