بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 21801
تعداد نظرات:۲۱ دیدگاه
تاریخ انتشار:جمعه 24 مهر 94 1:21 ب.ظ

در استانه ثبت نام انتخابات مجلس رخ داد

تخریب و افراطی گری در لباس انتقاد از نماینده مردم جنوب استان بوشهر/نقش محوری رسانه ها در آرامش انتخابات

اختصاصی ثلاث- روز گذشته ۲۳ مهر ماه مطلبی روی خروجی یکی از سایت های خبری استان قرار گرفت که طی آن، نویسنده مطلب به طور یک طرفه و بی‌سابقه، نماینده مردم جنوب استان بوشهر را به باد انواع انتقادهای عجیب گرفت.

اختصاصی ثلاث- مصطفی صفایی: روز گذشته ۲۳ مهر ماه مطلبی روی خروجی یکی از سایت های خبری استان قرار گرفت که طی آن، نویسنده مطلب به طور یک طرفه و بی‌سابقه، نماینده مردم جنوب استان بوشهر را به باد انواع انتقادهای عجیب گرفت.

نکته ای که در این مطلب اهمیت زیادی دارد این که نویسنده از طرف کل مردم و رسانه های جنوب استان این اختیار را به خود میدهد که هم اتهام بزند و هم قضاوت کند و یک تنه افراطی گری را به حد اعلا برساند.

دکتر موسی احمدی هنوز نماینده قانونی مردم جنوب استان بوشهر است که بدون شک یک ظرفیت بزرگ محسوب می شود، ظرفیتی که میتواند در کنار استاندار، باعث توسعه و آبادانی مناطق مختلف استان شود. عدم استفاده از ظرفیت نماینده ها به معنای از بین رفتن حق مردم میباشد.

در این افراطی گریِ اقای نویسنده، مشخص می شود که عامل آلودگی هوا، بیماری ها، سیاست خارجه، تن فروشی زنان و فساد، تورم، سرطان، عدم حضور سرمایه گذاران خارجی، بیکاری، آلودگی های صنعتی، بیماران بی دوا و همه و همه کسی نیست جز یک نفر…دکتر موسی احمدی !!!

مگر جز این است که آلودگی های صنعتی پارس جنوبی به وزارت نفت و سازمان محیط زیست و وزارت بهداشت بر می گردد؟ مگر نه این است که سرطان ها به وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد و…برمی گردد؟ و موارد دیگری که قطعا دولت در کنار مجلس و حتی قوه قضاییه به نوبه خود در قبال آن مسئولند.

متن زیر نه در دفاع از اصلاح طلب و نه در دفاع از اصولگرا و دکتر موسی احمدی بیان می شود و هیچ نیت و غرضی سیاسی پشت آن نیست. این سایت همواره استقلال خود را در موارد سیاسی حفظ کرده و همچنان توسط تنی چند از جوانان پر شور و دلسوز و البته با دستانی خالی اما بدون اینکه سایه منت شخصی یا نهادی بر ان سنگینی کند، قلم میزند و اینگونه در میان مردم اعتبار خود را به دست آورده است.

 

 نطق کم سابقه…

درست یک روز پس از نطق دکتر موسی احمدی نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی که باعث تحسین خیلی از کارشناسان و مردم منطقه نیز شد، از جانب مخالفان وی مطالب تندی علیه این نماینده ایراد شد که به سرعت مورد استقبال سایت های هم فکر ان قرار گرفت.

به جرات می توان نطق روز گذشته نماینده مردم جنوب استان را از قوی ترین نطق های این نماینده در دوران نمایندگی ایشان در دفاع از  مردم منطقه عنوان کرد؛ حال چرا بلافاصله پس از این نطق، مورد حمله کم سابقه یا بهتر بگوییم بی سابقه برخی سایت ها قرار می گیرد، الله اعلم…ممکن است در آن نطق، چیزی به ضرر مردم حوزه بیان شده که در این صورت حق با نویسنده است.

 

وجود نواقص و کمبودهای زیاد در جنوب استان بوشهر

دکتر احمدی نیز به مانند تمامی نمایندگان ادوار قبل هرچه در توان داشته برای عمران و ابادی منطقه به کار بسته است و آثار آن نیز مشخص است؛ هرچند این موضوع بدان معنا نیست که اشکالاتی در کار وی و کمبودهایی در منطقه نیست؛ جنوب استان بوشهر با وجود صنایع عظیم نفت، گاز و پتروشیمی همچنان از محروم ترین مناطق است.

ممکن است این کمبود ها در مسیر زمان کم کم حل شود؛ می توان رفع آن را توسط خود نماینده کنونی یا نمایندگان بعدی( با هر گرایش فکری)  متصور شد که در هر دو صورت به زمان نیاز است.

 

رسانه ها نقش محوری در آرامش انتخابات دارند/بی تدبیری و افراطی گری می تواند انتخابات را متشنج می کند

در آستانه انتخابات سرنوشت ساز مجلس، مطرح کردن این مطالب، ان هم بدین شکل، به هیچ وجه با اصول و عدالت خبرنگاری و رسالت خبری همخوانی ندارد.

در حالی که تمام هم و غم فرمانداران شهرستان های دیر، کنگان، جم و عسلویه و مرکز استان این است که به سمت انتخاباتی بدون حاشیه، بدون تنش و جو سازی و تخریب پیش برود، تا انشاءالله انتخاباتی سالم در پیش داشته باشیم، درج مطالب ناشیانه و بدون تامل می تواند جو انتخاباتی را به حدی متشنج کند که اتفاقات تلخ و غیر قابل جبران آن را بتوان از همین حالا پیش بینی کرد. سایت های خبری در این مقطع حساس نقش مهمی در آرامش انتخابات دارند و نباید خدای ناکرده، خود باعث به هم ریختن جو موجود و ایجاد تبعاتی سنگین برای جنوب استان بوشهر بشوند.

منصفانه این است، تا زمانی که نماینده مردم جنوب استان بوشهر عهده دار این مسوولیت خطیر است، از کمک کردن و ارائه طریق به وی دریغ نورزیم و اجازه دهیم خود مردم برای رفتن و یا نرفتن دکتر احمدی و احمدی ها تصمیم بگیرند؛ در هر انتخاباتی امکان ابقا یا تغییر نماینده وجود دارد؛ در صورت ابقا، نماینده باید با همت و تلاشی بیشتر سعی در محرومیت زدایی، عمران و آبادی و ایجاد زمینه اشتغال جوانان کند و در صورت حضور یک نماینده جدید، وی نیز باید تمام ظرفیت ها را برای یک عزمی بزرگ، بسیج کند که بدون شک رسانه ها به مانند همیشه یکی از ان ظرفیت ها و ابزارها خواهند بود.

مطمئنا نگاه و قلم ثلاث برای نمایندگان سابق، کنونی و آینده یکی و برابر است.

 

و اما برجام

اینکه رای های نمایندگان مجلس در جریان برجام محرمانه بوده، بر کسی پوشیده نیست؛ حال چطور و با چه اطمینانی نویسنده مطلب ادعا دارد که رای دکتر احمدی فلان بوده است، بماند.

موضوع دیگر این است که یک نماینده بر اساس سوگندی که یاد کرده، بر اساس چیزی که به آن می رسد اظهار نظر می کند نه اینکه باید تابع جو سازی سیاسی، جناحی و فردی باشد. این نوع تخریب ها باعث می شود نمایندگان نتوانند در یک فضای باز سیاسی اظهار نظر کنند.

اگه ما معتقد به آزادی و فضای باز سیاسی هستیم، حتی اگر نماینده ای نیز به مخالفت برجام امضا کرده باشد، برای توهین و تخریب و فضاسازی علیه وی، هیچ توجیه منطقی وجود ندارد.

 

محکم کاری در برجام به معنی حذف و مخالفت با ان نیست

مگر جز این است که از دولت خواسته شده چنانچه ۵+۱ به هر نحو به تعهداتش عمل نکند، دولت( یا دولت های بعدی) ما نیز اقدام متقابل انجام دهد؟ جز محکم کاری در برجام چه اتفاقی افتاد؟  این را نیز همگان می دانند که مذاکرات ۵+۱ برای نخستین بار توسط تیم مذاکره کننده این دولت به ثمر نشسته و انشاءالله به زودی تحریم ها نیز چنانچه اتفاق خاصی نیفتد از میان برداشته می شود.

 

دولت روحانی منشا خدمات تاثیرگذار و حساس بوده است

بر کسی پوشیده نیست که دولت دکتر روحانی از زمان روی کار آمدنش، اقدامات بسیار موثر و مثبتی را انجام داده است که باعث رضایت نسبی مردم نیز شده است؛ یکی از آن موارد بحث حیاتی درمان و بیمه ها می باشد که طیف عظیم مردم را تحت تاثیر خود قرار داده است. موضوع دیگر، بدون شک سیاست بسیار هوشمندانه و تاثیرگذار در امور خارجه می باشد که در نوع خود و پس از انقلاب تقریبا بی نظیر بوده است هر چند نباید نقش، درایت، راهنمایی و حمایت مقام معظم رهبری را نیز در این داستان پیچیده فراموش کرد.

و نباید فراموش کرد که مردم ما همچنان چشم انتظار نقش آفرینی موثر دولت روحانی برای تغییر شرایط معیشتی خود هستند و به آن امیدواند.

دولت ها بازیگر نقش اول در ایجاد تغییرات هستند.

 

 

نظرات

  1. سید حسین says:

    با سلام

    هیچکس منکر اقدامات شیخ احمدی نیست..

    اما باید عملکرد نمایندگان مردم مورد نقد و انتقاد قرار گیرد و نظر نهایی را مردم پای انتخابات ابراز می کنند..

    از چه می ترسید ؟؟؟ باید همه اقدامات نماینده مورد بحث قرار داده شود

  2. انصاف says:

    احسنت- یادداشت کاملا منطقی و به دور از هیجانات سیاسی ، بسیار منطقی و علمی

  3. عبدالله says:

    مصطفی جان ! فرضا او ن یکی با غرض و اعمال سلیقه موضوعی نوشته ، ولی دور شدن برخی مردان حلقه یک ستاد انتخاباتی از دور بر یک نماینده ، هم جای سئواله ؟

  4. حمید says:

    خدایی اقای شیخ این سه سال در خواب بودند که حالا نزدیک به انتخابات است یاد مردم افتاده فکر کنم می خواد با این عمل خود حداقل مدرکی در دستش باشه که بگه من اقدام کردم مردم بمن رای بدی چهار سال کمه باید حداقل هشت سال باشه که مطالبات شما پیگیری کنم

    • حمید س says:

      متاسفانه ما یاد گرفتیم فقط ایراد بگیریم،دوست من خواب از نظر شما یعنی چی؟ آیا میدونین وظایف یه نماینده چیه؟ مشکل ما اینه مه همه چیو درگیر مسائل شخصیمون میکنیم.اگه برای ما کار کرد ینی نماینده فعالیه و اگه به فرض فلا آشنامونو نبرد سرکار ۴سال تمام خواب بوده..
      امان از کوته فکری

  5. دوست says:

    احسنت برجناب صفایی بسیارزیبا درودبردکتراحمدی سخت کوش

    • ابوذر says:

      شیخ موسی الان هرکاری هم انجام بده دیگه فایده نداره،چون نوشداروی بعد از مرگ سهرابه.
      چهار سال پیش با هزار وعده وعید تا میتونست از هفت نسلمون کار کشید که رای بیاره،اما بعد از رای آوردن رفت و پیداش نشد تا حالا.حالا دیگه فایده نداره شیخ!

  6. محمد says:

    تبلیغ شیخ موسی نکنید چون در آستانه انتخابات هستیم

  7. محمد says:

    همه این کارها یه تبلیغه ، اون تبلیغ منفی برای برسر زبان انداختن نام شیخ موسی و این یکی طبل بی طرفی و انصاف در حمایت شیخ که هر دو به نفع شیخ هست .
    این حناها دیگر رنگی ندارد .

  8. کنگانی says:

    احسنت بر شیخ موسی

  9. با سلام .هرچند از برخی از عملکردهای جناب احمدی نماینده محترم جنوب استان انتقادهایی هست ،اما مطلبی که آن سایت زده بودند بیشتر جنبه تخریب ایشان داشت تا انتقاد.به هرصورت ایشان نماینده مردم هستند و قابل احترام .
    برخی از ما ها دم از دموکراسی میزنیم ولی اگر مطلبی خلاف ما گفته شد ،حتی اگر اکثریت قبول داشته باشند ما مخالفت میکنم و ناراحت میشویم.

    ممنون از ثلاث.موفق باشید.

  10. ریزی says:

    اقدامات و کارهای شیخ موسی احمدی واقعا کم نظیر است.. به او رای خواهیم داد

  11. علی says:

    هههه چه جالب ثلاث کلا طرفدار شیخ موسی هستش ایشون واقعا بی توجهی خودشون رو به مردم نشون دادن و انتقادش کاملا به جا هستش بسه طرفداری با مردم باشید لطفا

  12. حسن says:

    مردم بهتر میدونند که ایشون چقدر لایق جایگاهی که اکنون در آن هست، هستند.
    در ضمن ثلاث جان شما هم بدجور حامی شیخ موسی هستید. بهتره منطقی یادداشت ها رو در سایت منتشر کنید.
    با سپاس

  13. حرف منصفانه says:

    ثلاث مثل بعضی سایت های انتخاباتی نیست.
    دوره جلالیان هم از کارهای اثرگذار ایشون مطلب میزد، ولی متهمش میکردن به اصلاح طلبی،،الان هم به اصولگرایی

    مهم اینه که بی طرف است و تا حدودی همه قبولش دارند.
    مطلب تخریبی که در سایت ها منتشر شده بود، اگه دقت کنید وجهه شهرستان را نیز تخریب کرده بود.

    ضمن اینکه ثلاث همچنان وابسطه به هیچ ارگانی نیست و هیچ سودی از قبل هیچ شخص حقوقی نمیبره ولی برخی سایت های جناحی کلا شغلشان، امتیازشان پولشان و سفارششان به واسطه جناح سیاسی شان است.

    ثلاث کارت درسته…ادامه بده

    شیخ موسی قوی یا ضعیف کاری ندارم ولی در نطق آخر در مجلس جای حرف باقی نگذاشت. افراطی ها حتی یک بار هم نطق شیخ را گوش ندادن،،،این یعنی فقط مخالفت و جناح بازی
    ولی ثلاث کارش درسته و نباید به این حرفها گوش بده
    تنها سایت غیر جناحی است. اگه باور ندارید در آستانه انتخابات خواهید دید.
    پر بازدید ترین و معتبرترین سایت جنوب استان، ثلاث است. فعالیت فرهنگی اجتماعی ثلاث با هیچ سایتی در استان قابل قیاس نیست.

    حتی اگر هر شخص دیگه ای نماینده بشه، باید کمکش کرد تا برای منطقه مثمر ثمر باشه نه اینکه اگه هم حزبی ما نبود، تخریبش کنیم

  14. جابر says:

    شیخ فقط به خودش و جبهه پایداریشون هستن

  15. حقگو says:

    درحال حاضر دکتر احمدی نماینده ماست وباید براى پیشرفت منطقه به ایشان کمک کرد ،مگه قراره نماینده جور کم کارى دیگرمقامات شهرستان بکشه به نظر من ایشان در ایفاى وظیقه نمایندگى از همه نمایندگان ادوارگذشته توانمند تر وموفق تربوده ، انصاف چیز خوبى است وباید به دور از هرگونه گرایش جناحى قضاوت کرد ، درواقع سخنان آقاى صفایى عین واقعیته

  16. حرف منصفانه says:

    اتهام زدن بدون استناد هیچ ارزشی نداره.

    برای ثلاث شیخ موسی، حاج مجید کنگانی، خانم الماسی و دکتر شفیق فرد یکی هستند.
    هر کدامشان نماینده شوند، اخبار تاثیرگذار و مثبتشان توسط ثلاث به طور کامل پوشش داده میشود.

    اصلاح طلب و اصولگرا هیچ دردی از مردم دوا نمیکنه.
    مردمگرایی تنها سیاست مفید است.

  17. سعید says:

    بابا اینکه دیگه سند ومدرک نمیخواد،در حین مذاکرات که رای به عدم ادامه مذاکرات داد بعد از برجام که هم در مخالفت با توافق بر امد یعنی واقعا نمیدونست که بخاطرتحریماست که پارس جنوبی حوزه انتخابیه اش نیمه تعطیل شده؟حالا حی شما بگید بدون مدرک حرف نزنید

    • حرف منصفانه says:

      هیچ کس با مذاکره مخالفت نکرد.
      نمایندگان فقط خواستار اضافه کردن چند بند برای محکم کاری بودند.
      لطفا بی جهت اظهار نظر نکنید.
      نمایندگان هنگام حضور در مجلس سوگند یاد کرده اند که حافظ منافع و ارزش های کشور باشند.

  18. ناشناس says:

    نه از کجا باید میدونست که بخاطر تحریمهاست که پارس جنوبی رفته لالا

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن