بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 22296
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 1 آبان 94 9:19 ب.ظ

امام جمعه کنگان

پیام بزرگ عاشورای حسینی، ظلم ستیزی و زیر بار ظلم نرفتن است

ثلاث- امام جمعه کنگان گفت: پیام بزرگ عاشورای حسینی ظلم ستیزی و زیر بار ظلم نرفتن است

حجت الاسلام محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران عزادار این شهر با تسلیت تاسوعای حسینی افزود: امروز نیز ملت بزرگ ایران با تاسی به سیره امام حسین (ع) در برابر استکبار ایستاده و استکبار ستیزی از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی ایران بوده و خواهد بود.

وی با تقدیر از برگزاری باشکوه مراسم عزاداری دهه اول در حسینیه ها و تکایای شهرستان و بیان اینکه اشک بر امام حسین حکایت از پیوند عمیق مردم با اهلبیت (ع) دارد ، گفت: برگزاری مراسم عزاداری مصداق تعظیم شعائر دینی است.

محمودی همسویی و همدلی با اهلبیت (سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم) را از دیگر پیام های عزاداری حسینی دانست و عنوان نمود: کربلا یک جرقه نیست ، بلکه یک فرهنگ ، مکتب و یک دانشگاه انسان سازی است.

وی تجدید بیعت با ائمه اهلبیت بویژه سیدالشهدا را از دیگر پیام های عزاداری دانست و در ادامه با تشریح عبرت های عاشورا گفت:در حکومت به ظاهر اسلامی آن زمان ، عده ای برای استحاله نفوذ کردند و کسانی در راس حکومت قرار گرفتند که بویی از دین و ایمان و انسانیت نبرده بودند.

 خطیب جمعه گفت: غفلت از درس ها و عبرت های عاشورایی موجب حرکت در مسیر ناصواب و غلط می شود و امروز تنها راه علاج مشکلات جهان اسلام درک صحیح عبرت های عاشورا و زانو زدن در مکتب و نهضت بزرگ حسینی است.

محمودی عنوان نمود: امروز نیز دشمن به کمک عده ای جاهل و یا مغرض بدنبال استحاله نظام اسلامی است تا باورهای ما را تغییر دهند و اینجاست که همه باید مواظب نفوذ دشمن باشند و راه نفوذ آنها را ببندند.

وی در بخش دیگر با تسلیت عاشورای حسینی ، اقامه نماز در سخت ترین شرایط را یکی از پیام های عاشورا عنوان و گفت: نکند خدایی ناکرده از روی سهل انگاری به نماز در وقت معین کم توجهی شود.

محمودی افزود: عزاداران با اقامه نماز اول وقت در ظهر عاشورا به مولایشان حسین بن علی اقتدا کنند.

امام جمعه به نامه حکیمانه رهبری معظم انقلاب به ریاست محترم جمهور  در خصوص برجام اشاره و گفت: دیده بان همیشه بیدار انقلاب ، با رصد کردن آینده کشور و در راستای حفظ منافع ملی و مصالح عالیه نظام دستوراتی را صادر که لازم است دولت محترم و مسئولان عمل به دستورات معظم له را که دغدغه و مطالبه همه امت انقلابی است نصب العین خود قرار دهند.

وی همچنین به نامه ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به رهبری معظم انقلاب اشاره و با تقدیر از ریاست جمهوری اظهار امیدواری کرد: بی شک دولت و دستگاه دیپلماسی ، خود را مکلف به اجرای اوامر رهبر معظم انقلاب خواهند دانست.

خطیب جمعه در پایان از تلاش نیروی انتظامی در ایجاد نظم و امنیت برای هیات های عزاداری تقدیر کرد.

پس از نماز جمعه امروز، با نوحه خوانی پر شور احمد بحرینی پور، نمازگزاران در مصلای کنگان به سینه زنی و عزاداری پرداختند.

IMG-20151023-WA0044 [640x480] IMG-20151023-WA0045 [640x480] IMG-20151023-WA0047 [640x480]

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن