بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 21733
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:پنجشنبه 23 مهر 94 2:24 ق.ظ

فرماندار کنگان خواستار تسریع در تکمیل کمربندی کنگان– دوراهک شد

ثلاث- به منظور بحث و بررسی پیرامون آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی و ریالی پروژه احداث بزرگراه کنگان – دوراهک قطعه ۲ و ۳ جلسه ای به ریاست عباس جمشیدی فرماندار ، نمایندگان سازمان منطقه ویژه و راه و شهرسازی در فرمانداری کنگان تشکیل شد.

به گزارش ثلاث و به نقل از پرتال فرمانداری شهرستان کنگان، بمنظور بحث و بررسی پیرامون آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی و ریالی پروژه احداث بزرگراه کنگان- دوراهک قطعه ۲ و ۳ ،جلسه ای به ریاست عباس جمشیدی فرماندار ، نمایندگان سازمان منطقه ویژه و راه و شهرسازی در فرمانداری کنگان تشکیل شد.

در این جلسه فرماندار کنگان ضمن تقدیر و تشکر از توجه ویژه استاندار به بحث و تکمیل جاده کنار گذر کنگان ، بر نقش شهرستان کنگان به عنوان میزبان صنایع نفت و گاز تاکید نمودند.
عباس جمشیدی گفت: با توجه به افزایش ناگهانی و فوق العاده  جمعیت شهر  و حضور بیش از ۳۰ هزار نفر نیروی شرکتی و وابسته به صنایع نفت و گاز در این شهر ، کنگان را به شهر خوابگاهی مبدل ساخته و این نگرانی بیش از حد مردم را آزرده است.

وی افزود: پروژه مذکور بیش از ۴ سال است که معلق مانده و گاه و بیگاه هم تعطیل شده و با توجه به همکاری بسیار بالای مسئولین استانی- شهرستانی و مردم نجیب و شریف منطقه کنگان،  توقع اینست که سازمان منطقه ویژه پارس و مسئولین نفتی بفکر تقویت و اصلاح زیر ساخت های اساسی این شهرستان بویژه در زمینه راهسازی باشند و می طلبد با تعامل و هم یاری مشکل اساسی شهرستان مرتفع شود.
عباس جمشیدی در ادامه جلسه خواستار تسریع در انجام لایه آسفالت نهایی، علائم و گاردریل قطعه ۲ کنگان بر اساس اولویت و بهره برداری آن شدند.

در این جلسه قاسم مباهات رئیس اداره راه و شهرسازی کنگان گزارشی از آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی و ریالی پروژه توضیحاتی را ارائه و بر ضرورت اجرای فاز ۲ و ۳ بزرگراه تاکید نمودند.

نماینده سازمان منطقه ویژه هم گزارشی از آخرین وضعیت پروژه از پرداخت مطالبات باقی مانده به پیمانکار پروژه و تصویب و جذب اعتبار مجدد برای ادامه پروژه مطالبی را ارائه نمودند.
وی بر لزوم استفاده بهینه از امکانات و زیر ساخت های موجود بر اجرای لایه آسفالت نهایی لایه دوم و قطعه ۲ و اتصال آن به قطعه اول خبر داد.

  • پروژه فوق در ۳ قطعه به طول ۳۱ کیلومتر، اعتبار کنونی پروژه ۴۲۰ میلیارد ریال است که پیگیری لازم برای جذب ۷۰۰ میلیارد ریال دیگر در دست انجام است.
  • لازم به ذکر است قطعه ۱ پروژه به طول حدود  ۵/۹ کیلومتر از ضلع شرقی روستای قلعه میان تا ضلع شرقی شهرک معلم (محله اختری ها) به اتمام رسیده و ضمن تکمیل کل ابنیه فنی پروژه شامل ۷۰ پل ، کار لایه آسفالت اول پروژه هم در محدوده شهرستان با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی رو به اتمام است.

 

 

۶۵۶۵ index index5465

نظرات

  1. سعيد says:

    شما را به خدا فکری به حال ترافیک کنگان کنید.
    شهر با این جمعیت و چنین تراکم ترافیکی غیر قابل قبول است

  2. شهروند says:

    باسلام.پیشرفت کار تا اینجا هم مدیون پیگیریهای جناب احمدی نماینده مردم میباشد.
    متاسفانه مجموعه فرمانداری همه چیز را به اسم خودشان تمام میکنند.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن