بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 20624
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:چهارشنبه 18 شهریور 94 7:56 ق.ظ

انتقادی به مراسم تقدیر از برترین های کنکور بوشهر / تجلیل یا توهین؟

در حالی که برگزیدگان کنکور سراسری در استان بوشهر به دلیل ایجاد برنامه ای برای تجلیل از آنها ذوق شده بودند اما نوع برگزاری این مراسم به گونه ای شد که فقط نارضایتی آنها را در برداشت . بر اساس این گزارش ، روز یک شنبه پانزدهم شهریور مراسمی تحت عنوان “جشن ستارگان” با هدف […]

در حالی که برگزیدگان کنکور سراسری در استان بوشهر به دلیل ایجاد برنامه ای برای تجلیل از آنها ذوق شده بودند اما نوع برگزاری این مراسم به گونه ای شد که فقط نارضایتی آنها را در برداشت .

بر اساس این گزارش ، روز یک شنبه پانزدهم شهریور مراسمی تحت عنوان “جشن ستارگان” با هدف تجلیل از رتبه های زیر هزار کنکور استان در کانون فرهنگی امام خمینی (ره) برگزار شد که طی آن تصمیم به تجلیل از این نخبگان استانی انجام گرفت.

مراسمی که متولیان آن استانداری،اداره کل آموزش و پرورش و اداره نوسازی و تجهیز مدارس بودند که به لحاظ تجلیل از زحمات چندین و چند ساله ی دانش آموزان هم استانی که همگی از محرومیت ها و فاصله ی امکاناتیشان با دانش آموزان سایر نقاط کشور آگاهی داریم و توانسته بودند در مارتنی نفس گیر سهم شایسته ای برای خود و استان کسب کنند  کار شایسته بود که در جای خود قدردان متولیان برگزاری این مراسم هستیم .

در کنار این اقدام ارزنده و با وجود دخالت سه نهاد بزرگ استانی در برگزاری این مراسم، همایش به گونه ای پیش رفت که تنها خستگی را در تن و روح نخبه های استان بر جای گذاشت.

به علت وقت نشناسی های معمول که متاسفانه جزیی از فرهنگ همایش ها و جلسات شده است  ، مراسم با تاخیر ۴۵ دقیقه ای آغاز شد که پس از سخنرانی های ملال آور معمول که اغلب مدعوین با دقت خاصی به آنها توجهی نداشتند(!) بالاخره مراسم اصلی که همان تقدیر و اهدای جوایز به دانش آموزان بود شروع شد.

تقدیر از رتبه های دورقمی توسط شخص آقای استاندار انجام گرفت و برنامه از نظم مطلوبی برخوردار بود و تا حدی خستگی ناشی از انتظار طولانی حضار را برطرف کرد اما با آغاز تقدیر از سه رقمی ها به دلیل آنچه “وجوب حضور استاندار در یک جلسه ی اداری” خوانده شد، وی درصدد جبران تاخیر اولیه برآمدند و این بار وقت شناسی پیشه کرده و به همراه همراهان ریز و درشتشان جلسه را ترک کردند و چند ردیف جلوی سالن کاملا خالی شد!

از اینجا بود که مراسم در بی نظمی و هرج و مرج غوطه ور شد و رتبه های سه رقمی استان که شاید از جنبه ی تلاش چیزی از دورقمی ها کم نداشتند نتوانستند هدایای خود را از دست بالاترین مقام اجرایی استان دریافت کنند؛ بگذریم از این که نام تعدادی از دانش آموزان به دلیل ناهماهنگی دستگاه های مسئول در مراسم برده نشد.

اما این پایان کار نبود! با باز شدن جوایز معلوم شد که برگزار کنندگان “جشن ستارگان” مرحمت کرده و به رتبه های سه رقمی یک گوشی موبایل چینی ارزان قیمت اهدا نموده و دورقمی ها علاوه بر جایزه ی نفیس فوق،یک عطر یا اسپری هم نصیبشان شده است!

در این که هیچ یک از دانش آموزان برای هدیه از نهادی زحمت ورود به مراکز آموزش عالی با برترین رتبه ها نمی کشد شکی نیست ولی آیا امکان پذیر نبود که این برنامه با ذوق و سلیقه ی بیشتری از جانب مسئولین برگزار می شد؟ آیا برگزارکنندگان امر که همگی خود را در نتیجه ی بدست آمده دخیل می دانستند توانایی اهدای جایزه ای درخور شان به دانش آموزان زحمت کشی که از راه های دور و نزدیک -دیر و کنگان و دیلم و …- خود را به مراسم رسانده بودند را نداشتند؟ آیا به فرض کمبود بودجه ی هر سه نهاد، قادر به هماهنگی با خیری نبودند تا هزینه ها را متقبل شود یا با شرکتی که حامی مالی مراسم شود وارد مذاکره شوند ؟

چرا از ظرفیت منطقه انرژی پارس که توسط مدیرعامل بومیش بیشترین کمک ها به دانش آموزان برای برگزاری کلاس های کنکور در جنوب استان انجام گرفت که قابل تقدیر است برای گرفتن هدایایی در خور این نخبگان امروز و آینده سازان فردای استان رایزنی لازم انجام نگرفت ؟
 
برنامه ی پرنقص “جشن ستارگان” خاطر بسیاری از دانش آموزان و اولیا و حتی اصحاب رسانه را مکدر کردکه وظیفه ی خود دانستیم که با شرح ما وقع قدمی به امید اصلاح این روند و تدبیر در اجرای برنامه های این چنینی در سال های آتی برداریم.

برچسب ها: ,

نظرات

  1. ناشناس says:

    یعنی استان ما اوضاعش خراااااب.

  2. ناشناس says:

    گیر الکی دادن یعنی این.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن