بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 21030
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 31 شهریور 94 10:21 ق.ظ

مدیر برق استان: مشترکان خانگی بوشهر در صدر مصرف کنندگان برق کشور/افزایش قیمت تنها به دلیل افزایش مصرف بوده است

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهرگفت: میانگین مصرف مشترکان برق خانگی در این استان نشان می دهد در این شاخص پرمصرف ترین در کشور هستند.   امرالله پاراد روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: این امر درحالی است که دو استان خوزستان و هرمزگان با شرایط اقلیمی مشابه به استان بوشهر کمتر از این […]

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهرگفت: میانگین مصرف مشترکان برق خانگی در این استان نشان می دهد در این شاخص پرمصرف ترین در کشور هستند.

  امرالله پاراد روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: این امر درحالی است که دو استان خوزستان و هرمزگان با شرایط اقلیمی مشابه به استان بوشهر کمتر از این استان برق مصرف می کنند.
 
وی با تاکید بر ضرورت کاهش مصرف برق در بوشهر ادامه داد: در استان بوشهر ۴۰۰ هزار اشتراک برق وجود دارد که از این شمار۳۲۶ هزار و ۵۰۰ مشترک خانگی هستند.
 
 
افزایش ۷ درصدی مصرف سرانه برق در بوشهر
 
پاراد بدون اشاره به میانگین مصرف برق خانگی در کشور گفت: سرانه مصرف برق خانگی استان بوشهر در پنج ماهه سال گذشته چهار هزار و ۱۰۰ کیلو وات ساعت گزارش شده و این میزان با رشد هفت درصدی در سال جاری به چهار هزار و ۳۸۷ کیلووات ساعت رسیده است.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر یادآورشد: ۷۰ درصد برق استان بوشهر مصرف خانگی، ۱۵ درصد بخش عمومی، چهار درصد کشاورزی، سه درصد سهم صنعت و هشت درصد برق نیز در سایر موارد که بیشتر شامل واحدهای تجاری است مصرف می شود.
 
وی افزود: مصرف برق استان بوشهر در پنج ماهه نخست امسال سه میلیارد و ۳۵۰ میلیون کیلو وات ساعت است.
 
پاراد یادآورشد: با افزایش میزان برق مصرفی استان بوشهر میزان انرژی تحویلی به مشترکان ۱۱ درصد و میزان رشد فروش نیروی برق نیز در مدت یاد شده ۱۷ درصد گزارش شده است.
 

افزایش هزینه قبوض صرفا به دلیل افزایش مصرف بوده است

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر در ادامه با اشاره به اینکه هرگونه افزایش قیمت حامل های انرژی با مصوبه مجلس شورای اسلامی انجام می شود افزود: در سال جاری هیچگونه افزایش تعرفه برق ابلاغ نشده است و افزایش قیمت برق قبوض تنها به دلیل افزایش مصرف برق مشترکان است.

 
وی تصریح کرد: بر اساس آمار تهیه شده از قبض برق خانگی ۳۰۷ هزار مشترک خانگی استان بوشهر ۸۷ درصد زیر یک میلیون ریال، ۱۰ درصد بین ۹۹۰ هزار ریال تا دو میلیون ریال و ۲٫۵ درصد قبض ها نیز بالای دو میلیون ریال گزارش شده است.
 
پاراد با اشاره به اینکه هزینه تولید هر کیلو وات ساعت بدون احتساب هزینه سوخت یک هزار ریال است گفت: برق استان بوشهر در ۹ ماه از سال با تعرفه مناطق گرمسیری و سه ماه دیگر نیز با تعرفه سردسیری محاسبه می شود.
 
وی در ارتباط با راه های کاهش مصرف برق مشترکان خانگی اظهار داشت: تهیه وسایل برقی متناسب با شرایط و شمار جمعیت خانوارها، سرویس به موقع وسایل سرمایشی، گذاشتن دما سیستم های خنک کننده بین ۲۳ تا ۲۶ درجه سانتیگراد نقش چشمگیری در کاهش برق مشترکان برق ایفا می کند.
 
برنامه شرکت برق برای حل مشکل خارگ
 
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا پیرامون مشکل برق جزیره خارگ بوشهر پاسخ داد: برق این جزیره از طریق پنج واحد دیزلی و یک نیروگاه گازی تامین می شد و با توجه به مشکلات بوجود آمده برای نیروگاه گازی تامین برق این منطقه با مشکل همراه شده است.
 
وی تصریح کرد: در سال آینده به منظور رفع مشکل برق این جزیره دو نیروگاه برق متناسب با مصرف جزیره خارگ نصب خواهد شد.
 
بدهی برق مدارس پرداخت شود
 
پاراد در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر دلیل قطع برق مدارس در زمان امتحان دانش آموزان گفت: یکی از سخت ترین کار ممکن برای شرکت توزیع برق قطع برق مشترکان است ولی در برخی مواقع مجبور به این کار هستیم.
 
وی یادآور شد: قطع برق در زمان امتحان دانش آموزان عمدی نیست بلکه این امر به دلیل آگاه نبودن کارکنان شرکت توزیع به زمان امتحان مدارس است.
 
پاراد یادآورشد: دستگاه ها باید پرداخت بهای برق را در اولویت خود قرار دهند زیرا پرداخت به موقع هزینه های انرژی این شرکت را در نوسازی، توسعه و پایداری شبکه یاری می کند.
 
هزینه قبض برق منزل مدیرعامل برق استان
 
خبرنگار «خلیج فارس» هم در این نشست از امرالله پاراد درباره بهای قبض برق منزل وی پرسید که مدیرعامل برق استان گفت: واقعیت این است که میزان مصرف بنده هم افزایش یافته و در قبض اخیر مبلغ ۱۲۰ هزارتومان تعیین شده است.
برچسب ها: , ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن