بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 20738
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 21 شهریور 94 4:54 ب.ظ

در نماز جمعه کنگان عنوان شد

امام جمعه کنگان: سنت حسنه ازدواج آسان در کنگان اجرایی خواهد شد

ثلاث- امام جمعه کنگان گفت: میزبانی مردم کنگان از شهید آیت الله مدنی در مقطعی از تاریخ افتخاری ماندگار برای برای مردم این خطه محسوب می شود، پیشنهاد داریم یادمانی از این عالم بزرگ در شهر احداث شود.

به گزارش ثلاث، حجت الاسلام محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با تبریک سالروز ازدواج آسمانی امیرالمومنین علی (ع) و حضرت زهرا (س) اظهار امیدواری کرد: با همت مردم و مسئولین ازدواج آسان در کنگان اجرایی می شود

وی بیان داشت: مدتهاست دنبال تحقق ازدواج آسان در این شهرستانم و بر اساس مذاکراتی که با فرماندار محترم ، برخی بانکها و شرکتها شده است و نیز با هماهنگی بانهادهای امدادی ، جشن ازدواج آسان چندین زوج مددجوی کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی در دهه ولایت برگزار خواهد شد.

محمودی با بیان اینکه ازدواج مولای متقیان علی (ع) با سرور زنان عالم حضرت زهرا (س) نمونه عینی و مصداق واقعی ازدواج آسان بود ، عنوان نمود: امیدوارم برپایی جشن ازدواج آسان در کنگان ، مقدمه ای برای توسعه سنت حسنه و دینی ازدواج آسان جوانان توسط مسئولین – خیرین و خانواده ها باشد.

خطیب جمعه در فراز دیگر با تسلیت شهادت امام جواد الائمه (ع) و بازخوانی سیره آن امام همام گفت: شناخت و معرفت به ساحت مقدس ائمه معصومین باید با جدیت دنبال شود.

وی با بیان اینکه بایستی مجالس موالید و شهادت ائمه اهلبیت با شکوه برگزار شود عنوان داشت: پیشنهاد می شود کارکنان دستگاهها نیز با مرخصی گرفتن از فیض حضور در چنین مراسمی محروم نشوند و آشنایی با سیره امام جواد بعنوان ضمن خدمت از سوی دستگاهها برای کارکنان لحاظ شود.

محمودی در فراز دیگر به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با اقشار مختلف مردم به نگرانی معظم له در خصوص فراموشی حوادث مهم انقلاب و عبرت های بزرگ تاریخ معاصر در اذهان جوانان اشاره و خاطر نشان ساخت: دستگاههای مسئول بایستی این کم کاری را جبران و نگذارند این حوادث ماندگار و عبرت آموز به ورطه فراموشی سپرده شود.

امام جمعه کنگان به بیانات ارزشمند رهبری در خصوص شیطان بزرگ آمریکا و تلاش استکبار برای نفوذ به کشور اشاره و تاکید کرد: قوای سه گانه با بازخوانی فرمایشات معظم له و با اتخاذ تدابیر و تصمیمات معقول و منطقی و با پشتیبانی ملت استکبار ستیز راه را برای نفوذ دشمن ببندند.

وی به فرمایشات رهبری در خصوص انتخابات و نیز جایگاه خطیر شورای نگهبان اشاره و بر ضرورت مرور دگرباره سخنان حکیمانه رهبری فرزانه انقلاب و اجرایی شدن دستورات و رفع نگرانی های ایشان تاکید کرد.

امام جمعه کنگان در بخش پایانی با گرامیداشت یاد و خاطره عالم عامل شهید آیت الله مدنی ، میزبانی مردم کنگان از این مجاهد نستوه را افتخاری ماندگار برای این خطه عنوان و ضمن تجلیل از مردم و بویژه روحانیت وقت حضرت حجت الاسلام والمسلمین شیخ عباس عاشوری گفت: مجددا پیشنهاد می کنم شهرداری و شورای اسلامی شهر یادمانی از این عالم در شهر کنگان احداث نمایند.

 

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن