بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 22076
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 29 مهر 94 2:41 ب.ظ

استاندار بوشهر خبر داد

اتصال همه دستگاه‌های اجرایی بوشهر با شبکه فیبر نوری اختصاصی

ثلاث- – استاندار بوشهر گفت: همه دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستان بوشهر با شبکه فیبر نوری اختصاصی به هم متصل می‌شوند.

مصطفی سالاری پیش از ظهر چهارشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به موفقیت‌های کشور در توافق هسته‌ای و برجام، باید برنامه‌ریزی‌های ما در راستای ایجاد آمادگی برای شرایط پساتحریم باشد و با برنامه‌ریزی بهتر برای این تغییرات آماده شویم.

وی از تلاش برای جذب سرمایه‌گذار در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: باید فضا برای حضور سرمایه گذاران توانمند فراهم سازیم و موانع موجود را رفع کنیم.

استاندار بوشهر به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای ایجاد سامانه اطلاعات مکانی اشاره کرد و ادامه داد: نقشه‌های جدید استان در این سیستم بارگذاری می‌شود و همه ادارات اطلاعات مکانی را بر روی آن بارگذاری می‌کنند و هر دستگاه به اطلاعات مورد نیاز و طبقه‌بندی شده دسترسی خواهد داشت.

اجرای طرح کاداستر و آمایش سرزمینی

وی به اجرای طرح کاداستر در استان اشاره کرد و افزود: اراضی ملی و اراضی کشاورزی در این طرح تعیین مکان شده و به صورت برخط قابل مشاهده خواهد بود. این طرح تامین اعتبار شده و اجرای آن آغاز شده است.

سالاری همچنین با اشاره به انجام طرح کاداستر شهری در استان، بیان کرد: همه نقل و انتقالات در سیستم ثبت می‌شود و برای شناسایی مالکیت‌ها کمک خواهد کرد.

وی در ادامه از اجرای طرح آمایش سرزمینی در استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها باید در اجرا و پیاده‌سازی این سند مشارکت کنند.

استاندار بوشهر اضافه کرد: طرح توزیع پروژه‌های روستایی نیز در همه روستاهای استان انجام خواهد شد و برنامه توسعه یک ساله و پنج ساله روستاها استخراج خواهد شد.

اجرای طرح زیرساخت تبادل اطلاعات استان بوشهر

وی از اجرای طرح زیرساخت تبادل اطلاعات استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: همه دستگاه‌های استان و شهرستانی بوشهر با شبکه فیبر نوری اختصاصی به هم متصل خواهند شد.

سالاری افزود: امنیت و تسهیل در دسترسی، سرعت بالاتر و تضمین امنیت مورد نیاز برای ارسال و بارگذاری اطلاعات از جمله مزایای این شبکه اختصاصی خواهد بود.

وی گفت: این طرح بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه در پی خواهد داشت ولی با توجه به اینکه نرخ هزینه‌های ارسال و دریافت اطلاعات برای ادارات کاهش خواهد یافت، به صرفه خواهد بود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه بوشهر یکی از استان‌های پیشتاز کشور در زمینه خدمات پستی است، اضافه کرد: باید اطلاع‌رسانی دقیق برای مردم انجام شود تا مردم در جریان خدمات پستی قرار بگیرند.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن