بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 20868
تعداد نظرات:۹ دیدگاه
تاریخ انتشار:چهارشنبه 25 شهریور 94 11:19 ق.ظ

معاون عمرانی استاندار

آب شیرین کن کنگان تا دوماه آینده بهره برداری می شود

ثلاث- معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: آب شیرین کن کنگان حداکثر۲ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش ثلاث و به نقل از پرتال فرمانداری شهرستان کنگان، ” مهندس باستی معاون عمرانی استاندار بوشهر به اتفاق فرماندار شهرستان کنگان و هیئت همراه، از آب شیرین کن ۱۰ هزار متر مکعبی نور ویژه شهر کنگان بازدید نمودند.

در این بازدید، مهندس باستی خواستار تسریع در روند اتمام پروژه آب شیرین کن در جهت حل مشکلات کم آبی شهر کنگان شد.
معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: همه دستگاه­های اجرایی دخیل در این پروژه همکاری و مساعدت لازم در روند اجرای پروژه و بهره برداری رسیدن آن اقدام نمایند.
وی همچنین اظهار داشت: این پروژه حداکثر ۲ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

عباس جمشیدی فرماندار شهرستان کنگان گفت: هماهنگی های لازم در خصوص مشارکت و همکاری همه دستگاهها به منظور تسریع در راه اندازی این پروژه بعمل آمده و تا کنون ادارات  و مسئولین شهرستان نهایت همکاری در اجرای پروژه مذکور داشته اند.”

  • آب شیرین کن کنگان با پیشرفت ۹۰ درصدی با ظرفیت روزانه ۱۰ هزار متر مکعب که نقش عمده ای در کاهش مشکلات چندین ساله آب شیرین در شهر کنگان خواهد داشت.
  • مجموعا آب ورودی به شهرستان کنگان ۱۶ هزار و ۸۰۰ متر مکعب در روز می باشد. بنا به گفته مسئولین مربوطه شهرستان، حداقل آب ورودی مورد نیاز کنگان و بنک ۲۲ هزار متر مکعب است که این موضوع بیانگر کمبود حدود ۶ هزار متر مکعبی آب در حالت عادی و روزانه برای این منطقه می باشد. این آمار در فصل تابستان و گرما بنا به افزایش چشمگیر مصرف آب، تا حدود ۸ هزار متر مکعب نیز می رسد که شرایط را بر مردم بسیار سخت می کند.
  • در هر شبانه روز ۸ ساعت آب شهرستان کنگان قطع می شود و این کار جهت پرکردن مخازن و جبران کمبود ۶ هزار متر مکعب است که غالبا شب ها اتفاق می افتد. ساعات قطعی آب در محله های بالا دست، بعضا بیش از ۸ ساعت است.
  • چنانچه کل تولیدی آب شیرین کن نور ویژه وارد مدار شهرستان شود و به جایی دیگر داده نشود، می توان مشکل کمبود اب را حل کرد.
  • تمام شکسستگی ها، تعویض لوله و مشکلاتی که در سطح استان( بعد از شهر بوشهر به طرف جنوب استان،) در هرنقطه که پیش بیاید، موجب قطعی آب در شهرستان کنگان و مناطق اطراف آن می شود اما از سمت جنوب استان تا دقیقا شهر بوشهر، چنانچه در هرنقطه ای که شکستگی، تعمیر، تعویض لوله یا مشکلات دیگری به وجود بیاید، آب بوشهر قطع نمی شود و این موضوع بخاطر مسیر ورودی آب به استان است.

۶۵ ۶۵۵ ۹۶۵۲۷۸۷۸۸۸۷

نظرات

  1. همشهری says:

    امیدوارم این اتفاق بیفتد

  2. یه نفر says:

    قطعی آب در محله گلزار ازساعت۱۶الی ۵صبح میباشد.قابل توجه

  3. مجید says:

    قطعی آب فقط مختص همین منطقه ماست وگرنه توی تعطیلات تابستون کل کشور رو گشتیم هیچ کجا کمبود آب ندیدیم.به هر شهر و روستایی رسیدیم انواع و اقسام گل و درخت و محصولات کشاورزی کاشته بودن،فواره های آب سربه فلک کشیده بود و استخر و دریاچه های مصنوعی هم فراوون بود.هر چه بی مسئولیتی و بی صاحابی مال منطقه ماست که از ۲۴ ساعت شبانه روز فقط ۴ ساعت آب کم فشار با دمای نزدیک به نقطه جوش داریم.حالا دو ماه آینده و افتتاح آب شیرین کن هم میبینیم که آیا مشکل آب کنگان حل میشه یا نه.

  4. h says:

    دوست عزیز ما تو منطقه ای هستیم که بارونی میبینی نیست.جمعیتم زیاد.مصرفم بالا.سهمیه آب هم کم.میگی چکار باید کرد؟؟؟؟؟؟استان هم جوار با هزار منت و فشار به ما آب میده. تا حدی که چندی پیش وزیر نفت توسط نماینده های استان کهگیلویه دعوت شده بود که سهمیه آب ما رو حذف کنن و به کشاورزاشون بدن.که خوشبختانه وزیر قاطعانه مخالفت کرد.با اینجور فشارهای رو برو هستیم.ایشالا با افتتاح اب شیرین کن و صرفه جویی بهتر مردم مشکلات کمتر بشه.به امید پیروزی.

  5. درياي جنوب says:

    راستی مسئولین محترم آبفا شما که اینقدر تو سر خودتون مزنید با بحران آب مواجهیم، آقا صرفه جویی کن خانم صرف جویی کن پس این آبایی که بعضی اوقات تو کوچه و خیابونا به شکل رودخونه به راه افتاده و طولشم در حد لالیگاست مال چی جواب بدید لطفا
    خودم میگم زحمت نکشید آقا جان چرا وقتی همسایه داد میزنند لوله ها شکسته بیاید تعمیرش کنید ۵ روز بعد میاید، مگه این آب جزء او اولیت اصرافتون نیست راستی پول این آبهایی به حدر رفته رو چهکسی پرداخت میکنه

  6. دریای شمال says:

    دریای جنوب نگران نباش .این اب زنگی که تو لوله هاست صرفه جویی نداره.اگه این ابی که داره تو لوله های خونه های ما میاد ببرید ازمایشگاه اب شهرهای بزرگ مثل تهران .بل کل اجازه ی مصرف نمیدن.تازه پول اب هدررفته ازلوله ازجیب من وشما جلو جلو گرفتن خیالت راحت

  7. 123 says:

    البته من کارشناس نیستم ولی تاشش ماهم آبشیرین کن به بهره برداری نمی رسد

  8. حسین م says:

    جلو خانه من لوله شکست ما نز دیک به چند ماه به اداره اب گفتیم ولی کسی پیگیری نکرد تا خانه من نشین کرد وخسارت زیادی به خانه وارد شد وبا پیگری قضایی تنستم خسارتم از انها بگیرم

  9. ناشناس says:

    قرار بود در هفته دولت افتتاح شود

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن