بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 20595
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 17 شهریور 94 12:50 ب.ظ

روند ساخت «آب شیرین‌کن» در بوشهر و کنگان مطلوب است

ثلاث : معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: روند ساخت آب شیرین‌کن در بوشهر و کنگان مطلوب است.

 

سید محمد حسن باستی عصر دوشنبه در نشست بررسی وضعیت منابع آب در استان بوشهر اظهار داشت: در سال‌های اخیر شاهد مشکلاتی از جمله کم آبی و بی‌آبی در سطح شهرها و روستاهای استان هستیم.

وی با بیان اینکه صرفه‌جویی و مصرف بهینه یکی از مهمترین راهکارها برای عبور از مشکلات کم‌آبی و بی‌آبی است، ادامه داد: مردم باید در مدیریت منابع آبی همکاری داشته باشند و در استان بوشهر شاهد همکاری خوبی از سوی مردم در این زمینه هستیم.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر به کاهش میزان ورودی آب استان بوشهر از سمت استان فارس اشاره کرد و افزود: یکی از منابع تامین آب استان بوشهر از طریق خط کازرون است که آب استان از این خط کاهش یافته است و یکی از اقدامات مهمی که باید صورت بگیرد، احیای چاه‌های کازرون است.

وی از کف شکنی و تجهیز چاه‌های سربالش کازرون خبر داد و اضافه کرد: ۱۰۵ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه و اصلاح و بازسازی خطوط آبرسانی استان اختصاص یافته است.

باستی بیان کرد: هدررفت بالایی را در خطوط انتقال آب استان بوشهر شاهد هستیم که بازسازی و اصلاح شبکه‌های آبرسانی می‌تواند عامل مهمی در کاهش هدررفت‌ها باشد.

وی ایجاد تاسیسات آبشیرین‌کن را به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های مورد نظر برای تامین آب استان بوشهر عنوان کرد و افزود: ساخت آبشیرین‌کن در بوشهر و کنگان با سرعت خوبی در حال اجرا است.

برچسب ها: , ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن