بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 21455
تعداد نظرات:۶ دیدگاه
تاریخ انتشار:چهارشنبه 15 مهر 94 6:55 ب.ظ

از ایده تا اجرا

اختتامیه نمایشگاه عکس لنگرگاه شرجی

اختصاصی ثلاث- اختتامیه نمایشگاه عکس لنگرگاه شرجی با حضور مسئولین و استقبال مثال زدنی مردم در ساحل کنگان برگزار شد. این نمایشگاه به مدت ۵ روز دائر بود؛ این نمایشگاه روزانه حداقل ۱۰۰۰ نفر بازدید کننده داشت تا در نوع خود رکوردی جدید در امر فرهنگی- اجتماعی به ثبت برساند.

به گزارش ثلاث، در حالی اختتامیه نمایشگاه عکس لنگرگاه شرجی و برنامه های پیرامون آن برگزار شد که استقبال از برنامه به حد نهایی خود رسیده بود و تمام صندلی هایی که در محوطه ساحل گذاشته بودند پر شد و عده ای نیز ایستاده نظاره گر بودند.

معاونت سیاسی فرماندار شهرستان کنگان، معاونت بهزیستی استان بوشهر، مسئول روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس، روسای اداراتی مانند آموزش و پرورش، بهزیستی شهرستان، معاونت اجتماعی و اطلاع رسانی نیروی انتظامی شهرستان و … در این برنامه و در کنار عموم مردم حضور داشتند.

سهیلا کوهستانی رئیس بهزیستی شهرستان کنگان در این برنامه گفت: تقدیر و تشکر می کنم از تمام مسولین و افراد نیک اندیشی که در بر پایی نمایشگاه عکس لنگرگاه شرجی اهتمام ورزیده و درامد حاصل از این نمایشگاه را به مددجویان بهزیستی هدیه نمودند؛ از خداوند متعال توفیق و جزای خیر برای این عزیزان خواستارم.

 

جوانان و علاقه مندانی که در دو تور عکاسی سیراف و کنگان شرکت کرده بودند، شاید بعضا و یا اکثرا در هیچ تور آموزشی و عکاسی دیگری حضور نداشته و غالبا هنرجو بودند. خروجی این دو تور، نمایشگاه عکس لنگرگاه شرجی بود که با هدف فرهنگی، هنری و اجتماعی انجام شد. صفر تا صدِ کل برنامه از ابتدا تا روز اختتامیه، توسط گروهی هنرجو، جوان، پرتلاش و دلسوز طراحی و اجرا شده است. در این راه نقش کلیدی شهرداری و شورای اسلامی شهر کنگان بسیار ارزشمند و قابل تقدیر بود. نهادی که تلاش جمع زیادی از هنرمندان و هنرجویان را ارج گذاشته و در حمایت از این حرکت فرهنگی-اجتماعی، در حد اعلا، پشتیبانی و تعامل نموده تا این حرکت به ثمر بنشیند.

شب اختتامیه در کنار اجرای تقلید صدا توسط روشنی هنرمند سیرافی، اجرای خوانندگان بومی منطقه، محمدیان، احسان منش، محسن دژاهنگ و فرخنده و همچنین قرعه کشی و جوایز، موجی از نشاط را برای حاضرین به ارمغان آورده بود و دقایقی مفرح را رقم زد. خوانندگانی که در این برنامه به مدت پنج شب حضور و اجرا داشتند، صرفا با هدف خیرخواهانه و جذب مشارکت حداکثری مردم برای کمک به مددجویان بهزیستی حضور به مردم رساندند، ضمن اینکه در این پنج شب فرصتی برای عرض اندام این هنرمندان عرصه موسیقی به وجود آمد تا مردم بیشتر با آثار آنها آشنا شوند.

بدون شک اتفاقی که در این پنج شب و قبل از آن در دو تور سیراف( ۲۳ مرداد ) و کنگان ( ۲۰ شهریور) رخ داد، در نوع و شکل خود ( در استان) کاملا بی نظیر بود. معمولا در این فصل از سال که گرما و شرجی به حد نهایی خود می رسد، تمام فعالیت های فرهنگی هنری غیر دولتی تعطیل می شود و هیچ کس رنج گرما را برای فعالیت هنری در هوای آزاد به تن نمی خرد؛ ولی عده از جوانان و علاقه مندان عرصه فرهنگ و هنر با اشتیاق فراوان، گرمای بیش از ۴۵ درجه مرداد و شهریور ماه را به جان خریده و با عکاسی از ابنیه های تاریخی، جاذبه ها، دیدنی ها، تفریح گاه ها، محیط زیست ، گونه های جانوری، و مردم شناسی، آثار خود را در قالب نمایشگاهی بسیار بزرگ در ساحل کنگان( ۹ تا ۱۴ مهر ) برپا کردند.( بیش از ۱۱۰ عکس در نمایشگاه وجود داشت.)

حفاظت از محیط زیست و معرفی جاذبه های گردشگری و تفریحی سیراف و کنگان از جمله برنامه ها و اهداف مهم نمایشگاه عکس لنگرگاه شرجی بود.

اکثر این جوانان برای نخستین بار بدین شکل وارد فعالیت فرهنگی و اجتماعی منطقه پیرامون خود می شوند. این جوانان تحصیل کرده به عنوان پتانسیلی بسیار بزرگ برای شهرستان و استان محسوب می شوند.

موضوع بعد اینکه، شکل و فرم اجرای نمایشگاه کاملا مطلوب بود و پشت این حرکت، یک تیم چند ده نفری بسیار مشتاق و پر تلاش شکل گرفت که می توان از آن برای برنامه های بعدی نیز استفاده کرد؛ ضمن اینکه نقص در همه چیز، همه کس و همه کاری وجود دارد و بدون شک در کار نمایشگاه نیز کمبودها و نقصهایی وجود داشت.

عکاسی زووم به عنوان متولی کل کار، نقش اول تورهای عکاسی و نمایشگاه را عهده دار بود.

سایت خبری ثلاث نیز در اجرای این نمایشگاه نقش هماهنگ کننده، روابط عمومی و جذب اسپانسر را برعهده داشت؛ البته تلاش های بی دریغ و شبانه روزی علی فخاری در این راستا نیز ستودنی و قابل ارج است.

موسسه سیراف پارس نیز در این نمایشگاه نقشی مشارکتی و موثر داشت و نیروهای خود را برای این نمایشگاه بسیج نمود تا کارها با سرعت بالاتری پیش رود.

مجری پرتوان و بومی کنگان حسین قاسمی با اجرای پر حرارت خود، شور و شوقی فراوان به جمعیت تزریق کرد.

سازمان منطقه ویژه پارس نیز همکاری خوبی برای برپایی این نمایشگاه داشت.

ماشین های اداری MSI نیز در طول این پنج شب و در محل نمایشگاه، به مددجویان بهزیستی خدمات رایگان ارائه داد.

پس از اینکه عکاسان تور سیراف و کنگان آثار خود را به دبیرخانه ارائه دادند و داوری آن نیز انجام شد، اسامی نفرات برتر به شرح زیر اعلام شد که به ده عکس برتر تور سیراف هدایایی از طرف شهرداری و شورای اسلامی شهر سیراف اهدا شد. همچنین از طرف شهرداری و شورای اسلامی شهر کنگان به ۱۰ عکس برتر تور عکاسی کنگان ۱۰ هدیه داده شد.

 

اسامی برندگان تور عکاسی سیراف:

حسین حیاتی، حمید خلیفات، حمید منفرد، علی ادریسی، علی هوشیار، فرشته جمالی، محسن زارعی، محمد امین خلیفات، مریم هدایتی و مهدی روز بازار

 

اسامی برگزیدگان تور عکاسی کنگان:

احمد حق شناس، پریسا برزگر پیشه، روح الله قاسمی، زهرا محمودی، سعاد روستا، علی احمدی، علیرضا پرهیز، علی قنبری، محبوبه دشتی و علی زارعی

 

گزارش: مصطفی صفایی

 

۱۵۹ [۶۴۰x480] ۱۷۳ [۶۴۰x480] ۱۷۸ [۶۴۰x480] ۲۰۱ [۶۴۰x480] ۲۰۹ [۶۴۰x480] ۲۱۸ [۶۴۰x480] ۲۲۷ [۶۴۰x480] ۲۴۲ [۶۴۰x480] a (46) [640x480] ۰۱۸ [۶۴۰x480] ۰۱۱ [۶۴۰x480] نمایشگاه عکس لنگرگاه شرجی ۶۵۶۵۶ نمایشگاه عکس لنگرگاه شرجی ۲۳۲۳نمایشگاه عکس لنگرگاه شرجی ، زهرا صفایی

 

 

 

//

 

 

نظرات

  1. دانشجوی شهرکنگان says:

    جالب نبود

    • ناشناس says:

      با سلام خدمت شما بزرگوار کجای این نمایشگاه جالب نبود ایده،فکر،فرهنگ،عکاسی،زحمات شبانه روزی،پنج شب برنامه موسیقی،کمک رسانی به مددجویان بهزیستی، قرعه کشی جوایز،استقبال بی نظیر مردم از نمایشگاه،حضور مسولین،و….کدام

  2. معتمدی says:

    با سلام خسته نباشید و خدمت همه دوستان گرامی ، این نتیجه به کار گرفتن نیروها دلسوز ، کار بلد و بومی در پست های کلیدی هست و میدان دادن به جوانان ! چرا که اونا حرف همدیگه را بهتر میفهمن و از نیازهای هم بهتر با خبرند مثل حضور آقای خاک نژاد عزیز در فرمانداری و…

  3. عجب says:

    ……

    ————–
    ثلاث- کاربرگرامی ، نظر شما حذف شد.
    معاونت سیاسی اجتماعی همانگونه که از نامش پیداست، در بخشی از شرح وظایف خود به مسائل اجتماعی باید بپردازد. مسائل فرهنگی و هنری نیز زیر مجموعه شرح وظایف معاونت سیاسی اجتماعی فرماندار است.

  4. افسانه دارستانی says:

    سلام و خسته نباشید.
    زیبا وجالب بود و دستت افرادیی که این نمایشگاه رو راه انداختن درد نکنه که امکان رو نمایی استعداد بعضی از افراد شد. و تونستن استعداد های خودشون رو در عرصه عکاسی شکوفا کنن.

  5. زیباکلام says:

    برنامه ی مفرح وجالبی بود.جالبترش برام این بودازروزی که نمایشگاه لنگرگاه شرجی برگزار شد تا روز اختتامیه دقیقا این پنج شب واقعا هواشرجی شده بوداینم مطابقت هوابااسم برنامه.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن