بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 21147
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 2 مهر 94 12:18 ب.ظ

در خطبه های نماز عید قربان مطرح شد:

امام جمعه کنگان: مراکز علمی و آموزشی نباید وارد بازی های سیاسی شوند

ثلاث- امام جمعه کنگان گفت: امام جمعه کنگان: مراکز علمی و آموزشی نباید وارد بازی های سیاسی شوند

به گزارش ثلاث، حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه های نماز عید قربان با اشاره به بازگشایی مدارس ، حوزه های علمیه و دانشگاهها عنوان نمود: نکند خدایی ناکرده ارزش مراکز علمی را آنقدر پایین بیاوریم که تبدیل به ستادهای انتخاباتی شوند.

وی افزود: باید حوزه های علمیه ، دانشگاهها و مدارس ما همواره محلی برای تحصیل علم و تهذیب نفس و سنگر جهاد علمی باشند.

امام جمعه با تقدیر از تلاش های صورت گرفته در جهت برگزاری کلاس های کنکور و موفقیت نخبگان شهرستان در کنکور سراسری بیان نمود: آموزش و پرورش و دیگر دستگاهها بایستی تلاش کنند تا نخبگانی عالم و دانشمندانی قوی در حوزه های مختلف به جامعه تحویل دهند.

وی همچنین بر لزوم توجه به بحث حجاب و عفاف و نیز تربیت دینی در کنار تربیت علمی در مدارس تاکید کرد.

محمودی در فراز دیگر به پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره عظیم حج اشاره و افزود: امت اسلام بر مبنای فرمایش رهبری بایستی دشمنان بویژه آمریکا و رژیم جعلی صهیونیست را که عامل جنایت – فقر – عقب ماندگی و اختلاف در جوامع اسلامی اند را بیشتر بشناسند و با وحدت و همدلی در برابر توطئه های دشمنان بویژه اهانت بی شرمانه  به مسجد الاقصی بایستند.

امام جمعه به بیانات رهبری در دیار با جانبازان نیز اشارعه و ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: نباید گذاشت خاطرات جنگ و دفاع مقدس و دلاورمردی شهدا ، جانبازان و ایثارگران بویژه جانبازان به فراموشی سپرده شود.

محمودی در ادامه با تبریک عید سعید قربان گفت: عید قربان فرصتی برای قربانی نفس اماره و ذبح نفسانیات است.

خطیب نماز عید به موضوع ازدواج آسان جوانان نیز اشاره و خواستار مشارکت همگانی برای ایجاد بسترلازم جهت ازدواج آسان جوانان شد.

تبریک آغاز دهه ولایت و لزوم برگزاری باشکوه مراسم دهه بویژه روز عید سعید غدیر خم و پاسداری از پیام های غدیر و تجلیل از یکی از خیرین در خصوص آغاز ساخت مسجد در ساحل و لزوم توجه به مرمت مساجد از دیگر مطالب مطرح شده در خطبه های نماز عید سعید قربان بود.

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن